  • Data: 2011-01-01 13:33:37
    Temat: Re: zimowki do Ferrari ? [OT] Prius ekologia - przydługawe
    Od: megrims <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-01 10:57, to pisze:
    > begin megrims

    > Teraz tak to wygląda, ale zapewne produkcja pseudoekologicznych Priusów i
    > innych podobnych aut pozwoli dopracować technologię i za ileś tam lat
    > będzie to już wyglądało inaczej. Silnik spalinowy jest bardzo prymitywny
    > i nieefektywny i nie ma co się do niego specjalnie przywiązywać.

    Z jednej strony, to co dekada, to wydajność tego sprzętu się zwiększa.
    Jednak lobby paliwowe jest bardzo silne. Ilość ludzi, która pracuje przy
    wydobyciu przetworzeniu, dystrybucji i zużycia pochodnych ropy naftowej
    jest ogromna. Proces ten będzie zachodził pewnie ewolucyjnie i będzie
    trwał kilkadziesiąt lat. Pewnie za 50 lat coś innego wymyślą.
    BTW: o akumulatorach polimerowych słyszano już we wczesnych latach
    siedemdziesiątych i pochodzą one z amerykańskich ośrodków badawczych.

    Ale jakoś wówczas szybko zaprzestano o tym pisać i ponownie wypłynęły
    dopiero kilkanaście lat temu. Może to troche spiskową teorią dziejów
    zalatuje, ale jestem ciekaw ile jeszcze technologii jest ukrywanych.

    WiFi również początkowo powstało dla armii USA jako system łączności
    pola walki, ale miał za małą pojemność sieci.

    Imo o Prijusie nie ma co dalej gadać. Zobaczymy co czas przyniesie