-
11. Data: 2011-04-09 05:53:29
Temat: Re: zmiana oleju
Od: MMS <n...@S...interia.pl>
W dniu 2011-04-08 15:28, Hinek pisze:
> idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od
> ekspertow z PMS!
Dobre. To tak piątkowo :D
-
12. Data: 2011-04-09 10:28:17
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-04-08 15:18, bratPit[pr] pisze:
> zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
> IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
> swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0
> i 1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym,
> przy tym oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem
> znamionowego ciśnienia w układzie, w efekcie łańcuchy szybko się naciągały,
> problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,
A nie chodziło o 0W?
Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
układzie.
Właśnie po to się stosuje takie oleje - żeby nie spadało ciśnienie oleju
(z powodu zwiększającej się płynności) po jego silnym rozgrzaniu.
-
13. Data: 2011-04-10 23:55:17
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "syntax error" <n...@m...com>
> To ja swojego leje motula 6100 synergie+ 10w40 (silnik 1,9TD przebieg 392
> tyś. km) i silnik chodzi ciszej niż na Mobilu, castrolu czy innych
> wynalazkach. Podobnie zachowywał się silnik na Liquy Moly 10w40 MoS2 (też
> chodził wyraźniej cicho)
LM MoS2 to klasa sama dla siebie. Mistrzowski olej.
--
Got VTi?
-
14. Data: 2011-04-11 09:16:16
Temat: Re: zmiana oleju
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
> Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
> układzie.
To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
15. Data: 2011-04-11 09:27:07
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2011-04-11 09:16, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
>> Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
>> układzie.
>
> To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)
Najpierw trzeba zadbać o to żeby w ogóle miał co robić, na przykład
na wolnych obrotach w upale :)
U mnie na 0W40 troszkę słychać było gorsza pracę napinacza.
Zmieniłem na 5W50 (M1), i zrobiło się znów cicho, kolejne
100kkm przeleciało i jest nadal dobrze.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
16. Data: 2011-04-11 10:42:55
Temat: Re: zmiana oleju
Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>
>> zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
>> IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
>> swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0
>> i 1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym,
>> przy tym oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem
>> znamionowego ciśnienia w układzie, w efekcie łańcuchy szybko się
>> naciągały,
>> problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,
>
> A nie chodziło o 0W?
>
> Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
> układzie.
właśnie ZTCP chodziło o ten 10W60,
brat
-
17. Data: 2011-04-11 21:43:03
Temat: Re: zmiana oleju
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-04-11 09:16, MarcinJM pisze:
> W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
>> Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
>> układzie.
>
> To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)
Regulator tylko pilnuje żeby ciśnienie nie wzrosło powyżej jakiegoś tam
ciśnienia.
A ciśnienie na wolnych obrotach będzie niższe niż ciśnienie zadziałania
zaworu w pompie.
Do tego jak olej rzadki i bardzo gorący, to ciśnienie może spadać aż za
bardzo.
I wtedy leje się np. 10W-60 albo i 20W-60, żeby był gęstszy i pompa
dawała ciśnienie przy niskich obrotach.