-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
Date: Thu, 1 Feb 2018 22:13:55 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 54
Message-ID: <p4vvul$689$1@node1.news.atman.pl>
References: <8...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1517519638 6409 89.69.207.111 (1 Feb 2018 21:13:58 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 1 Feb 2018 21:13:58 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.6.0
In-Reply-To: <8...@g...com>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2623998
[ ukryj nagłówki ]W dniu 01-02-2018 o 10:15, Bolko pisze:
> Akumlator nie doładowany.
Cudów nie ma. Żadna czarownica nie kradnie bezprzewodowo prądu z Twojego
auta. Istnieją wyłącznie dwie opcje: uszkodzony akumulator, który sam
siebie potrafi rozładować, albo pobór prądu.
To, że elektryk podłączył miernik gdy auto stało sobie 10 minut w jego
przybytku i w tym krótkim czasie ciągnęło 10mA niczego nie oznacza.
Trzeba monitorować dłużej. Być może w n-tej godzinie elektronice coś
odwala i koniecznie musi domknąć zamknięte okna.
Moje przeczucie mówi iż masz zwyczajnie padnięty akumulator. Ładuje się
jak np. 85Ah, czy ile tam masz, a zachowuje się jak np. 7Ah i to tylko
gdy odpalisz go po krótkim czasie postoju. Nic niezwykłego. Wsadź nowy i
będzie ok. Druga opcja to niedoładowywanie.
A jeśli jesteś fanem intrygujących przypadków, kiedy to dreszcz po d...
przebiega, to mogę Ci opowiedzieć moje doświadczenie w podobnym
elektrycznym kierunku. U mnie akurat nie miało to wpływu na
niedoładowanie bo mam mocny alternator. Z problemem jeździłem od roku po
kilku serwisach, byłem m.in. w autoryzowanym serwisie Merca i poddali
się tam również. Zero błędów etc. Otóż po obniżeniu się temperatury
zewnętrznej obroty spoczynkowe wzrastały do 900 z 600. W końcu się
wk...iłem i kupiłem komputer diagnostyczny. Jako ignorant w tej
dziedzinie, miesiąc siedziałem nad analizowaniem sterowników i ...
znalazłem. Winę za to ponosił ... zacięty zawór nagrzewnicy. A co ma
piernik do wiatraka? A no ma wiele. Skoro kabina nie mogła się nagrzać
do żądanej temperatury bo płyn chłodzący silnik nie docierał do
nagrzewnicy, wtedy to rolę źródła ciepła przechwycił układ elektrycznego
wspomagania tejże nagrzewnicy (masz grzanie nawet na zimnym silniku).
Gdy zimą na zewnątrz panowały syberyjskie mrozy rzędu 4 stopni powyżej
zera a dzieci ze styropianu lepiły bałwany, ja życzyłem sobie 21 stopni.
Frajerstwo, co? W tych okolicznościach wspomaganie grzania zaczynało
żreć 80A a w porywach nawet do 120A. Ciepło, wszystko niby w porządku, a
jednak nie w porządku. Wymieniłem hydrauliczny zawór, pobór prądu
wspomagania w czasie jazdy spadł do 0A, obroty spoczynkowe to tyle ile
trzeba - 600. Teraz sobie wyobraź, że elektronika Twojego auta nie ma
oprogramowanej sytuacji awaryjnej więc cały czas akumulator masz
przeciążony na niskich obrotach. Mechanik Kazik tego nie widzi bo u
niego w garażu jest 18 stopni. Mówi Ci więc, że zużycie prądu jest ok.
Tymczasem to g... prawda. Dobra, powiesz, że nie masz elektrycznego
ogrzewania. To wyobraź sobie, że masz cokolwiek, co zżera energię
niepotrzebnie w niezidentyfikowanych sytuacjach. No i co Kazik Ci powie?
Nic!
Jak już powiedziałem - stawiam na akumulator. Wsadź na próbę takowy z
auta żony i sprawdź czy jest ok. Jeśli żona nie ma auta - to zarób na
nie :-D
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.18 22:38 Cavallino
- 02.02.18 01:32 Akarm
- 02.02.18 15:34 Adam Wysocki
- 02.02.18 15:35 Adam Wysocki
- 03.02.18 02:41 Pszemol
- 03.02.18 08:57 J.F.
- 03.02.18 20:17 Zenek Kapelinder
- 05.02.18 22:38 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod