  • Data: 2010-10-04 13:51:20
    Temat: Re: zero 0dB na wyj?ciu XLR ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Waldemar,

    > to jeszcze pozostałości z chyba lat 30 ub. wieku. Większość urządzeń
    > telekomunikacyjnych była robiona pod dopasowane linie 600 ohm. W każdym
    > razie te 0.775V/600ohm mam już w łepetynie odkąd zacząłem studiować, a
    > to już 30 lat minęło. Nad biurkiem mam poster z lat 60tych (stąd
    > spisywałem ;-)) i tam też jest tak.

    W telekomunikacji stosowało sie nepery a nie bele. Ale poziomem
    odniesienia oczywiście było 1mW/600om czyli 0.775V.

    Co do dopasowania - 600om to impedancja drucianej lini napowietrznej
    (o ile pamiętam) z drutów z brązu o średnicy 1/8 cala (3.81mm) w
    odstępie bodaj 6 cali (15.24cm). A najczęściej spotykaną impedancją
    była raczej 120-200om w kablach wieloparowych. Poza tym, w paśmie
    naturalnym i na łączu naturalnym nikt nie dbał o dopasowanie. Dopiero
    przy zwielokratnianiu łącza lub pupinizacji trzeba było zwracać na to
    uwagę. Ale to już taki wielki zbiór bajek do opowiadania, że szkoda
    nawet zaczynać ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl