  • Data: 2009-04-12 16:13:19
    Temat: Re: zła jakosc zdjęcia- dlaczego? ( Sigma 18-200 )
    Od: j...@a...at szukaj wiadomości tego autora

    On 10 Kwi, 23:38, z/svc <z/svc@> wrote:
    > To ja się przyłącze (plik ma 3.5 MB):
    >
    > http://w524.wrzuta.pl/sr/f/6s2BygEJbQW/img_5422
    >
    > Zdjęcie zrobione Canonen 450D z obiektywem Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3
    > DC OS, z założonym filtrem UV, jeśli to ma znaczenie.
    >
    > Parametry zdjęcia:
    >
    > Ogniskowa 200 mm
    > F8.0
    > 1/250 sec
    > ISO 200
    > AF Mode: AI focus AF
    > Punkt ostrości centraly ( na wieżę kośioła )
    >
    > Dlaczego na zdjęciach wychodzi mi takie mydło??? Czy ja coś źle robię,
    > czy ten obiektyw tak po prostu ma?

    zdjecia niestety nie widzialem gdyz sie nie otwiera ale patrzac na
    parametry mozna powiedziec ze stosujesz zdecydowanie za dlugi czas.

    taka stara regula z czasow aparatow przedlustrzanych ( brak wstrzasu
    od lustra) jest

    czas =1/f

    dla cropa bedzie
    czas =1/(f*crop)
    poniewaz 450 d jest aparatem lekkim o zle amortyzowanym lustrze
    stwierdzilem empirycznie bedac jakis czas temu wlascicielem tego
    urzadzenia ze trza stosowac dla bezpieczenstwa
    1/(2*f*crop) ( stosuje rowniez i dla innych aparatow)
    tak wiec z reki nie powinienes schodzic dla f=200 mm powyzej 1/720
    sek , w praktyce 1/1000
    i tyle.
    moze jak mi sie pozniej z innego compa otworzy zdjecie to dodam
    jeszcze cos adekwatnego.

    na razie skracaj czasy.

    > Jak patrzę na sample na:
    >
    > http://www.optyczne.pl/88.11-Test_obiektywu-Sigma_18
    -200_mm_f_3.5-6.3...

    > to sample przy 200mm nie wyglądają tak fatalnie jak u mnie.

    sample klamia !!!!!

    XXX