  • 51. Data: 2013-06-21 17:55:29
    Temat: Re: zestaw dla inz
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Obaj się mylicie - produkty NV, ale tylko Quadro - te mają specjalny sterownik
    > do współpracy z ACADem, ale jak to się przekłada na szybkość, tego nie wiem,
    > bo na żywo nigdy nie widziałem.

    W pracy korzystałem z quadro FX 5600. I co się okazało - chip taki sam jak w
    8800. Lepiej się sprawdzają karty graficzne do gier (amd).

  • 52. Data: 2013-06-21 18:01:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    > Kilka lat temu w pewnym studiu graficznym pracował komputer, jakaś
    > dwuprocesorowa maszyna na Xeonach i OIDP właśnie z 16GB RAM (64-bitowa Vista).
    >
    > Przy wizualizacjach, renderowaniu i teksturowaniu w 3ds Maxie wcale nie było
    > jakoś ekstraszybko. Grafik wychodził na spacer po firmie, gdy zapuszczał jakiś
    > render. Te programy potrafią zjeść tyle, ile jest.

    Kilka lat temu miałem praktyki w instytucie energetyki. Jak zobaczyłem jakie
    mają maszyny i użycie ramu jest olbrzymie to nic nie mówiłem, jak projektant
    wychodził przed budynek palić. Zanim wszystko się obliczyło to czekało się kilka
    minut.

  • 53. Data: 2013-06-21 18:06:36
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-06-21 17:55, qwerty pisze:
    > Użytkownik "BQB" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W pracy korzystałem z quadro FX 5600. I co się okazało - chip taki sam
    > jak w 8800.
    Nie tylko czip. Zasadniczo to ta sama karta, mająca (w przypadku Quadro)
    wolniejsze taktowania, słabsze chłodzenie (sic!). Karty z rodzin
    quadro/geforce/tesla różnią się tylko identyfikacją, i nie ma problemu w
    "przełączeniu" identyfikowania na inny model, bo technicznie jest to to
    samo na tym samym czipie. Przykład
    http://www.techarp.com/showarticle.aspx?artno=539 - google wyrzuca dużo
    przykładów i instrukcji p.t. "geforce to quadro mod"

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 54. Data: 2013-06-21 19:31:52
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-21 17:18, qwerty pisze:
    > Użytkownik "$heikh el $hah" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Dziś sprawdziłem użycie ramu - 6 procesów autocad, 2xwinword,1xexcel,
    > firefox (10 zakładek), ie (2-3 zakładki). Użycie ramu 6,55 GiB (projekty
    > tylko w 2d).

    I...? Kolejnych 10 zrobiłoby różnicę?
    Ile z tego brały same przeglądarki?

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 55. Data: 2013-06-21 19:56:24
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "$heikh el $hah" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > I...? Kolejnych 10 zrobiłoby różnicę?
    > Ile z tego brały same przeglądarki?

    10 zakładek w firefox - ok 400 MiB.
    Pusty firefox (strona pusta) 220 MiB. Sam sobie odpowiedz.
    Niby nie dużo, ale jak powiedziałem ja projektuję w 2D i 8 GiB to jest absolutne
    minimum do pracy.
    Pliki wymiany są wyłączone, bo tylko spowalnia pracę.

  • 56. Data: 2013-06-21 20:55:38
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-21 19:56, qwerty pisze:
> [...]
    > absolutne minimum do pracy.
    > Pliki wymiany są wyłączone, bo tylko spowalnia pracę.

    A IE ile zabierał?
    Zresztą to bez znaczenia. Jeśli używasz komputera do poważniejszych
    rzeczy, to najprawdopodobniej masz o nim pojęcie.
    Toteż jeśli planujesz coś robić w jakimś cięższym programie (u mnie
    obróbka/montaż audio-video, bo PS CS6 Extended wiele nie potrzebuje), to
    najpierw wyrzucasz wszystko co się da z autostartu (najwygodniej
    TuneUpem), następnie restartujesz komputer i otwierasz tylko lub prawie
    tylko dany program. Ja zazwyczaj potrzebuję jeszcze przeglądarki
    (Chrome) z jedną kartą na google.
    Na starszym laptopie z 4GB, wszystko zrobić się dało. I pewnie, że na
    lepszym/szybszym jakieś przykładowe kompilowanie trwało by krócej, lecz
    o ile i jakim kosztem? Nie wspominając o tym, że przy słabej/źle
    skonfigurowanej sprzętowo reszcie, sama pamięć nic nie znaczy.
    Tak że spoko - jeśli kogoś stać i w poważaniu ma opłacalność do
    wydajności, to niech pakuje ile wlezie, bo to nie moja brocha, ale niech
    mi nie wmawia, że 16 GB to jakieś ogólnoświatowe minimum.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 57. Data: 2013-06-21 21:36:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "$heikh el $hah" napisał w wiadomości grup
    .pl...
> [...]
    > program. Ja zazwyczaj potrzebuję jeszcze przeglądarki (Chrome) z jedną kartą

    Tylko, że system uruchamia antywirus (i nic więcej). Komputery nie mają czego
    uruchamiać przy bootowaniu, bo nic nie jest powgrywane. Na jednym jest chyba
    wgrany ccleaner.

  • 58. Data: 2013-06-21 21:55:15
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-21 21:36, qwerty pisze:
    > Tylko, że system uruchamia antywirus (i nic więcej). Komputery nie mają
    > czego uruchamiać przy bootowaniu, bo nic nie jest powgrywane.

    No to może u Ciebie, bo większość - w tym część pro-userów - jednak nie
    ma pojęcia dlaczego i przez co system tak wolno się ładuje i skąd na
    starcie znika 1/4 pamięci.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 59. Data: 2013-06-22 06:44:37
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "$heikh el $hah" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > No to może u Ciebie, bo większość - w tym część pro-userów - jednak nie ma
    > pojęcia dlaczego i przez co system tak wolno się ładuje i skąd na starcie
    > znika 1/4 pamięci.

    Polityka wewnętrzna firmy. Siedzisz na administratorze, ale nie wgrywasz ze
    względu na możliwe kontrole, ale też odpalając niepotrzebne procesy spowalniasz
    pracę. Jeden czy dwa są niezauważalne, ale jak w trayu masz kilkanaście to czuć.
    Nawet u siebie w domu poza sterownikami i antywirusem mam uruchomione 3
    aplikacje (przy starcie).

  • 60. Data: 2013-06-22 20:39:29
    Od: Michal <m...@y...com>

    W dniu 20.06.2013 00:18, Michal pisze:
> [...]
    > (programy CAD, obróbka grafiki - połprofesjonalnie) oraz rozrywka.
    > Podkręcanie i gry odpadają.
    >
    > Myślę o takiej konfiguracji:
    >
    > 1. procesor: Intel Xeon E3-1230v2
    > 2. plyta: MSI B75A-G43
    > 3. pamiec: Kingston 16GB (2x8GB) 1600MHz CL10 HyperX Black
    > 4. Grafika: Gigabyte Radeon HD7770 OC 1GB DDR5 128bit
    > 5. Dysk twardy: Western Digital Green 500GB 7200rpm 64MB cache SATA600
    > 6. Obudowa: SilentiumPC Gladius M40 Pure Black
    > 7. Zasilacz: bequiet! PurePower L7 530W
    > 8. DVD: LG GH24NS95 SATA (black)
    >
    > Czy będzie to dobra konfiguracja ? Czy coś wymienić ?

    a jeśli zdecydowałbym się na ten procesor Xeon E3-1230v2 to jaką płytę
    pod niego kupić ? Chodzi o to, by była dobra, ale nie płacić dodatkowo
    za możliwości, których i tak nie będę wykorzystywał. Bo tak jak pisałem
    wcześniej podkręcanie odpada.