  • Data: 2023-03-05 21:28:15
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sun, 5 Mar 2023 04:10:25 +0100, Akarm

    > To jest bardzo nietypowe "rondo", jest wyznaczony nawet pas do jazdy w lewo.
    > Ja, nie dość, że nie włączałbym na nim kierunkowskazu przy jeżdzie na
    > wprost i przy zjeździe, to włączałbym lewy kierunkowskaz przy objeździe
    > wyspy.

    To jest rondo jakich są setki a nawet tysiące. I znamienne jest, że ty na
    każdym skrzyżowaniu stosujesz inne zasady, takie które ci się akurat wydają
    poprawne na podstawie tego co akurat widzą twoje modre (?) oczy. Tymczasem
    w PORD nie ma takich dupereli jak głosisz, PORD jest uproszczony (by nie
    rzec prosty) do granic możliwości. Na każdym skrzyzowaniu masz się
    zachowywać TAK SAMO, bo PORD nic odrębnego nie definiuje. Jedziesz prosto
    przez _skrzyżowanie_, to nie migasz i nie ma znaczenia jak to skrzyżowanie
    wygląda. Skręcasz na skrzyżowaniu w lewo, to za wczasu (czyli przed
    skrzyżowaniem) migasz że skręcasz w lewo (w tym ustawiasz się należycie, a
    po co to patrz wklejona wcześniej symulacja jak ustawienie się do manewru
    zwiększa przepustowość "ronda"), itd. Wrócę do tego co już napisałem, a gdy
    nie ogarnąłeś, że PORD nie nakazuje migać przy zjeździe z SORO. Nakazuje to
    wyraźnie tylko KW i tylko w przypadku _zjazdu_ z SORO (niezależnie od
    kierunku w jakim się jedzie na tym skrzyżowaniu).

    Jak to w końcu zrozumiesz, to wróć.

    --
    Pozdor
    Myjk