  • Data: 2011-09-04 18:57:47
    Temat: Re: zepsuty zasilacz - ładowarka z komórki
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-04 10:56 j.r. napisał(a):

    > ja bym zaproponował zamówienie trafa specjalnego 4VA 400V/22V
    > za nim mostek i 5 szt 22uF; 25V; X5R; ?20%; SMD; 0805; -55÷125°C
    > oraz klasyczny LM78L12 :)

    Czyli tak jak myślałem - garść ceramicznych.

    Nie wiedziałem tylko, że w rozmiarze 0805 potrafią już wcisnąć 22uF. A
    tantal nie będzie lepszy (a przy tym tańszy)? Również długowieczny i nie
    wysycha, a tutaj ekstremalnie mała rezystancja 5 połączonych równolegle
    ceramików nie gra dużej roli w końcu.

    Ja zamiast 78L12 dałbym 78M12. Może duży ale na 100% nigdy się nie
    przegrzeje. Niewiele droższy od 78L12. A dlaczego trafo na 400V? Czy
    230V/12V nie jest wystarczająco długowieczne dla "wiecznego" zasilacza?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/