    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zna ktoś jakąś wróżke elektryczną.
    Date: Thu, 1 Feb 2018 22:13:55 +0100

    W dniu 01-02-2018 o 10:15, Bolko pisze:

    > Akumlator nie doładowany.

    Cudów nie ma. Żadna czarownica nie kradnie bezprzewodowo prądu z Twojego
    auta. Istnieją wyłącznie dwie opcje: uszkodzony akumulator, który sam
    siebie potrafi rozładować, albo pobór prądu.

    To, że elektryk podłączył miernik gdy auto stało sobie 10 minut w jego
    przybytku i w tym krótkim czasie ciągnęło 10mA niczego nie oznacza.
    Trzeba monitorować dłużej. Być może w n-tej godzinie elektronice coś
    odwala i koniecznie musi domknąć zamknięte okna.

    Moje przeczucie mówi iż masz zwyczajnie padnięty akumulator. Ładuje się
    jak np. 85Ah, czy ile tam masz, a zachowuje się jak np. 7Ah i to tylko
    gdy odpalisz go po krótkim czasie postoju. Nic niezwykłego. Wsadź nowy i
    będzie ok. Druga opcja to niedoładowywanie.

    A jeśli jesteś fanem intrygujących przypadków, kiedy to dreszcz po d...
    przebiega, to mogę Ci opowiedzieć moje doświadczenie w podobnym
    elektrycznym kierunku. U mnie akurat nie miało to wpływu na
    niedoładowanie bo mam mocny alternator. Z problemem jeździłem od roku po
    kilku serwisach, byłem m.in. w autoryzowanym serwisie Merca i poddali
    się tam również. Zero błędów etc. Otóż po obniżeniu się temperatury
    zewnętrznej obroty spoczynkowe wzrastały do 900 z 600. W końcu się
    wk...iłem i kupiłem komputer diagnostyczny. Jako ignorant w tej
    dziedzinie, miesiąc siedziałem nad analizowaniem sterowników i ...
    znalazłem. Winę za to ponosił ... zacięty zawór nagrzewnicy. A co ma
    piernik do wiatraka? A no ma wiele. Skoro kabina nie mogła się nagrzać
    do żądanej temperatury bo płyn chłodzący silnik nie docierał do
    nagrzewnicy, wtedy to rolę źródła ciepła przechwycił układ elektrycznego
    wspomagania tejże nagrzewnicy (masz grzanie nawet na zimnym silniku).
    Gdy zimą na zewnątrz panowały syberyjskie mrozy rzędu 4 stopni powyżej
    zera a dzieci ze styropianu lepiły bałwany, ja życzyłem sobie 21 stopni.
    Frajerstwo, co? W tych okolicznościach wspomaganie grzania zaczynało
    żreć 80A a w porywach nawet do 120A. Ciepło, wszystko niby w porządku, a
    jednak nie w porządku. Wymieniłem hydrauliczny zawór, pobór prądu
    wspomagania w czasie jazdy spadł do 0A, obroty spoczynkowe to tyle ile
    trzeba - 600. Teraz sobie wyobraź, że elektronika Twojego auta nie ma
    oprogramowanej sytuacji awaryjnej więc cały czas akumulator masz
    przeciążony na niskich obrotach. Mechanik Kazik tego nie widzi bo u
    niego w garażu jest 18 stopni. Mówi Ci więc, że zużycie prądu jest ok.
    Tymczasem to g... prawda. Dobra, powiesz, że nie masz elektrycznego
    ogrzewania. To wyobraź sobie, że masz cokolwiek, co zżera energię
    niepotrzebnie w niezidentyfikowanych sytuacjach. No i co Kazik Ci powie?
    Nic!

    Jak już powiedziałem - stawiam na akumulator. Wsadź na próbę takowy z
    auta żony i sprawdź czy jest ok. Jeśli żona nie ma auta - to zarób na
    nie :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek