eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana olejuRe: zmiana oleju
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.neostrada.pl
    !unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.
    POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 04 Oct 2012 09:53:15 +0200
    From: ojciecc <d...@o...pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:15.0) Gecko/20120907
    Thunderbird/15.0.1
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zmiana oleju
    References: <k46tlv$epb$1@node2.news.atman.pl>
    <506739a5$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <50680668$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <50683aa9$0$1301$65785112@news.neostrada.pl>
    <5068457f$0$1317$65785112@news.neostrada.pl>
    <50686e21$0$1294$65785112@news.neostrada.pl>
    <50688a4b$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <50688bda$0$1312$65785112@news.neostrada.pl>
    <5068a4f7$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <5068b1ea$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <506951a4$0$1294$65785112@news.neostrada.pl>
    <k4h9he$43i$1@news.task.gda.pl>
    <506cb32b$0$26684$65785112@news.neostrada.pl>
    <c1.01.3XXC45$1Kk@mike.oldfield.org.pl>
    In-Reply-To: <c1.01.3XXC45$1Kk@mike.oldfield.org.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: avast! (VPS 121003-1, 2012-10-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 42
    Message-ID: <506d406c$0$1213$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.27.15.229
    X-Trace: 1349337196 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1213 83.27.15.229:25456
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2467501
    [ ukryj nagłówki ]


    >
    > Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo....
    >
    Rover i Honda[edytuj]

    Austin Rover Group została stworzona w 1982 r. jako firma-córka British
    Leyland produkująca samochody dla masowego odbiorcy. W latach 80. XX w.
    zredukowany British Leyland umieszczał znaczek Rovera na całej gamie
    pojazdów stworzonych wspólnie z Hondą. Pierwszym, wypuszczonym na rynek
    w 1984 r. wywodzącym się z Hondy samochodem był Rover 200, który
    podobnie jak Triumph Acclaim, którego wymienił, bazował na Hondzie
    Ballade (podobnie w Australii, Honda Quint - znana w Europie jako Honda
    Quintet - oraz Integra były opatrzone znaczkiem Rover Quintet oraz
    416i.). W 1986 roku Rover SD1 został zastąpiony przez wywodzący się z
    Hondy Legend model 800. Do tego czasu Austin Rover przeszedł do polityki
    jednej marki i British Leyland - jego właściciel zmienił nazwę na Rover
    Group a dział produkcji samochodów na Rover Cars. Od tego momentu
    samochody Austin faktycznie pod względem technicznym nie różniły się od
    Roverów, choć słowo "Rover" nigdy nie pojawiło się na tych autach -
    zamiast tego widniał na nich znaczek z łodzią Wikingów, jednakże bez
    żadnej inskrypcji. Wkrótce samochody te zostały zmienione przez modele
    200 i 400 (wywodzące się z Hondy Concerto) i 600 (będące technicznie
    prawie w 100% kopią Hondy Accord, wzbogaconą o elementy drewniane i
    chromowane, różnice głównie karoseryjne).

    Przejęcie przez BMW[edytuj]

    Związek z Hondą był punktem zwrotnym w historii firmy mozolnie
    odbudowującej swój wizerunek producenta drogich aut będących alternatywą
    dla Fordów i Vauxhalli. W 1994 r. British Aerospace sprzedało Grupę
    Rover BMW (włączając w to marki Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph
    oraz Austin-Healey), które zaczęło postrzegać samochody angielskiego
    producenta jako potencjalnego poważnego rywala. Przejęcie przez firmę z
    Bawarii zaowocowało pracami nad modelem 75, które zostały szczęśliwie
    zakończone zanim w 2000 r. nastąpił budzący niesmak rozwód obydwu firm.
    Wtedy to BMW dokonało podziału grupy, sprzedając LandRovera Fordowi a
    resztę przekazując za symboliczne 10 funtów Phoenix Consortium, które
    utworzyło z tego firmę MG Rover. BMW zatrzymał prawa do nazwy Rover
    (oraz związanych z nią takich nazw jak Riley, Mini i Triumph),
    udzielając nabywcy konsorcjum Phoenix jedynie licencji na jej używanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: