  • 1. Data: 2012-10-11 18:48:36
    Temat: zgrywanie filmow z kamery na laptopa
    Od: 1...@g...com

    hello
    mam kilka kaset miniDV z filmami ktore musze koniecznie jakos zgrac na komputer.
    kamery juz nie mam , sprzedalem pare lat temu, bylem przekonany ze juz wszystko
    zgralem i mi nie potrzebna. Planuje do tego celu kupic, a potem sprzedac, jakas
    uzywana kamere.
    Nie wiem tylko jak podlaczyc kamere do laptopa (nie posiadam stacjonarnego) bo z tego
    co pamietam zazwyczaj jako wyjscie jest firewire a takiego wejscia nie mam, pytalem
    pare osob ale tez nie maja czegos takiego.
    Moje pytanie jest jak to rozwiazac, moze sa jakies specjalne kable do tego? Jak
    najlepiej zgrac filmy z kaset w tym przypadku.

  • 2. Data: 2012-10-11 20:06:23
    Temat: Re: zgrywanie filmow z kamery na laptopa
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 11 Oct 2012 09:48:36 -0700 (PDT), 1...@g...com wrote:

> [...]
    >Moje pytanie jest jak to rozwiazac, moze sa jakies specjalne kable do tego? Jak
    najlepiej zgrac filmy z kaset w tym przypadku.

    jesli nie masz w tym zadnego doswiadczenia, to lepiej bedzie (dla
    ciebie, kaset, i koncowego produktu) jak oddasz te kasety do jakiegos
    pobliskiego punktu, zeby tam ci scyfrowali. <rs>

  • 3. Data: 2012-10-11 21:23:58
    Od: 1...@g...com

    chodzi mi glownie o podlaczenie tego do laptopa, samo zgranie jest bardzo proste, mam
    do tego program gdzie pare klikniec i zrzut jest gotowy, pozniej tylko ewentualna
    obrobka filmu.

  • 4. Data: 2012-10-11 21:47:03
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Thu, 11 Oct 2012 12:23:58 -0700 (PDT), 1...@g...com wrote:

    >chodzi mi glownie o podlaczenie tego do laptopa, samo zgranie jest bardzo proste,
    mam do tego program gdzie pare klikniec i zrzut jest gotowy, pozniej tylko ewentualna
    obrobka filmu.

    jesli twoj laptop nie ma wejscia firewire, to bedziesz musial uzyc
    jakiego convertera z sygnalu analogowego. szukaj np. AV to USB. jest
    tego od metra. powinien rowniez przychodzic z wlasnym softwarem, albo
    z takim, z ktorym bedzie kompatybilny.
    mozesz tez podlaczyc kamere do stacjonarnej nagrywarki DVD, nagrac na
    plyte, a potem juz dziergac na mpegach. ale to troche inne
    rozwiazanie. <rs>

  • 5. Data: 2012-10-11 22:30:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisze tak:

    > chodzi mi glownie o podlaczenie tego do laptopa

    no to chyba potrzebujesz takie cuś
    http://tinyurl.com/8ujphpp
    http://www.usbfirewire.com/20100808Parts/rr-fw-cb.ht
    ml

    z graberów video -> usb sweex sam mi się wyłączał w przypadkowych
    momentach.

    --
    Piter

  • 6. Data: 2012-10-11 22:58:23
    Od: 1...@g...com

    OK dzieki

    Chyba najodpowiedniejszy bedzie ten kabel AV to USB, zlacza PCMCIA niestety nie
    posiadam bo w tym przypadku to chyba to byloby najlepsze.

  • 7. Data: 2012-10-12 01:02:17
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-10-11 22:58, 1...@g...com pisze:
    > OK dzieki
    >
    > Chyba najodpowiedniejszy bedzie ten kabel AV to USB, zlacza PCMCIA niestety nie
    posiadam bo w tym przypadku to chyba to byloby najlepsze.

    To co to za laptop ? myślałem że wszędzie jest jak nie PCMCIA to
    ExpressCard a do obu złącz można kupić karty z FireWire,

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 8. Data: 2012-10-12 09:59:23
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-10-11, o godz. 14:06:23
    rs <n...@n...spam.pl> napisał(a):

    > jesli nie masz w tym zadnego doswiadczenia, to lepiej bedzie (dla
    > ciebie, kaset, i koncowego produktu) jak oddasz te kasety do jakiegos
    > pobliskiego punktu, zeby tam ci scyfrowali. <rs>

    A po co ma "scyfrować" coś co jest zapisane cyfrowo? OIDP miniDV
    zapisuje dane cyfrowo w rozdzielczości PAL.

    Natomiast jeśli laptop nie ma FireWire to można kupić kartę PCMCIA czy
    PEx. Np. na dx.com to koszt kilkunastu dolarów.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2012-10-12 10:22:35
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 09:48:36 -0700 (PDT), 1...@g...com napisał(a):

> [...]
    > Moje pytanie jest jak to rozwiazac, moze sa jakies specjalne kable do tego? Jak
    najlepiej zgrac filmy z kaset w tym przypadku.

    Idz do jakiegos kumpla ze stacjonarnym, ktory ma w mobo wbudowane firewire,
    teraz to czesto jest w plytach montowane. Szkoda wywalac kasy na jednorazowy
    zakup.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2012-10-12 19:04:41
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Chris pisze tak:

    > To co to za laptop ?

    też umieram z ciekawości ;)

    Przy okazji jak % popularne są laptopy z pilotami?

    Szukałem długo sposobu na właczanie zamkniętego laptopa leżącego jak
    video w szafce pod tv. Już chciałem rozbierać lapa i podlutować kabelki
    ale przypomniałem sobie o pilocie. Pilot przelezal w kartonie 5lat.
    Wymieniłem bakterię i tadam, tadam włączył.

    --
    Piter