-
Data: 2012-06-14 23:19:38
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości:
> naprawde? a wez wskaz mi gdzie ja pisalem o jakims cl600.
Tak mowa jest o CL600.
Ale w przypadku zbieżności nie ważne jakie jest zawieszenie - ważna jest
geometryczna oś jazdy.
W przypadku tak dużych wartości nieprawidłowej zbieżności (normalnie w
autach osobowych zbieżność połówkowa tyłu jest mniej niż 0*20' ) przy dużych
prędkościach gdzie na przykład podczas testu "łosia" gdy skręcisz w prawo to
najbardziej w kompresji będzie koło lewe przednie, a potem (w kolejności co
do wartości siły nacisku stycznego-pionowego) lewe tylne, które (gdy będzie
tak ustawione \ ----\ ) będzie miało tendencje do pogłębienia tegoż skrętu
co w konsekwencji spowoduje powstanie większego kąta znoszenia osi tylnej, w
dalszej konsekwencji powodującej powstanie nagłej charakterystyki
nadsterownej. Dlatego kierowca aby wyjść z tej nadsterowności będzie musiał
znacznie *szybciej* skontrować i o *większy kąt* pogłebić skręt kierownicą w
lewo niż w przypadku gdy koła osi tylnej były ustawione tak aby geometryczna
oś jazdy była możliwie jak najbardziej równoległa (a najlepiej pokrywała
się) z płaszczyzną wzdłużną auta.
Za chwilę pewnie podasz przykład 4WS gdzie podczas skrętu w prawo koła tylne
ustawiają się tak jak to namazałem powyżej - wyjątek jest taki że przy
skontrowaniu w lewo koła tylnie _zmieniają_ swój kąt skrętu w prawo
(**)...czego nie można powiedziec o _stale_ zachowanej ww. złej
zbieżności/rozbieżności: -1* oo' +1*oo' .
(**) w zależności od zastosowania: albo w prawo albo w lewo.
Pozdrawiam
+
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.12 00:23 marcin
- 15.06.12 01:16 Tomasz Pyra
- 15.06.12 13:37 Bugatti
- 15.06.12 13:47 Bugatti
- 15.06.12 14:12 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 15.06.12 23:03 Tomasz Pyra
- 16.06.12 13:05 nazgul
- 16.06.12 15:04 MarcinJM
- 16.06.12 15:10 marcin
- 16.06.12 21:12 Bugatti
- 16.06.12 23:29 nazgul
- 17.06.12 19:14 Bugatti
- 17.06.12 21:51 nazgul
- 18.06.12 11:38 gregor
- 18.06.12 13:32 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo