    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: znizki OC w mBanku
    Date: Thu, 12 Aug 2010 19:42:35 +0200

    On Thu, 12 Aug 2010 16:18:16 +0200, lukasz wrote:
    >Jak wiadomo ubezpieczajac auto przez mBank nie sa wymagane zaswiadczenia o
    >bezszkodowosci w poprzednich latach i mozna wpisac sobie znizke jaka sie
    >chce. Akurat ja moge udokumentowac bezszkodowosc przez 6 poprzednich lat ale
    >czy ktos z grupowiczow musial sie wykazac bezszkodowoscia przed likwidacja
    >szkody z jego polisy? Co jezeli nie da sie udowodnic bezszkodowsci a co za
    >tym idzie zasadnosci naleznych znizek? Jakas kara? doplata róznicy w
    >skladkach?

    Niby OC regulaja przepisy szczegolowe, a tam nie ma na ten temat
    slowa, ale co powiesz o przepisach ogolnych:

    Art. 815.
    § 1. Ubezpieczający obowiązany jest podać do wiadomości zakładu
    ubezpieczeń wszystkie znane sobie okoliczności, o które zakład
    ubezpieczeń zapytywał w formularzu oferty albo przed zawarciem umowy w
    innych pismach.[....]
    § 3. Jeżeli ubezpieczający podał niezgodnie z prawdą do wiadomości
    zakładu ubezpieczeń okoliczności, o których mowa w paragrafach
    poprzedzających, zakład wolny jest od odpowiedzialności, chyba że
    okoliczności te nie mają wpływu nie zwiększenie prawdopodobieństwa
    wypadku objętego umową.

    J.