-
Data: 2012-10-04 09:53:15
Temat: Re: zmiana oleju
Od: ojciecc <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
>
> Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo....
>
Rover i Honda[edytuj]
Austin Rover Group została stworzona w 1982 r. jako firma-córka British
Leyland produkująca samochody dla masowego odbiorcy. W latach 80. XX w.
zredukowany British Leyland umieszczał znaczek Rovera na całej gamie
pojazdów stworzonych wspólnie z Hondą. Pierwszym, wypuszczonym na rynek
w 1984 r. wywodzącym się z Hondy samochodem był Rover 200, który
podobnie jak Triumph Acclaim, którego wymienił, bazował na Hondzie
Ballade (podobnie w Australii, Honda Quint - znana w Europie jako Honda
Quintet - oraz Integra były opatrzone znaczkiem Rover Quintet oraz
416i.). W 1986 roku Rover SD1 został zastąpiony przez wywodzący się z
Hondy Legend model 800. Do tego czasu Austin Rover przeszedł do polityki
jednej marki i British Leyland - jego właściciel zmienił nazwę na Rover
Group a dział produkcji samochodów na Rover Cars. Od tego momentu
samochody Austin faktycznie pod względem technicznym nie różniły się od
Roverów, choć słowo "Rover" nigdy nie pojawiło się na tych autach -
zamiast tego widniał na nich znaczek z łodzią Wikingów, jednakże bez
żadnej inskrypcji. Wkrótce samochody te zostały zmienione przez modele
200 i 400 (wywodzące się z Hondy Concerto) i 600 (będące technicznie
prawie w 100% kopią Hondy Accord, wzbogaconą o elementy drewniane i
chromowane, różnice głównie karoseryjne).
Przejęcie przez BMW[edytuj]
Związek z Hondą był punktem zwrotnym w historii firmy mozolnie
odbudowującej swój wizerunek producenta drogich aut będących alternatywą
dla Fordów i Vauxhalli. W 1994 r. British Aerospace sprzedało Grupę
Rover BMW (włączając w to marki Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph
oraz Austin-Healey), które zaczęło postrzegać samochody angielskiego
producenta jako potencjalnego poważnego rywala. Przejęcie przez firmę z
Bawarii zaowocowało pracami nad modelem 75, które zostały szczęśliwie
zakończone zanim w 2000 r. nastąpił budzący niesmak rozwód obydwu firm.
Wtedy to BMW dokonało podziału grupy, sprzedając LandRovera Fordowi a
resztę przekazując za symboliczne 10 funtów Phoenix Consortium, które
utworzyło z tego firmę MG Rover. BMW zatrzymał prawa do nazwy Rover
(oraz związanych z nią takich nazw jak Riley, Mini i Triumph),
udzielając nabywcy konsorcjum Phoenix jedynie licencji na jej używanie.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.10.12 09:54 ojciecc
- 04.10.12 09:55 ojciecc
- 04.10.12 10:01 ojciecc
- 04.10.12 10:36 masti
- 04.10.12 10:50 ojciecc
- 04.10.12 17:01 Cavallino
- 04.10.12 17:03 Cavallino
- 04.10.12 17:04 Cavallino
- 04.10.12 18:09 ojciecc
- 04.10.12 18:11 ojciecc
- 04.10.12 18:12 ojciecc
- 04.10.12 18:16 Cavallino
- 04.10.12 18:19 Cavallino
- 04.10.12 21:26 ojciecc
- 04.10.12 21:27 ojciecc
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=