  • Data: 2020-01-27 22:51:34
    Temat: Re: znalezc klucze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Paweł,

    > Nikt nie każe Ci kupować szynki za 7.50, a z zakupem lepszej nie ma
    > problemu. Przynajmniej we Wrocławiu.

    Nie piszę o szynce - paradoksalnie jest z nią trochę lepiej. Świadomie
    podałem dwie wedliny, które są najmocniej fałszowane.

    > Teoretycznie. Na przedmiocie "Chemiczne i instrumentalne metody analizy
    > żywności" (nie ja wymyśliłem tą nazwę) robiliśmy wtedy oznaczenia
    > azotynów (dziś azotanów III) w wyrobach mięsnych.

    Przez stulecia peklowało się mięso saletrą bez opamiętania i jakoś nie
    wyginęliśmy.

    Tylko ja piszę o fałszowaniu wodą i żelami a ty o azotynach...

    [...]

    > A jakbyś popatrzył na wyniki oznaczeń mykotoksyn w keczupie... to
    > dopiero była zabawa (nie odrzucano zgniłych pomidorów). Dziś
    > przekroczenia się nie zdarzają. Znowu nuda.

    Ale pilnuje się lepiej trucizn a nie składu. A ja o składzie teraz
    mówię. Ilości mięsa w mięsie, żelatynie i innych żelach, smarowaniu
    i moczeniu zamiast wędzenia.

    > Młody byłeś... ja też.

    Pojęcie dość względne.

    --