eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana oleju
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 17

  • 11. Data: 2011-04-09 05:53:29
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: MMS <n...@S...interia.pl>

    W dniu 2011-04-08 15:28, Hinek pisze:

    > idiotow. Prawdziwa wiedze na temat olejow nalezy czerpac od
    > ekspertow z PMS!

    Dobre. To tak piątkowo :D



  • 12. Data: 2011-04-09 10:28:17
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-08 15:18, bratPit[pr] pisze:

    > zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
    > IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
    > swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0
    > i 1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym,
    > przy tym oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem
    > znamionowego ciśnienia w układzie, w efekcie łańcuchy szybko się naciągały,
    > problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,

    A nie chodziło o 0W?

    Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
    układzie.
    Właśnie po to się stosuje takie oleje - żeby nie spadało ciśnienie oleju
    (z powodu zwiększającej się płynności) po jego silnym rozgrzaniu.


  • 13. Data: 2011-04-10 23:55:17
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: "syntax error" <n...@m...com>

    > To ja swojego leje motula 6100 synergie+ 10w40 (silnik 1,9TD przebieg 392
    > tyś. km) i silnik chodzi ciszej niż na Mobilu, castrolu czy innych
    > wynalazkach. Podobnie zachowywał się silnik na Liquy Moly 10w40 MoS2 (też
    > chodził wyraźniej cicho)

    LM MoS2 to klasa sama dla siebie. Mistrzowski olej.

    --
    Got VTi?


  • 14. Data: 2011-04-11 09:16:16
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
    > Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
    > układzie.

    To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)


    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 15. Data: 2011-04-11 09:27:07
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-11 09:16, MarcinJM pisze:
    > W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
    >> Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
    >> układzie.
    >
    > To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)

    Najpierw trzeba zadbać o to żeby w ogóle miał co robić, na przykład
    na wolnych obrotach w upale :)

    U mnie na 0W40 troszkę słychać było gorsza pracę napinacza.
    Zmieniłem na 5W50 (M1), i zrobiło się znów cicho, kolejne
    100kkm przeleciało i jest nadal dobrze.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 16. Data: 2011-04-11 10:42:55
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    >> zalej to co spełnia klasy zawarte w instrukcji,
    >> IMO olej 10W60 do tego auta to trochę chory pomysł,
    >> swego czasu jedno mądre ASO lało go m.in. do Opli Corsa z silnikami 1.0
    >> i 1.2 które miały łańcuch rozrządu napinany napinaczem hydraulicznym,
    >> przy tym oleju na niskich obrotach był problem z utrzymaniem
    >> znamionowego ciśnienia w układzie, w efekcie łańcuchy szybko się
    >> naciągały,
    >> problem ustępował po wymianie na lekkobieżne oleje typu 5W30,
    >
    > A nie chodziło o 0W?
    >
    > Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
    > układzie.

    właśnie ZTCP chodziło o ten 10W60,

    brat


  • 17. Data: 2011-04-11 21:43:03
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-04-11 09:16, MarcinJM pisze:
    > W dniu 2011-04-09 10:28, Tomasz Pyra pisze:
    >> Bo 10W60 to olej gęstszy i jako taki zapewnia wyższe ciśnienie oleju w
    >> układzie.
    >
    > To co w takim razie robi regulator cisnienia oleju? ;)

    Regulator tylko pilnuje żeby ciśnienie nie wzrosło powyżej jakiegoś tam
    ciśnienia.
    A ciśnienie na wolnych obrotach będzie niższe niż ciśnienie zadziałania
    zaworu w pompie.
    Do tego jak olej rzadki i bardzo gorący, to ciśnienie może spadać aż za
    bardzo.

    I wtedy leje się np. 10W-60 albo i 20W-60, żeby był gęstszy i pompa
    dawała ciśnienie przy niskich obrotach.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: