    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Date: Thu, 9 Mar 2023 09:38:52 +0100
    <X...@1...0.0.1> <1...@m...org>
    <64014b9f$0$9609$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <64023101$0$19612$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <64023e37$0$9608$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu2ss4$ase$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <640501be$0$9593$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu3t5e$jje$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <64060a6e$0$19605$65785112@news.neostrada.pl>
    <tu52bb$7lf$3$Shrek@news.chmurka.net> <1he8hnveloxyw$.dlg@myjk.org>
    <tu88s6$q7f$6$Shrek@news.chmurka.net>

    Tue, 7 Mar 2023 22:04:07 +0100, Shrek

    > Nie napisałem, że to formalnie SORO tylko że nie jest to typowe
    > "nibyrondo" a naprawdę najnormalniejsze w świecie skrzyżowanie dwóch
    > ulić dwujezdniowych.

    I jest prawidłowo oznaczone, w przeciwieństwie do wielu innych podobnych
    skrzyżowań które ktoś postanowił oznaczyć jako SORO, choć powinny być,
    podobnie jak Wiatraczna, przez przepastne gabaryty, niezależnymi
    skrzyżowaniami na wlotach/wylotach.

    Szczególnie że przepisy dot. dróg publicznych mówią wyraźnie, że
    skrzyżowania powinny być projektowane i budowane w sposób logiczny, powinny
    mieć zachowane kierunki ruchu, czyli prosto/prawo/lewo symetrycznie, z
    kontynuacją itd. tak aby kierowca nie był zaskakiwany sytuacją na drodze. W
    US to mają opanowane do perfekcji.

    > Znów nie pisałem że to jakieś typowe rondo a że nie jest to typowe
    > warszawskie "nibyrondo"

    Pisałeś o wyjątkach, w którym zawarłeś wyjątek od wyjątków i do tego się
    odnoszę.

    > A w sumie co by to zmieniło? Jedyny problem to to że jadąc środkowym i
    > zjedzając w stołeczną albo przereklamowanego papieża musisz przejechać
    > przez pas zewnętrzny po którym teoretycznie powinni jechać zjeżdzający
    > razem z robą ale w praktyce różnie może być.

    Chodzi o to że takie SORO to jest typowy argument dla rondoprostowaczy o
    ich racji, tj. jak się jedzie ze Słomińskiego w Okopową to nie wiadomo czy
    się jedzie formalnie prosto czy jednak skręca w lewo, bo jadąc w JPII to
    już z pewnością jest w lewo. Więc jak się tego nie ogarnia to najłatwiej
    powiedzieć że przy zjeździe z SORO zawsze się skręca w prawo. Podobnie w
    sytuacjach gdy jest więcej wlotów/wylotów niż 4, choć to znowu jakieś
    wyjątki od reguły, to rondoprostowacz też nie potrafi stwierdzić kiedy jest
    jeszcze prosto a kiedy już w lewo, jakby nie mogło być dwóch skrętów w lewo
    tudzież rondoprostowacz nie mógł ogarnąć, że to jednak jest faktycznie
    prosto bo skrzyżowanie powstało akurat na ostrym łuku drogi dodatkowo z
    drugą drogą która też biegnie łukiem.

    --
    Pozdor
    Myjk