    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: zmiana rozdzielczości ekranu
    Date: Sun, 18 Dec 2022 23:37:20 +0100

    > aha to jednak masz po w10 obraz w 4k
    mam, ale nie chcę, bo... to trudno wyjaśnić. dzisiaj bawiłem się z
    arduino ide. czionkę którą piszę program mogę zmieniać dowolnie.
    czcionkę w menu - już nie. wieć literki programu mam na 40calowym tv
    dość duże, w menu dużo za małe. jest takich momentów w windowsie - masa.
    w linuksie mniej, ale też są. windowsa mam w zasadzie do grania, wiec 2k
    wystarczy, tym bardziej ze miałem nadzieje na wyższe odświeżanie

    > nie wiem co to jest lag i nie chcę wiedzieć :)
    wyobraź sobie ze masz dwa otwarte okna (nie na cały ekran), tak że
    większa część jednego zasłania drugie
    Aby wydobyć to z pod spodu, musisz kliknąć w dowolne miejsce
    zasłoniętego okna - wyskoczy do przodu - to chyba oczywiste. więc ja
    dzisiaj mierzyłem ile to trwa. 1 dziesiątej sekundy nie zauważysz, ale
    już dwie dziesiąte - tak.

    > może tv nie wyświetla trybów powyżej 60Hz bo masz kabel HDMI 1.4b
    > a może wymagany jest kabel HDMI 2.1
    kabel mam już trzeci - tym razem 2.1 - 8k

    > The HDMI 1.4 standard supported 4K 30 FPS. And the HDMI 2.0
    > supported a resolution of 4K at 60 Hz or 8K at 30 Hz. The latest
    > HDMI 2.1 standard supports 4K at 120 Hz and 8K at 60 Hz.
    >
    > wyjscie w karcie nie jest czasem HDMI 2.0b
    >
    > niby mógłbyś wybrać tryb 1440p @ 120Hz wg tego obrazka
    nie. dowolna mała rozdzielczość - sprawdzałem kilka - albo daje cały
    zielony obraz, albo kabel odłączony.
    natomiast:

    Display outputs include: 1x HDMI 2.0b, 3x DisplayPort 1.4a.

    muszę sprawdzić które ze złącz ma 2.0b !!!!!!!!1111jeden.

    Dzięki za wskazówkę

    ToMasz