  • 171. Data: 2023-03-06 18:13:35
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Mar 2023 17:08:51 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    9m/data=!3m1!1e3!5m1!1e4

    > Z dołu w górę jest zakaz - chyba że jesteś autobusem lub masz
    > identyfikator;)

    Moze ma.

    > Paradoksanie akurat by dobrze sygnalizował skręt w prawo
    > bo jak pod zakaz to w smolną:P

    ale to juz za rondem ... i co tu w zasadzie sygnalizowac, jesli pas
    tak prowadzi i nie mozna inaczej, a opierajac sie na uzasadnieniu NSA
    - kierowca nie ma wyboru i wiec nie zmienia kierunku ruchu.

    J.

  • 172. Data: 2023-03-06 18:27:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.03.2023 o 17:49, Shrek pisze:

    > A jakie to ma znaczenie dla wrzucania kierunku?
    >
    > Na "zwykłym" skrzyżowaniu też wrzucasz kierunek jak skręcasz, chyba że
    > jest sygnalizacja świetlna, to wtedy nie (albo na odwrót, bo dalej nie
    > wiem jaki jest twój pomysł na używanie/nieużywanie kierunków w
    > zależności od mania czy niemania sygnalizacji)?

    Jak nie masz sygnalizacji na rondzie, to Twój prawy kierunkowskaz jest
    informacją dla tych z najbliższego wjazdu, że opuszczasz rondo a oni
    mogą spokojnie na to rondo wjechać.
    Gdy masz włączoną sygnalizację świetlną to nie pojedziesz w lewo, bo
    masz czerwone światło, zaś ci z najbliższego wjazdu mają zielone. A
    jadąc na wprost w ogóle nie macie żadnego punktu kolizyjnego, więc i
    kierunkowskaz nie jest potrzebny.
    Wy tam na prawdę nie macie żadnego ronda bez sygnalizacji świetlnej?

  • 173. Data: 2023-03-06 18:41:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 6 Mar 2023 17:05:50 +0100, Shrek wrote:

    > Co w tych ratajach jest takiego niesamowitego, bo kiedyś byłem parę
    > miesięcy na wygnaniu na ratajach, jeżdziłem tamtędy prawie codzień i nic
    > nadzwyczajnego nie zauważyłem?

    To moze mi sie pomylilo, bo mieli takie, gdzie projektanci wycisneli
    wszystko z przepisow o pierwszenstwie.

    > Jeszcze raz z góry spojrzałem i bez świateł to pewnie byłoby ciężko, ale
    > skoro są światła i dalej to jakieś rondo z horroru, to albo coś jest nie
    > tak z kierowcami albo sygnalizacją.

    Cos chyba jednak jest, skoro w radio i TV pouczac trzeba
    https://www.eska.pl/poznan/jak-jezdzic-po-rondzie-ra
    taje-sprawdzamy-aa-NDGG-dAFj-g3iR.html

    Moze po prostu swiatla dobrze dzialaly i nie miales problemu

    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/poznan/rondo-r
    ataje-w-poznaniu-to-horror-dla-kierowcow-powstal-naw
    et-film-jak-po-nim-jezdzic/cbyvb4p

    "Jedni kierowcy jadą wzdłuż jednych linii, a inni wzdłuż drugich i
    wszyscy myślą, że jadą prawidłowo"
    "Jeśli potrzebny jest film, który wyjaśnia jak jechać, to znaczy, że
    oznakowanie jest złe. Oznakowanie ma pozwalać przejechać dany fragment
    drogi bez konieczności pójścia do kina"

    J.

  • 174. Data: 2023-03-06 21:02:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 06.03.2023 o 16:45, Shrek pisze:

    > Szczerze mówiąc w początkowym przykładzie też na tym kierunku strzałki w
    > lewo _na_rondzie_ nie było. Nie musi być strzałka - nie da się pojechać
    > inaczej niż w lewo przez cały pas, bo linia ciągłe nie pozwala - to jaki
    > to pas jak nie "osobny, specjalnie oznaczony"?

    Przypomnę, że odnosiłeś się do mojego wpisu o tym nietypowym rondzie:
    https://goo.gl/maps/VLFFMyMBwgaHnPQeA
    I usiłowałeś mnie przekonać, że tak wygląda typowe rondo.

    --
    -
    Akarm

  • 175. Data: 2023-03-06 22:03:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2023 o 21:02, Akarm pisze:

    > Przypomnę, że odnosiłeś się do mojego wpisu o tym nietypowym rondzie:
    > https://goo.gl/maps/VLFFMyMBwgaHnPQeA

    A dokładnie od tej strony;)

    https://www.google.com/maps/@52.7185081,15.2497216,3
    a,60y,200.08h,77.38t/data=!3m6!1e1!3m4!1sV2bT8nT153C
    uoW37ocLa6g!2e0!7i16384!8i8192

    > I usiłowałeś mnie przekonać, że tak wygląda typowe rondo.

    Co w nim nietypowego - jest znak? Jest. Jest bardziej kwadratowe niż
    okrągłe - jak większość w DC.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 176. Data: 2023-03-06 22:06:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2023 o 18:27, nadir pisze:

> [...]
    > kierunkowskaz nie jest potrzebny.
    > Wy tam na prawdę nie macie żadnego ronda bez sygnalizacji świetlnej?

    O kurdę. Ty naprawdę sądzisz, że jak działają światła to kierunków się
    nie używa, a jak niedziałają to tak. To chyba najciekawsza teria (z
    naprawdę wieli jakie się przewinęły) z flejmów na temat rond na pmsie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 177. Data: 2023-03-06 23:41:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 06.03.2023 o 22:06, Shrek pisze:

    > O kurdę. Ty naprawdę sądzisz, że jak działają światła to kierunków się
    > nie używa, a jak niedziałają to tak. To chyba najciekawsza teria (z
    > naprawdę wieli jakie się przewinęły) z flejmów na temat rond na pmsie;)

    Sądzę, że nie zrozumiałeś co napisałem. Jak działa sygnalizacja, to nie
    używa się kierunkowskazu przy (z)jeździe na wprost, lewo i prawo
    sygnalizuje się jak na normalnym skrzyżowaniu.
    A jak sygnalizacja przestaje działać, to każdy zjazd z ronda sygnalizuje
    się prawym kierunkowskazem.
    Nawet znalazłem wersję obrazkową.
    https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -kierunkowskaz-na-rondzie-wlaczac-trzeba-albo-nie-za
    lezy-ktor,nId,6191103

  • 178. Data: 2023-03-07 06:26:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.03.2023 o 23:41, nadir pisze:

    > Sądzę, że nie zrozumiałeś co napisałem. Jak działa sygnalizacja, to nie
    > używa się kierunkowskazu przy (z)jeździe na wprost, lewo i prawo
    > sygnalizuje się jak na normalnym skrzyżowaniu.

    To wydaje się logiczne, bo to żadne "rondo". Żadnej jazdy wokół wyspy,
    żadnych "drugich zjazdów" na wprost. Normalne skrzyżowanie.

    > A jak sygnalizacja przestaje działać, to każdy zjazd z ronda sygnalizuje
    > się prawym kierunkowskazem.

    Ale że jak? Co ma do tego sygnalizacja świetlna?

    > Nawet znalazłem wersję obrazkową.
    > https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news
    -kierunkowskaz-na-rondzie-wlaczac-trzeba-albo-nie-za
    lezy-ktor,nId,6191103

    Przecież to bzdura - migasz jak na zwyjłym skrzyżowaniu nie dlatego , że
    działa sygnalizacja świetlna, a dlatego że to zwykłe skrzyzowanie.
    Równie dobrze mogli napisać, że zupełnie inaczej używamy kierunkowskazów
    na rondzie dmowskiego w warszawie i dlatego jak jesteśmy w warszawie to
    nie migammy na zjeździe;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 179. Data: 2023-03-07 07:32:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-03-2023 o 16:55, J.F pisze:

    > Bo napierw masz przejscie, potem zjazd - ale nie twoj, potem tory,
    > potem cztery poprzeczne pasy ... i gdzie ten zjazd jest?

    Pytasz gdzie bym migał?
    No gdzieś na tych poprzecznych pasach.

  • 180. Data: 2023-03-07 07:38:44
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 06-03-2023 o 18:41, J.F pisze:
> [...]

    Jeśli było to dawniej niż rok temu, to nieaktualne.

    > To moze mi sie pomylilo, bo mieli takie, gdzie projektanci wycisneli
    > wszystko z przepisow o pierwszenstwie.

    Nic Ci się nie pomyliło.

    Z kierowcami.

    Wczoraj gość z pierwszego prawego pasa do skrętu w lewo (przed rondem),
    przedefilował na rondzie na drugi od prawej, potem na trzeci, w końcu
    wrócił na drugi i tak sobie zjechał.
    Oczywiście przeciął drogę jazdy wszystkim którzy jechali prawidłowo,
    niektórym ze dwa razy.

    Na szczęście było pusto, a ja jestem na takich wyczulony, więc
    przewiedziałem te manewry i ruszyłem wolniej, inaczej byłoby od groma
    pogiętych blach.

    Rejestracja z Kościana - widać tam coś takiego jak rondo nie istnieje, a
    na widok pasów na nim, mózg się wyłącza.