-
11. Data: 2012-09-29 20:31:38
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-09-29 20:24, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:
>
>> mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz?
>
> jak najbardziej poważnie
> golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :)
>
> Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
> i tym podobne urban-legend-perdoły.
10w40 to półsyntetyk - jeżeli silnik był ok to nic się nie stanie.
Lepiej będzie zimą.
> Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
> zobaczymy.
Jak zaczną cykać to zmienić olej/naprawić.
> Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
> 15w40 za 78zł
Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.
> Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)
Za 78zł kupisz 5w40.
-
12. Data: 2012-09-29 20:34:38
Temat: Re: zmiana oleju
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:
> Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.
piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
13. Data: 2012-09-29 20:38:38
Temat: Re: zmiana oleju
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:
> piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?
zaguglałem
http://www.skapiec.pl/szukaj/w_calym_serwisie/mobil+
super+2000+10w40
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
14. Data: 2012-09-29 21:12:38
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-09-29 20:34, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Artur Maśląg pisze tak:
>
>> Przepłaciłeś - 4l 10w40 można kupić za niecałe 50zł. Nie w promocji.
>
> piszesz o Mobil 10w40 4l 8) gdzie?
<cite>
> Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
> 15w40 za 78zł
</cite>
Mobil powiadasz - do 25 letniego Golfa II to zbyteczna ekstrawagancja.
Dowolny olej będzie ok, a Mobil też kupisz za podobne pieniądze.
-
15. Data: 2012-09-29 22:24:09
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
> i tym podobne urban-legend-perdoły.
>
> Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
> zobaczymy.
No widzisz, a ja mam zupełnie odwrotny problem.
Volvicy stuknęło 340tys. Dzielnie znosi taki bagaż, poza jednym
szczegółem. Jak postoi trochę, to po zapaleniu długo nie gaśnie lampka
ciśnienia oleju. Czasami wręcz niebezpiecznie długo (bywa, że komputer
zdąży mignąć komunikatem - jemu też się nie podoba najwyraźniej).
Silnik od zawsze był zalany Castrolem EDGE 0W40 (ciekawostka, dedykowany
Volvo? niby dlaczego?).
Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?
Miłego.
Irek.N.
-
16. Data: 2012-09-29 22:35:03
Temat: Re: zmiana oleju
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
> Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?
Jaki masz filtr oleju?
wypróbuj Mann lub Hengst
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
17. Data: 2012-09-29 23:55:42
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
>
>> Może warto by było zmienić? Pomoże cokolwiek?
>
> Jaki masz filtr oleju?
>
> wypróbuj Mann lub Hengst
>
Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy przeglądzie.
Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być zapchany?
Miłego.
Irek.N.
-
18. Data: 2012-09-30 01:49:07
Temat: Re: zmiana oleju
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Irek N. pisze tak:
> Szczerze mówiąc nie wiem, ale zapytam o takie jak piszesz przy
> przeglądzie. Zaraz, filtr jest po pompie, myślisz, że może być
> zapchany?
trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego
jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
-
19. Data: 2012-09-30 09:41:09
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>
> trolujesz? teraz :) filtr oleju silnikowego
Oczywiście że oleju, rozmawiamy o układzie smarowania a nie zasilania.
Nie znam się na mechanice samochodowej, ale wydawało mi się, że filtr
jest po pompie, więc nie bardzo widziałem związek.
Teraz czytam że jest nawet po czujniku ciśnienia, czyli nie ma
możliwości opóźnić zbudowanie ciśnienia przez pompę, chyba że się
rozszczelnił układ na tyle, że olej z filtru schodzi i pompa musi
najpierw napełnić filtr, żeby mogła zbudować ciśnienie.
Tutaj rysunek na który się powołuję.
http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje46.htm
> jeśli masz obecnie Filtron to spróbuj zmienić go na Mann lub Hengst
> jeśli masz założony Mann to nie wiem co Ci poradzić
Nie troluję, proszę o wyjaśnienie dlaczego ma pomóc.
Swoją drogą, napchane w komorze tyle, że filtru nie widzę, nie wiem co
mam :(
Miłego.
Irek.N.
-
20. Data: 2012-09-30 10:23:16
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl>
W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:
> na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak:
>
>
> ^Jasio
>> wiek 13 lat
>> przebieg 43kkm
>> olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
>> niezmieniany)
>> czy mogę wlać 10w40?
>
> wiek 25 lat
> przebieg 347kkm
> olej od nowości Mobil 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od
> nowości niezmieniany)
> czy mogę wlać 10w40?
>
> gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40)
>
>
> ^ojciec
>> Po co?! Skoro jeździ po co kombinować?
>
> - bo w Tesco był w promołszyn po 60zł za 4 litry ;)
> - bo bendem pogromcom mitów ;)
>
60zł za 4 litry stawiam ze to będzie Lotos.Rób sobie testy jak Cię stać.
Odrazu nic nie wybuchnie.