  • 181. Data: 2020-01-28 19:23:27
    Temat: Re: znalezc klucze
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 28.01.2020 o 17:50, J.F. pisze:
    [...]

    >"Herbatka" zwykle nie zawiera herbaty.

    ano wlasnie, zastrzezenie nr 1.

    >W kwestii nazw tego typu jest wolna amerykanka. Ale warto wiedzieć
    >dwie rzeczy:
    >1. W podanym składzie składniki powinny być wymienione w kolejności
    >ich zawartości w produkcie.
    >2. Jeśli się nazywa "malinowa" to musi być podana zawartość malin. I
    >zwykle jest, choć czasem zmyślnie ukryta.

    "Zawiera 0.5% zageszczonego soku z malin". A nie to syropie, w
    herbatce
    "zawiera 0.5% lisci malin ..

    >Zwykle pierwszym wymienionym produktem jest suszone jabłko, bo jest
    >tanie.

    Burak. Daje malinowy kolor :-)

    >Przyzwoite "herbatki" robi Herbapol Lublin i Kawon z Gostynia. Nazwa
    >tej firmy to pisane wspak nazwisko właściciela :-)

    Na Herbapole to trzeba uwazac, bo sie jakos podzielily, chyba wiecej
    mialo prawo do znaku towarowego, a potem pobankrutowaly czy zeszly na
    komercje.

    Herbapol Lublin to chyba to
    https://www.herbapol.com.pl/

    np
    https://www.herbapol.com.pl/produkt/malina-4

    "Syrop owocowy o smaku malinowym" ... to nie to samo co syrop
    malinowy.
    "0,43% zagęszczonego soku malinowego o ekstrakcie ogólnym 65%,"
    to duzo czy malo ?

    https://www.smacznaherbata.pl/herbapol-syrop-malina-
    premium-max-5l
    "0,08% zagęszczonego soku malinowego o ekstrakcie ogólnym 65%,"

    Klient chce gofra tanio, to ma tanio :-(

    Kurde - nie do gofra, do piwa ! :-(

    Ale herbatka jakby naprawde malinowa
    https://www.herbapol.com.pl/produkt/malina-13

    P.S. Za PRL pilem "sok jablkowy o smaku pomaranczowym". Bardzo dobry
    zreszta.

    Ale ... nie bylismy pierwsi
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fanta#History

    Kraj ersatzów, tak ich kiedys nazywali :-)

    J.

    P.P.

  • 182. Data: 2020-01-28 19:37:16
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 28.01.2020 o 19:23, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Na Herbapole to trzeba uwazac, bo sie jakos podzielily, chyba wiecej
    > mialo prawo do znaku towarowego, a potem pobankrutowaly czy zeszly na

    Tak Herbapol się podzielił, obecnie są to niezależne firmy.
    Kawon to moim zdaniem najlepsza polska firma zielarska.

    P.P.

  • 183. Data: 2020-01-28 23:00:26
    Od: JMP <J...@o...pl>

    Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > (...)
    >
    > Nie, książeczka była tylko na demoludy. Tak tam było napisane -- mam,
    > więc wiem. Dolary na osobny kwit, jakaś taka decyzja administracyjna,
    > wysyłało się wniosek i dostawało odpowiedź. Pocztą.
    > (...)

    Jak masz książeczkę z końca lat 70, to zajrzyj na strony 14-15.
    Tam były adnotacje o przydziale i wywozie dewiz przy wyjazdach
    do Jugosławii i krajów kapitalistycznych.

    JMP

  • 184. Data: 2020-01-28 23:24:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JMP pisze:

    > Jak masz książeczkę z końca lat 70, to zajrzyj na strony 14-15.
    > Tam były adnotacje o przydziale i wywozie dewiz przy wyjazdach
    > do Jugosławii i krajów kapitalistycznych.

    Książeczkę mam z drugiej połowy lat 70 (choć nie wiem gdzie), a
    wierzę na słowo. O ile pamiętam, istniały one właśnie od mniej
    więcej 1975 roku. Wcześniej ich nie było, albo miały formę jakiegoś
    kartonika. I o ile z początku Gierka zdarzało się, że dali komuś
    jakieś dolce, to pod koniec zrobiła się z tym całkowita bryndza.
    Stąd pewnie tak zapamiętałem.

    --
    Jarek

  • 185. Data: 2020-01-29 13:47:47
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > To był tylko przykład z którego należy wyciągnąć wniosek, że brak
    > elektryczności nie wyłączy tylko terminali do płacenia kartą ale też
    > kasy. Czyli ci z papierkami też nie będą mogli kupić.

    Tak, to prawda. Handel w Polsce z mocy prawa zależy od dostępu do prądu.
    Jak będzie blackout, to będzie problem...

  • 186. Data: 2020-01-29 14:01:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Queequeg napisał:

    > Tak, to prawda. Handel w Polsce z mocy prawa zależy od dostępu do prądu.
    > Jak będzie blackout, to będzie problem...

    Pomysł, by handel uzależnić od technik cyfrowych znany jest od dawna
    i został opisany w literaturze:

    I sprawia, że wszyscy: mali i wielcy, bogaci i biedni, wolni i niewolnicy
    otrzymują znamię na prawą rękę lub na czoło i że nikt nie może kupić ni
    sprzedać, kto nie ma znamienia -- imienia Bestii lub liczby jej imienia.
    Tu jest [potrzebna] mądrość. Kto ma rozum, niech liczbę Bestii przeliczy:
    liczba ta bowiem człowieka. A liczba jego: sześćset sześćdziesiąt sześć.

    [Obj. 13,16-18]

    --
    Jarek

  • 187. Data: 2020-01-29 22:45:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    Tuesday, January 28, 2020, 10:33:15 AM, you wrote:

    [...]

    > Szynkę kupuję wyłącznie we czwartki, nie każdego czwartku, nie jestem
    > wielkim entuzjastą wyrobów mięsnych. We czwartki dlatego, że do sklepu w
    > pobliżu uczelni przywożą wtedy porządną szynkę. Jedną! Samo centrum
    > dużego miasta.
    > Dobre wędliny da się kupić bez problemów.

    Jasne. Raz na tydzień, jeśli załapiesz się na jedną sztukę. Regularnie
    zaprzeczyłeś sam sobie.

    > Ale nie za dychę za kilogram.

    A kto mówi, że chcę za dychę?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 188. Data: 2020-01-29 22:47:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Tuesday, January 28, 2020, 10:50:55 AM, you wrote:

    [...]

    > Technologia sie tez zmienila. Dawniej szynke moczono w saletrze, ktora
    > musiala wniknac gleboko.
    > Dzis sie nakluwa iglami i sol z azotynem wprowadza od razu do wnetrza.

    Ależ nastrzykiwało się też za komuny - to jest po prostu szybsza
    metoda peklowania. Ja pisze o pompowaniu wody z żelami.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 189. Data: 2020-01-29 22:48:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, January 28, 2020, 10:56:57 AM, you wrote:

    > Święte słowa! Dokładnie tak samo jest z Chińczykami, którym się zarzuca,
    > że robią "chińszczyznę". A oni robią dokładnie to, czego się od nich
    > wymaga za otrzymaną zapłatę, pińć złotych od sztuki.

    Potrafią robić też uczciwie i nadal taniej niż w Europie. Choć już nie
    za miskę ryżu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 190. Data: 2020-01-29 22:54:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Jak widzisz - w 56 zamieszki po podwyzce cen miesa.
    > 68 - jakies inne przyczyny.
    > 76 - po podwyzkach,
    > 80 - kartki na mieso, bo puste haki.
    > Znaczy sie ludzi bylo na to mieso stac.

    Oczywiście, że było. Jak się wystali w kolejce parę godzin, to za
    jednym zamachem kupowali tylko, co później na kartki było na miesiąc.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan