  • 61. Data: 2013-06-23 00:42:07
    Temat: Re: zestaw dla inz
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "xcpy" <x...@x...xcpy> napisał w wiadomości
    news:kpuv6b$92h$1@node1.news.atman.pl...

    > 2. Jak bedzie modelowal wytrzymalosc / naprezenia
    > roznych zlozonych konstrukcji, czy nawet prostych elementow,
    > ale z "gesta siatka", to nawet przy 32GB moze sie dusic.

    I dlatego kupując procesor za ~1000 zł można już rozpatrzyć platformę LGA
    2011, ona pozwala zamontować 64 GB RAM (oraz ewentualnie procesor
    6-rdzeniowy). Co prawda na razie są dostepne dla niej tylko CPU w "starej"
    architekturze Sandy Bridge-E, ale niebawem wyjdą Ivy Bridge-E.
    Ale nawet jeśli nie zdecyduje się na 2011 to i tak zamiast LGA 1155 lepiej
    wziąść nowy 1150. Co prawda też nie obsługuje więcej niż 32 GB RAM (ani w
    formie 8x16 GB, ani chociaż 4x16 GB jak w FM2), ale i tak jest lepsza i
    znacznie bardziej przyszłościowa (upgrade CPU) niż 1155, a tylko trochę od
    niej droższa.

  • 62. Data: 2013-06-23 00:45:21
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ani w formie 8x16 GB

    Poprawka - 8x8 GB

  • 63. Data: 2013-06-23 16:45:03
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "$heikh el $hah" <x...@x...xx> wrote in message
    > Dla kogoś takiego jak ty, minimum to 32 GB.

    ja mam 32GB, na codzien wykorzystuje obecnie do 12-16GB (a reszta i
    tak jest uzywana przez system jako cache)

    jako ze pol roku temu wydalem masakryczne 200 pln na drugie 16GB
    to omija mnie takie rzezbienie:

    > "Toteż jeśli planujesz coś robić w jakimś cięższym programie (u mnie
    > obróbka/montaż audio-video, bo PS CS6 Extended wiele nie potrzebuje), to
    > najpierw wyrzucasz wszystko co się da z autostartu (najwygodniej TuneUpem),
    > następnie restartujesz komputer i otwierasz tylko lub prawie tylko dany
    > program. Ja zazwyczaj potrzebuję jeszcze przeglądarki (Chrome) z jedną kartą
    > na google."

    fakt ze moment na kupowanie pamieci wydaje sie nie najlepszy
    jezeli porownamy ceny ze styczniem, ale trzeba by sie wglebic w temat i
    sprawdzic jaka jest szansa ze bedzie taniej w przyszlosci, moim zdaniem
    niewielka

  • 64. Data: 2013-06-23 19:23:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 21 Jun 2013 02:43:04 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

> [...]
    > workstations, and he has more than 25 years of engineering, marketing
    > and management experience in the semiconductor industry. Author of
    > frequent articles covering both the business and technology of graphics,
    > he is also responsible for the Workstation Report series, published by
    > Jon Peddie Research.
    >
    > Jeśli potrafisz liczyć, to spierdalaj ze swoimi mądrościami typu
    > "przydaje się, więc bierz ile możesz". Tymczasem, jak już wcześniej
    > sprawdziłem, sprzęt do tego typu zastosowań nie samą pamięcią stoi.

    Misiu kolorowy - nie napinaj się tak, bo Ci żyłka pęknie. To po pierwsze. Po
    drugie - zauważ misiaczku drogi, że oprócz otwartego oprogramowania do CAD
    dołożyć jeszcze trzeba narzut na kilka innych narzędzi - ot program
    pocztowy, przeglądarka, antywirus. Nie wiesz też, ile na raz otwartych
    plików dany użytkownik ma.

    Cytowany przez Ciebie fragment to dość oględne stwierdzenie. Ja przykładam
    swoje doświadczenia z działki DTP (gdzie przy 8GB ram zaczyna mi być ciasno)
    i kilkunastu rozmowach z CADowcami. Wychodzi z tego, że duża ilość pamięci
    wcale krzywdy nie zrobi.

    (ciach...)

    [ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we ]
    [ wspólnotę. (Charles Bukowski) ]

  • 65. Data: 2013-06-23 22:18:39
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-23 19:23, Przemysław Ryk pisze:
    > Misiu kolorowy - nie napinaj się tak, bo Ci żyłka pęknie. To po pierwsze.

    I tu mogłeś skończyć, bo z gejami nie dyskutuję. "Misiem kolorowym"
    nazywaj sobie kogo chcesz, byle nie mnie, a najlepiej kolegów
    Legionistów z "Żylety".

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 66. Data: 2013-06-23 22:26:32
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-23 16:45, m4rkiz pisze:
    > ja mam 32GB, na codzien wykorzystuje obecnie do 12-16GB (a reszta i
    > tak jest uzywana przez system jako cache)

    Wymień aplikacje. Mi na co dzień bierze do 4 GB. Photoshop znacząco
    sytuacji nie zmienia. Dopiero Corel Videostudio zmienia stan rzeczy, a i
    tak daje radę go odpalić nawet na starszym laptopie z 8 GB...

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 67. Data: 2013-06-24 00:14:12
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Wymień aplikacje. Mi na co dzień bierze do 4 GB. Photoshop znacząco sytuacji
    > nie zmienia. Dopiero Corel Videostudio zmienia stan rzeczy, a i tak daje radę
    > go odpalić nawet na starszym laptopie z 8 GB...

    xp mode 2GB, jakas inna VM drugie tyle, 4GB na ramdysk, PSP 2-3GB
    tyle samo Autocad, niemal po polowce na FF, NOD32, offica i reszte w tle

    owszem, moge najpierw cos skrobnac w autocadzie, potem obrobic z tego
    obrazki a na koniec opisac w office posilkujac sie laptopem zamiast VM,
    ale jezeli mam wszystko pod reka jest to poprostu wygodniejsze, szybsze
    i sprawniejsze (bo byle poprawke moge zrobic od razu zamiast przypomniec
    sobie o niej jak skoncze calosc ;) )

    32GB na juz przyda sie niewielu, ale:

    - jest tanie
    - w najblizszej przyszlosci tansze raczej nie bedzie
    - realnych ograniczen pamieci podrecznej windows chyba nie ma
    - ramdysk jest fajny
    - tak samo zwirtualizowane systemy ktore mozesz latwo backupowac i
    zabierac gdzie chcesz

    itd.

  • 68. Data: 2013-06-24 00:52:21
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-24 00:14, m4rkiz pisze:
    > xp mode 2GB, jakas inna VM drugie tyle, 4GB na ramdysk, PSP 2-3GB
    > tyle samo Autocad, niemal po polowce na FF, NOD32, offica i reszte w tle

    W tej chwili mam uruchomione: ESET SS, TotCmd, Chrome, Thunderbird, VLC
    Media Player, Corel Video Studio X6, Photoshop CS6, dwa gadżety pulpitu
    + jakieś mniejsze procesy typu urządzenia wskazujące i TO WSZYSTKO
    (łącznie z systemowymi) zabiera DWA PRZECINEK TRZY (2,3) GB. I to
    odpalone na starszym, mniejszym laptopie, bo wciąż wolę Win7 os Win8 (na
    nowszy na stałe przeniosę się pewnie po aktualizacji do 8.1).
    Tak że mnie te Twoje liczby mocno dziwią, ale spoko - jak potrzebujesz i
    Cię stać, to nikomu nic do tego. Przy czym znowu zaznaczę: póki nie
    będziesz nikomu wmawiać, bez całkowitej pewności, że musi mieć min. 16
    GB. :)

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 69. Data: 2013-06-24 02:33:27
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:18:39 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

    > I tu mogłeś skończyć, bo z gejami nie dyskutuję. "Misiem kolorowym"
    > nazywaj sobie kogo chcesz, byle nie mnie, a najlepiej kolegów
    > Legionistów z "Żylety".

    Ot - prawdziwy samiec alfa i klasyczny przykład kibord łoriora...

    [ Ze wszystkich oszustów świata najlepiej sobie radzą politycy i księża, ]
    [ reszta to żałośni neofici. (CGC, pl.pregierz) ]

  • 70. Data: 2013-06-24 08:10:24
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Michal nabazgrał(a):

    > a jeśli zdecydowałbym się na ten procesor Xeon E3-1230v2 to jaką płytę pod
    > niego kupić ? Chodzi o to, by była dobra, ale nie płacić dodatkowo za
    > możliwości, których i tak nie będę wykorzystywał. Bo tak jak pisałem
    > wcześniej podkręcanie odpada.

    Intela, model wybierz sobie z neta.