  • Data: 2023-03-03 17:20:48
    Temat: Re: zjazd z ronda z wewnętrznego pasa (pierwszeństwo)
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.03.2023 o 12:48, Myjk pisze:
    > Fri, 3 Mar 2023 02:21:35 +0100, Akarm

    > Ciekaw jestem kiedy zamiast tak po prostu
    > "mówić" więcej, powiesz coś sensowniej.
    >
    > Póki co to jest argument na poziomie
    > "w polsce biją murzynów".

    Jest to argument, potwierdzający twierdzenie, że na rondzie wcale nie
    trzeba kręcić kierownicą.

    > Fakty są takie, ze nie ma oddzielnej definicji ronda, nie ma też
    > oddzielnych definicji na jazdę po rondzie, jest to od zawsze JEDNO
    > skrzyżowanie a nie jakaś droga jednokierunkowa ze skrętami, literalnie
    > nigdzie nie jest w PORD napisane że przy zjeździe jest formalny skręt w
    > prawo. Nie ma nawet w PORD że trzeba zjazd sygnalizować, jest to tylko w
    > KW.

    Powiem w zaufaniu (tylko nie chwal się innym, że się o tym dowiedziałeś)
    że nie istnieje w PoRD żaden nakaz sygnalizowania zamiaru zjazdu ze
    skrzyżowania, jakiegokolwiek!
    Dużo takich niedoróbek mozna znaleźć, jak choćby brak nakazu naciśnięcia
    na hamulec przd światłami, jeśli na sygnalizatorze jest czerwone.

    > Jedyna różnica miedzy klasycznym skrzyżowaniem a tym o ruchu okrężnym jest
    > to, że ruch odbywa się zgodnie ze strzałkami wskazanymi na znkau C-12
    > (czyli teoretycznie bezkolizyjnie), a gdy do C-12 dostawiony jest A-7, to
    > jest wymuszone pierwszeństwo dla pojazdów znajdujących się na obszarze tego
    > skrzyżowania.

    I taka "drobna" różnica, że pasy ruchu na takim skrzyżowaniu prowadzą
    dookoła wyspy.

    > I jak już napisałem wcześniej, każde klasyczne ("kwadratowe") skrzyżowanie
    > można zmienić na rondo zmieniając tylko i wyłącznie znaki. I tylko totalnym
    > dzbanom ta zmiana robi kompletny kisiel we łbie, oni dosłownie zmieniają
    > wtedy czasoprzestrzeń.

    No tak. Pasy ruchu okrążąjące wyspę centralna wcale nie powodują, że
    zmieniając taki pas, trzeba wcześniej sygnalizowac kierunkowskazem chęć
    zmiany pasa ruchu. :D

    --
    -
    Akarm