eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzmiana olejuRe: zmiana oleju
  • Data: 2012-10-04 09:53:15
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    >
    > Silniki Hondy w Roverach, silniki Audi w Volvo....
    >
    Rover i Honda[edytuj]

    Austin Rover Group została stworzona w 1982 r. jako firma-córka British
    Leyland produkująca samochody dla masowego odbiorcy. W latach 80. XX w.
    zredukowany British Leyland umieszczał znaczek Rovera na całej gamie
    pojazdów stworzonych wspólnie z Hondą. Pierwszym, wypuszczonym na rynek
    w 1984 r. wywodzącym się z Hondy samochodem był Rover 200, który
    podobnie jak Triumph Acclaim, którego wymienił, bazował na Hondzie
    Ballade (podobnie w Australii, Honda Quint - znana w Europie jako Honda
    Quintet - oraz Integra były opatrzone znaczkiem Rover Quintet oraz
    416i.). W 1986 roku Rover SD1 został zastąpiony przez wywodzący się z
    Hondy Legend model 800. Do tego czasu Austin Rover przeszedł do polityki
    jednej marki i British Leyland - jego właściciel zmienił nazwę na Rover
    Group a dział produkcji samochodów na Rover Cars. Od tego momentu
    samochody Austin faktycznie pod względem technicznym nie różniły się od
    Roverów, choć słowo "Rover" nigdy nie pojawiło się na tych autach -
    zamiast tego widniał na nich znaczek z łodzią Wikingów, jednakże bez
    żadnej inskrypcji. Wkrótce samochody te zostały zmienione przez modele
    200 i 400 (wywodzące się z Hondy Concerto) i 600 (będące technicznie
    prawie w 100% kopią Hondy Accord, wzbogaconą o elementy drewniane i
    chromowane, różnice głównie karoseryjne).

    Przejęcie przez BMW[edytuj]

    Związek z Hondą był punktem zwrotnym w historii firmy mozolnie
    odbudowującej swój wizerunek producenta drogich aut będących alternatywą
    dla Fordów i Vauxhalli. W 1994 r. British Aerospace sprzedało Grupę
    Rover BMW (włączając w to marki Rover, Land Rover, Riley, Mini, Triumph
    oraz Austin-Healey), które zaczęło postrzegać samochody angielskiego
    producenta jako potencjalnego poważnego rywala. Przejęcie przez firmę z
    Bawarii zaowocowało pracami nad modelem 75, które zostały szczęśliwie
    zakończone zanim w 2000 r. nastąpił budzący niesmak rozwód obydwu firm.
    Wtedy to BMW dokonało podziału grupy, sprzedając LandRovera Fordowi a
    resztę przekazując za symboliczne 10 funtów Phoenix Consortium, które
    utworzyło z tego firmę MG Rover. BMW zatrzymał prawa do nazwy Rover
    (oraz związanych z nią takich nazw jak Riley, Mini i Triumph),
    udzielając nabywcy konsorcjum Phoenix jedynie licencji na jej używanie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: