  • Data: 2014-01-07 13:43:15
    Temat: Re: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 6 Jan 2014, jerzu wrote:

    > Ale ja pracę zaczynam na parkingu pod domem. Nie wolno mi?

    Trzeba by ustalić, na czym ta praca polega.
    Podatki działają tak, że "nie tworzą faktów" - trzeba znaleźć
    prawną definicję zdarzenia (może nie być ustawowej, wtedy
    z braku laku np. słownikowa może stać się "prawną") i dopiero
    patrzeć co wyniknie z podatków.
    Piszesz o *PRACY*, tak?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,18,33,212,,,
    ustawa-z-dnia-26061974-r-kodeks-pracy1.html
    +++
    Art. 22.
    § 1. Przez nawišzanie stosunku pracy pracownik zobowišzuje się
    do wykonywania pracy okreœlonego rodzaju na rzecz pracodawcy
    i pod jego kierownictwem
    oraz
    w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę
    ---

    Ergo, dojazd do pracy nie jest "wykonywaniem w miejscu i czasie",
    CHYBA, że praca polega na jeżdżeniu, znaczy u kierowcy.
    Ale oczywiście pracodawca może pracownikowi fundować np. ubezpieczenie
    zdrowotne, darmowy dojazd do pracy tudzież gwiazdki z nieba, tyle
    tylko, że fiskus traktuje to jako "wynagrodzenie".
    Po polsku - chce podatków :) (obu, VAT od pracodawcy, dochodowy
    od pracownika).

    Odpowiadając na postawione obok pytanie, dlaczego US praktycznie
    nie ścigają takich przypadków: bo pewnie w odwecie obywatele
    wykazaliby się znaczną inicjatywą społeczną w dostarczaniu dowodów
    takich przypadków ;)

    pzdr, Gotfryd