  • 11. Data: 2017-08-14 10:29:37
    Temat: Re: zestaw dla Windows XP?
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:omps3f$5tf$1@node1.news.atman.pl...

    > to z kolei w języku liderów wojska polskiego
    > i przodowników kc-ue - totalnie nie zasłużyłem...

    Donald, nie pierdol a idź się doucz...

    --
    marfi

  • 12. Data: 2017-08-14 13:30:48
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Donald, nie pierdol a idź się doucz...

    cały dzień mi dzisiaj kurwa jakieś samoloty nad głową latają,
    nie wiem czy to już zemsta Pana Boga nadeszła?

  • 13. Data: 2017-08-14 14:59:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Stawiasz VirtualBoxa z jakimś systemem.

    A mi stawiany na dość nowym kompie XP w wirtualu w 7 zaprotestował, ze
    on takich wnętrzności hardware to nie zna i pracować nie będzie. A była
    to jedyna płyta ze sprzętowym RS232 jeszcze. LPT niestety już nie ma.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2017-08-14 15:57:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 2:59 PM, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > A mi stawiany na dość nowym kompie XP w wirtualu

    Jak w wirtualce to nowośc kompa nie ma nic do rzeczy.

    > w 7 zaprotestował

    U mnie nic nie protestuje. Stawiam, działa. Działają np. programy
    popędzające jakieś stare programatory działajace na RS232 i wymagające
    grzebania po rejestrach.

    > on takich wnętrzności hardware to nie zna i pracować nie będzie. A była
    > to jedyna płyta ze sprzętowym RS232 jeszcze. LPT niestety już nie ma.

    Płyta nie ma nic do rzeczy jesli uruchamiasz wirtualny system, cały
    hardware jest emulowany.

    Jedyny problem może być z tym że urzadzenia RS232 projektowali imbecyle
    i np. bazowali na mikrosekundowych timeoutach zamiast na strumieniu.
    Efektem czego przelotki RS232<->USB generując inne odstepy moga nie
    działać z jakimś poputym urządzeniem. Trafia się czasem na takie kfiatki.

  • 15. Data: 2017-08-14 18:36:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" omsa88$isk$...@n...news.atman.pl

    > Płyta nie ma nic do rzeczy jesli uruchamiasz
    > wirtualny system, cały hardware jest emulowany.

    Zobacz, jaki masz CPU w maszynie wirtualnej.
    Przenieś tę maszynę na komputer z innym CPU -- i sprawdź,
    czy masz nadal ten sam CPU w maszynie wirtualnej.

    Wbrew pozorom i nazwom -- wirtualizacja niezupełnie
    jest wirtualizacją całego sprzętu.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 16. Data: 2017-08-14 19:40:37
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/14/2017 6:36 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > Zobacz, jaki masz CPU w maszynie wirtualnej.
    > Przenieś tę maszynę na komputer z innym CPU -- i sprawdź,
    > czy masz nadal ten sam CPU w maszynie wirtualnej.

    Taki jaki chcę i zalezy to od wybranej metody wirtualizacji i jej
    możliwości zmiany. VirtualBox ma wiele mozliwości ukrytych pozwalających
    sterować ficzerami procesora, dodatkami i emulacjami. W skrajnym
    przypadku można emulować wszystko jak robi QEmu w jednym z trybów.
    Innymi slowy wirtualizacja pozala w pewnym stopniu zmieniać "hardware"
    samego cpu.

    https://forums.virtualbox.org/viewtopic.php?t=5548
    https://superuser.com/questions/625648/virtualbox-ho
    w-to-force-a-specific-cpu-to-the-guest/774596#774596

    > Wbrew pozorom i nazwom -- wirtualizacja niezupełnie
    > jest wirtualizacją całego sprzętu.

    Czasem tak czasem nie. Jednak bez wzgledu na to w jakim stopniu nie jest
    - opisywane problemy z wirtualnym windowsem XP nie wystepują nawet na
    najnowszych cpu na rynku które miałem w rekach.

  • 17. Data: 2017-08-15 16:44:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Biały" omsnam$q26$...@n...news.atman.pl

    > Taki jaki chcę

    SnapDragona i z80 też? Amigowe, Atariowe sprzed 30 lat?...

> [...]

    > w jakim stopniu nie jest - opisywane problemy
    > z wirtualnym windowsem XP nie wystepują nawet
    > na najnowszych cpu na rynku które miałem w rekach.

    IMO do emulacji RS232 nie trzeba aż wirtualnego
    systemu operacyjnego, ale to tylko moje teoretyzowanie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 18. Data: 2017-08-15 17:56:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" omv1dh$uca$...@n...news.atman.pl

    > IMO do emulacji RS232 nie trzeba aż wirtualnego
    > systemu operacyjnego, ale to tylko moje teoretyzowanie.

    Ja bym poszukał czegoś, co ma końcówkę (nie wiem,
    czy gniazdo, czy wtyczkę) taką jak RS232 z jednej
    strony a ze strony przeciwnej ma BT. Do tego albo
    bym napisał coś swojego, albo bym od razu szukał
    takiego przejścia z pełnym softem.

    Kiedyś byłem tym lekko ;) zainteresowany -- jest cała
    masa RS232/WiFi czy RS232/GSM itd. (i innych RS także)
    Zapewne są też gotowce RS232/BT. Jeśli nie ma -- może
    warto RS232/WiFi (pewnie już są tanie) lub nawet
    RS232/GSM -- dzięki tym dwom można mieć podgląd RSa zdalny,
    niemal na cały świecie. Nie trzeba stale tykać i wytykać,
    jak nie przymierzając... [za co grozi kara 500 pln
    miesięcznie przez 18 lat rozłożona na całe społeczeństwo]

    BTW -- po apgrejdzie do 5.1.26 VBox nie jest stabilny... Chlip, chlip...
    Zaraz wpadnę w nerwicę -- każdy ruch budzi obawy okołopadowe...
    Na razie padł tylko dwa razy i (na oko) niczego nie popsuł,
    ale to dla mnie zbyt wiele jak na pół doby...

    W czasie apgrejdowania VBoxa apgrejdowany jest W10 -- diabli
    wiedzą, gdzie jest problem... W10 raportuje jakoś tak:

    Pamięć nie może być read!

    [dokładnie to samo widziałem w ZUSie przed paru dniami]

    Może ja czegoś nie dopełniłem?
    Dodatki gościowe też trzeba uaktualniać?
    Mam 5.1.14... (ikona w traju gościa)

    Extension uaktualniłem do 5.1.26...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 19. Data: 2017-08-15 18:23:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" omv5jo$2re$...@n...news.atman.pl

    > Może ja czegoś nie dopełniłem?
    > Dodatki gościowe też trzeba uaktualniać?
    > Mam 5.1.14... (ikona w traju gościa)

    Uaktualniłem...

    Co ja mam z tych aktualizacji?
    Jedną dobrą zmianę pamiętam -- dała USB.
    [z których nie korzystam...]

    Innotek chyba nie potrzebował ciągłych uaktualnień...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'.. http://danutac.net.pl ..;\|/......

  • 20. Data: 2017-08-16 20:35:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 8/15/2017 4:44 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > SnapDragona i z80 też? Amigowe, Atariowe sprzed 30 lat?...

    Przesadzasz. Choć z QEMU to mozliwe. I nie jest to już wirtualizacja a
    emulacja.

    > IMO do emulacji RS232 nie trzeba aż wirtualnego
    > systemu operacyjnego, ale to tylko moje teoretyzowanie.

    Powiedz to przygłupom co pisali software atakujące porty I/O wprost. Na
    to nie ma rady, trzeba wirtualizować maszynę. Przygłupy tego typu
    spotykane były aż do czasow WindowsaXP gdzie prawie kazdy program
    grzebiący po LPT wymagal grzebania po portach.