  • 271. Data: 2023-03-09 16:29:44
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 13:18:45 +0100, io

    > Wyroki NSA mają charakter rozstrzygających dla sądów niższych instancji.

    Wyork NSA po prostu zamyka temat niższych instancji. Nic więcej.
    W kolejnej odsłonie nikt się nie powołuje na ten wyrok, bo NIE MOŻE.

    > Prawo się zmienia, ale jw.

    Zazwyczaj nie zmienia się prawo, tylko ci co je interpretują.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 272. Data: 2023-03-09 16:34:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 9 Mar 2023 16:29:44 +0100, w <166cg0k4q2lq1$.dlg@myjk.org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Thu, 9 Mar 2023 13:18:45 +0100, io

    > Wyork NSA po prostu zamyka temat niższych instancji. Nic więcej.
    > W kolejnej odsłonie nikt się nie powołuje na ten wyrok, bo NIE MOŻE.

    Nie, ale staje się normą dla późniejszych wyroków.

  • 273. Data: 2023-03-09 17:01:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 09:38, Myjk pisze:

    > Chodzi o to że takie SORO to jest typowy argument dla rondoprostowaczy o
    > ich racji, tj. jak się jedzie ze Słomińskiego w Okopową to nie wiadomo czy
    > się jedzie formalnie prosto czy jednak skręca w lewo, bo jadąc w JPII to
    > już z pewnością jest w lewo.

    A jakie to ma znaczenie? Formalnie to są strzałki przed wjazdem więc
    wiadomo czy jest na wprost czy w lewo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 274. Data: 2023-03-09 17:04:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 09:17, Myjk pisze:

    > Niestety większość warszawiaków to nalotowcy. Być może i z twojej też.
    > Rodowici warszawiacy raczej z Warszawy już w większości pouciekali. Ja też.

    W kwestii formalnej, to na "nibyrondach" typu dmowskiego czy palma niek
    nie mruga w prawo na zjeździe (oprócz oczywistej sytuacji, gdy skręca w
    prawo). Ani rodowici ani "słoiki" ani na "zagranicznych" blachach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 275. Data: 2023-03-09 18:00:28
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 17:01:34 +0100, Shrek

    > A jakie to ma znaczenie? Formalnie to są strzałki przed wjazdem więc
    > wiadomo czy jest na wprost czy w lewo.

    Dla mnie nie ma, dla dzbanów, co nie potrafią jeździć, ma.

    Swoją drogą dzisiaj się toczyłem (nie pierwszy raz,
    ale akurat w temacie) przez rondo Granzowa:
    https://goo.gl/maps/yTGGmvau2DS16KNZ8

    I co, da się nie pajacować i wszędzie gdzie się da
    prostować ronda? Pewnie że łatwiej byłoby zaorać,
    zrobić rondel z 3 pasami, wstawić C-12 i mieć w dupie
    -- niech się reszta martwi...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 276. Data: 2023-03-09 18:02:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Mar 2023 16:34:08 +0100, r...@k...pl

    > Nie, ale staje się normą dla późniejszych wyroków.

    Przecież ta "norma dla późniejszych wyroków" to właśnie rzeczony
    precedens, a u nas precedesów w prawie nie ma, nie może być
    więc normą. Booooorze...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 277. Data: 2023-03-09 18:07:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 17:04:55 +0100, Shrek

    > W kwestii formalnej, to na "nibyrondach" typu dmowskiego czy palma niek
    > nie mruga w prawo na zjeździe (oprócz oczywistej sytuacji, gdy skręca w
    > prawo). Ani rodowici ani "słoiki" ani na "zagranicznych" blachach.

    Oczywiście że nikt nie miga w takiej sytuacji -- w "pyrowicach" też nikt
    nie miga przy zjeździe, poza samym koniem. Oczywiście nie miga poza
    dodatkowym oczywistym warunkiem gdy jednak chce na skrzyżownaiu zmienić pas
    ruchu. Chociaż krakowski rondoprostowacz magister inżynier Dworak strasznie
    piętnował swego czasu zmianę pasa ruchu przez kierowców na obszarze
    skrzyżowania -- ale to było klasyczne kwadratowe skrzyżowanie -- by chwilę
    później nawoływać do tej zmiany na SORO przed zjazdem stwierdzając że to
    obowiązek.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 278. Data: 2023-03-09 18:44:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 18:00, Myjk pisze:

    > Dla mnie nie ma, dla dzbanów, co nie potrafią jeździć, ma.

    Tak na marginesie - wydaje mi się, że ktoś kto ciągle osoby i innym
    zdaniu nazywa dzbanami ma jakiś problem z własną wartością. A co do
    meritum nikt na tym rondzie chyba już nadmiernych problemów nie ma, więc
    niepotrzebnie się ekscytujesz.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 279. Data: 2023-03-09 18:58:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Mar 2023 13:06:01 +0100, io

    > Nie sądzę.

    Nie sądzisz jako kto? Bezimienny głosik na newsach,
    co nawet się nie potrafi podpisać zgodnie z zasadami
    tu panującymi a chcesz się wypowiadać o prawidłowości
    zasad prawnych?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 280. Data: 2023-03-09 20:26:49
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 09.03.2023 o 16:29, Myjk pisze:
    > Thu, 9 Mar 2023 13:18:45 +0100, io

    > Wyork NSA po prostu zamyka temat niższych instancji. Nic więcej.
    > W kolejnej odsłonie nikt się nie powołuje na ten wyrok, bo NIE MOŻE.

    Jakiej "kolejnej odsłonie"? Uchwały NSA zobowiązują sądy do takiego
    orzekania.

    > Zazwyczaj nie zmienia się prawo, tylko ci co je interpretują.

    Po czym tak sądzisz?