  • Data: 2011-01-05 20:45:40
    Temat: Re: zimowki do Ferrari ? [OT] Prius ekologia - przydługawe
    Od: to <t...@a...xyz> szukaj wiadomości tego autora

    begin megrims

    > Z jednej strony, to co dekada, to wydajność tego sprzętu się zwiększa.
    > Jednak lobby paliwowe jest bardzo silne. Ilość ludzi, która pracuje przy
    > wydobyciu przetworzeniu, dystrybucji i zużycia pochodnych ropy naftowej
    > jest ogromna. Proces ten będzie zachodził pewnie ewolucyjnie i będzie
    > trwał kilkadziesiąt lat. Pewnie za 50 lat coś innego wymyślą. BTW: o
    > akumulatorach polimerowych słyszano już we wczesnych latach
    > siedemdziesiątych i pochodzą one z amerykańskich ośrodków badawczych.

    Ale zwróć uwagę, że rozwój akumulatorów bardzo przyspieszył gdy zaczęły
    być powszechnie wykorzystywane w urządzeniach elektronicznych (telefony,
    notebooki, pda itp.).

    > Ale jakoś wówczas szybko zaprzestano o tym pisać i ponownie wypłynęły
    > dopiero kilkanaście lat temu. Może to troche spiskową teorią dziejów
    > zalatuje, ale jestem ciekaw ile jeszcze technologii jest ukrywanych.

    Myślę, ze się po prostu nie opłacało. Koszt wytworzenia był zbyt duży,
    żeby wygenerować sensowny popyt, a z kolei bez odpowiednio dużej
    sprzedaży nie można było tego kosztu obniżyć. I mamy błędne koło.

    A teraz akumulatory trochę staniały, ropa zdrożała, pojawiła się moda na
    ekologię i okazało się, że da się to już sprzedawać...