  • 21. Data: 2012-10-14 21:25:53
    Temat: Re: zgrywanie filmow z kamery na laptopa
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 14 Oct 2012 17:41:49 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    >A teraz zapytaj się, jaki ich procenta ma RS232C, a jaki USB.

    Taki Posnet np. sprzedaje 100% _drukarek_ fiskalnych z USB. Niektóre
    mają dodatkowo RS232. Dodatkowo mozna dokupić moduł BT.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 22. Data: 2012-10-14 22:08:53
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 14 Oct 2012 21:25:53 +0200, jerzu napisał(a):

    > Taki Posnet np. sprzedaje 100% _drukarek_ fiskalnych z USB. Niektóre
    > mają dodatkowo RS232. Dodatkowo mozna dokupić moduł BT.

    One sa raczej z wbudowana przejsciowka rs<->usb.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 23. Data: 2012-10-14 22:55:50
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 14 października 2012 (22:08:53) napisano:

    > One sa raczej z wbudowana przejsciowka rs<->usb.

    Ale działają sprawnie i bez (większych) problemów na współczesnym
    sprzęcie/oprogramowaniu.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 24. Data: 2012-10-14 23:31:55
    Od: rs <f...@f...com>

    > Co Ty pitolisz? Jakiej jednej firmy?
    > Przeleć się po placówkach handlowych w Polsce. Aktualnie większość
    > punktów prowadzących sprzedaż dla odbiorcy końcowego musi już mieć
    > urządzenie fiskalne.
    > A teraz zapytaj się, jaki ich procenta ma RS232C, a jaki USB.
    > No i sprawdź, ile jest konwerterów USB->RS232 które bezproblemowo
    > działają w protokole choćby Posnet czy Innova.

    > --
    > Pozdrawiam.

    > Adam

    To niech zmieniają urządzenia fiskalne skoro nie potrafią nakłonić
    dużych firm by robiły dla nich odpowiedni sprzęt. Za przebywanie w
    egzotycznym średniowieczu technologicznym powinno się płacić. <rs>

  • 25. Data: 2012-10-15 14:33:03
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-14 22:55, Yakhub pisze:
    > W liście datowanym 14 października 2012 (22:08:53) napisano:

    > Ale działają sprawnie i bez (większych) problemów na współczesnym
    > sprzęcie/oprogramowaniu.

    Nie zawsze, nie wszędzie.
    Serwisuję różne wynalazki od początku (od 1993 roku).
    Z urządzeniami wyposażonymi w port USB problemy bywają przy pracy
    terminalowej. Przykładowo Posnet Thermal HS ma 3 tryby emulacji portu.
    Zdarza się, że z CDN-Optima coś działa, a na tej samej platformie z
    Insertem już nie, albo na odwrót :(
    Nieraz traci się pół godziny, aby "dogadać" urządzenie z transmisją via
    Terminal Server, czasem metodą prób i błędów.

    Urządzenia fiskalne w Polsce mają co najmniej 2000 zapisów do pamięci
    fiskalnej. Inaczej mówiąc - sporo klientów ma jeszcze kasy lub drukarki
    z pierwszych homologacji, gdzie nikomu nie śniło się o USB. Jeśli
    komunikacja ma działać z kontrolą przepływu Xon/Xoff - to nie ma
    większego problemu, kombinuje się ewentualnie z buforami. Ale jeśli
    ustrojstwo wymaga RTS/CTS to już dla niektórych przejściówek USB->RS
    może być temat nie do przeskoczenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 26. Data: 2012-10-15 14:43:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-10-15 14:33, Adam pisze:

> [...]
    > większego problemu, kombinuje się ewentualnie z buforami. Ale jeśli
    > ustrojstwo wymaga RTS/CTS to już dla niektórych przejściówek USB->RS

    Jeszcze jedno:
    na niektórych płytach głównych USB potrafi być himeryczny. Nie pamiętam
    szczegółów (kolega z tym walczył), ale jeden z klientów miał kompy
    poleasingowe Della, z MB opartym bodajże na pierwszych Intelach 955 oraz
    drukarki Emar na protokole Posnetu. Drukarki przestawały być widoczne w
    trakcie dnia (ciągłą praca przez cały dzień, jak to w sklepie). System
    to WinXP, z SP2 wtedy.
    Okazało się, że problem był związany z kartami sieciowymi, które
    powodowały renumerację portów, i w rezultacie emulowany COM1 stawał się
    np. COM3.
    O podobnych przypadkach serwisanci mogliby napisać epopeję ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 27. Data: 2012-10-15 20:07:39
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 15 Oct 2012 14:43:59 +0200, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    >O podobnych przypadkach serwisanci mogliby napisać epopeję ;)

    Takie reczy to się zdarzały też na starych posnetach, bodajrze
    pancernym df-301. Wystarczy że w komputerze zamontowany był winmodem.
    Po połączeniu się z netem program (w moim przypadku WF-Mag) przestawał
    widzieć drukarkę fiskalną.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 28. Data: 2012-10-15 20:30:01
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "jerzu" napisał:

    > Takie reczy to się zdarzały też na starych posnetach, bodajrze

    A bodajże cię...

    > pancernym df-301. Wystarczy że w komputerze zamontowany był winmodem.
    > Po połączeniu się z netem program (w moim przypadku WF-Mag) przestawał
    > widzieć drukarkę fiskalną.

    To nie bug, to fiuczer. Żeby wredni hakierzy ci paragonów nie nabili.

    JoteR

  • 29. Data: 2012-10-15 21:25:13
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    rs wrote:

    > jesli twoj laptop nie ma wejscia firewire, to bedziesz musial uzyc
    > jakiego convertera z sygnalu analogowego. szukaj np. AV to USB. jest
    > tego od metra. powinien rowniez przychodzic z wlasnym softwarem, albo
    > z takim, z ktorym bedzie kompatybilny.

    chlopie jak masz dawac rady to nei dawal tak glupich ze wlosy sie jeza na
    glowie...

  • 30. Data: 2012-10-15 21:30:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > na komputer. kamery juz nie mam , sprzedalem pare lat temu, bylem
    > przekonany ze juz wszystko zgralem i mi nie potrzebna. Planuje do
    > tego celu kupic, a potem sprzedac, jakas uzywana kamere.
    > Nie wiem tylko jak podlaczyc kamere do laptopa (nie posiadam
    > stacjonarnego) bo z tego co pamietam zazwyczaj jako wyjscie jest
    > firewire a takiego wejscia nie mam, pytalem pare osob ale tez nie
    > maja czegos takiego.
    > Moje pytanie jest jak to rozwiazac, moze sa jakies specjalne kable do
    > tego? Jak najlepiej zgrac filmy z kaset w tym przypadku.

    poszukaj kogos kto ma stacjonarke z FW albo laptopa z FW...

    szkoda tracic jakosc digitalizujac filmy po analogu.