-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Raf :-)" <r...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zmiana oleju z inną lepkością
Date: Tue, 30 Aug 2011 22:56:05 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 41
Message-ID: <1...@4...net>
References: <e...@k...googlegroups.com>
<1...@4...net> <j3ihuo$u4m$1@news.onet.pl>
<j3j39n$nb5$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-131-137-58.tktelekom.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1314737764 9961 78.131.137.58 (30 Aug 2011 20:56:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Aug 2011 20:56:04 +0000 (UTC)
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2394956
[ ukryj nagłówki ]Dnia Tue, 30 Aug 2011 18:31:51 +0200, Olo napisał(a):
>>> Problem mógłby pojawić się w przypadku zamiany oleju mineralnego na
>>> syntetyczny w silniku o dużym przebiegu ze względu na lepsze właściwości
>>> myjące i wypłukiwanie osadów, co może się skończyć znaczącym pogorszeniem
>>> stopnia sprężania.
>
> a co utrzymuje kompresję? Osady czy pierścienie? Jak masz wyjeb***
> pierścienie to co się dziwisz, że kompresja spadła? Silnik do remontu
> albo do wymiany i tyle. Można też jeździć (tak jak tutaj polecają
> znaffcy tematu) na minerale, wtedy będziesz miał nominalną kompresję i
> będą się działy cuda :)
W idealnym świecie wszyscy są zdrowi, piękni i bogaci, i stać ich na
remonty silników oraz wypożyczenie na ten czas auta zastępczego.
W świecie rzeczywistym może okazać się, że bardziej opłaca się wymienić
silnik z dużym przebiegiem (który można wyremontować i przywrócić mu
wystarczająco dobre parametry), na używany z niskim przebiegiem. Jeżeli
wybierzesz taką strategię (całkiem sensowną w Polsce, gdzie auta 10-letnie
nie są cudem natury, zaś po drogach porusza się całkiem sporo aut
pełnoletnich), godzisz się z pewnym pogorszeniem parametrów przed wymianą
silnika, lub nawet przed jego remontem. Ale dopóki stary działa, nie należy
go naprawiać.
Pomysł, aby silnik, w którym stosowano zawsze olej mineralny, potraktować
po 100 czy 200 tys km nagle olejem syntetyczny, dla mnie osobiście jest
dziwaczny. Parametrów się nie poprawi, można co najwyżej popsuć (ujawnić
usterki, które dotychczas nie przeszkadzały zbytnio w eksploatacji), a
jedynym pewnym efektem będzie odchudzenie portfela. Jeżeli już chce się
wydać więcej na eksploatacje, lepszym pomysłem jest skrócenie okresu między
wymianami tańszego oleju.
No i przy zmianie oleju z mineralnego na syntetyczny, zawsze pozostaje
ryzyko nagłej śmierci silnika z powodu zatkanie kanalików olejowych w
głowicy. To tak jak z rozpuszczaniem złogów cholesterolowych w celu
uniknięcia zawału serca. Czasem pacjent umiera na udar niedokrwienny mózgu,
bo mu się blaszka cholesterolu oderwała i popłynęła gdzie nie trzeba.
Raf :-)
Następne wpisy z tego wątku
- 30.08.11 23:53 Olo
- 31.08.11 13:21 J.F
- 31.08.11 21:19 iker
- 01.09.11 15:56 Wojciech Wrodarczyk
- 01.09.11 15:58 Wojciech Wrodarczyk
- 02.09.11 13:37 Olo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod