  • 31. Data: 2012-02-26 21:21:38
    Temat: Re: zmiana systemu
    Od: " Gil" <g...@g...pl>

    syriusz <r...@s...pl> napisał(a):

    > Też to kiedyś przechodziłem... :-)
    >
    > I od dłuższego już czasu biegam sobie z Nikonem FM3a i 3 (słownie:
    > trzema) szkłami: 28/2.8 MF, 50/1.8 MF, 105/2.5 MF - wszystko co chcę tym
    > zrobię, a nie ciąży,. ;-) ale to już
    > powiedzmy, Ĺźe nie jest Ĺźaden argument na grupie "cyfrowa..." ;-)
    >
    > Pozdrawiam,
    > syriusz

    Jakość kosztuje. Pieniądze albo zginanie karku pod cieżarem szkieł.
    Jak ktos chce nexa to niech bierze. Jakośc niestety słabsza od lustrzanki APS-C.
    W amatorskiej astronomii do teleskopu albo lunety jest standard okularu 1,25
    cali albo 2 cale. Dobry okular 2 cale waży koło kilograma i kosztuje od 500 zł
    do 6000 zł. Daje lepszą jakosc i lepsze pole widzenia niz okular 1,25
    Zauważ, że to tylko okular a może kosztowac tyle co cały aparat NEX.
    Oferta NEX Sony jest nadzwyczaj dobra za cene ale ograniczona jakością.

  • 32. Data: 2012-02-27 06:26:23
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 26 Feb 2012 21:21:38 +0000 (UTC), Gil napisał(a):

    > Jakość kosztuje. Pieniądze albo zginanie karku pod cieżarem szkieł.
    > Jak ktos chce nexa to niech bierze. Jakośc niestety słabsza od lustrzanki APS-C.

    A z jakiego powodu?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 33. Data: 2012-02-27 06:57:14
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A z jakiego powodu?

    Zapewne z jakiegoś obiektywnego. Nie pytam już nawet co to jest "lustrzanka
    aps-c" - czy np. moje 20D? ;-)

    --
    Pozdr.

  • 34. Data: 2012-02-27 07:55:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-26 22:21, Gil pisze:
    > Jak ktos chce nexa to niech bierze. Jakośc niestety słabsza od lustrzanki APS-C.

    Jest wyższa od większości lustrzanek apsc. Problemem jest brak dobrych
    szkieł natywnych.

    --
    pozdrawia Adam
    /piękne chwile w życiu? - tak się zmęczyć, żeby nie mieć ochoty na seks/

  • 35. Data: 2012-02-27 17:35:04
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 27 Feb 2012 07:57:14 +0100, quent napisał(a):

    > Zapewne z jakiegoś obiektywnego. Nie pytam już nawet co to jest "lustrzanka
    > aps-c" - czy np. moje 20D? ;-)

    Zaintrygowało mnie stwierdzenie o "gorszości" Nex'a do lustrzanki aps-c.
    Matrycę NEX ma tą samą, co kilka uznanych za super-hiper lustrzanek (K-x,
    K-5, D5100, D7000). Obiektywy, jeżeli Sony i Zeissy nie wystarczają, można
    sobie podpinać od dowolnego systemu (w szczególności od Leici). Jedynie co,
    to ciągły LV (bo pryzmatu i lustra brak) może powodować podgrzewanie
    matrycy, ale jakoś nie słychać o większych problemach z szumami od grzania
    matrycy.
    Ułomny jest NEX;ach AF: spokojnie dotrzymuje kroku budżetowym lustrzankom,
    ale nigdy nie będzie tak szybki jak topowe lustra z USM. Do tych celów Sony
    ma serię SLT, gdzie jest AF fazowy i dobrym szkłem takie SLT nie ustępuje w
    prędkości innym lustrzankom.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 36. Data: 2012-02-29 02:28:33
    Temat: Re: NEX-7
    Od: " Sebastian Z" <s...@N...gazeta.pl>

    quent <x...@x...com> napisał(a):

> [...]
    > wszystko jest fajne ale zwyczajnie za duĹźe i zwykle leĹźy w torbie bo nie
    > chce mi się tego dźwigać.
    > Decyzja zapadła. Sprzedam i kupię coś co dziś już się dosyć mocno
    > zadomowiło, czyli coś z systemu mirrorless.
    > Potrzebuję używać sprzętu w studio oraz w tzw. codziennym użytkowaniu -
    > cokolwiek to znaczy.
    > Oczywiście cena ma znaczenie dlatego odpadają Leica i Fuji Pro1.
    > Podoba mi się propozycja Sony Nex7 - spora matryca, 3 pokrętła i
    > przyciski custom, evf (ponoc rewelacyjny), dostepne 50mm 1,8 i 24mm 1,4,
    > ten drugi troche za drogi ale moze z czasem.

    obejzyj to video Nex wyglada duzo bardziej atrakcyjnie niz naprawde niezle
    lustra, a jesli wezmiesz pod uwage cene to wogole rozwala wszystko na lopatki.

    http://www.youtube.com/watch?v=HnFSkGBe4QA