  • Data: 2011-09-05 13:43:53
    Temat: Re: zegary roznych stref czasowych
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > no bez jaj. Mam zegarek na rękę i działa bez problemu.

    Ale trochę czasu to jednak zajmuje, prawda?

    > A zegarów master potrzeba kilka, bo przełączanie czasu letniego na
    > normalny, zimowy, dodatkowy wiosenny i inne ciekawostki zależą od kraju.
    > Już przy EU i USA jest różnie. Islandia nie przełącza, Rosja od tego
    > roku też nie.

    Nie znam się na takich zegarach w wykonaniu fabrycznym. Naprawdę nie
    robi się takich, które maja więcej niż jedno wyjście? Jeśli nie, to
    w ogóle cała idea użycia gotowych zegarów maste/slave bierze w łeb.

    > Inaczej wystarczyłyby zegarki z Ikei po 10EUR i tylko wskazówki
    > poprzestawiać ;-).

    Dlatego od razu napisałem o takich. Inne mogą być niedostępne finansowo
    dla kogoś, kto pyta o to na pl.misc.elektronika zamiast po prostu wziąć
    telefon, zadzwonić gdzie trzeba i powiedzieć "Halo, dzwonię z NYSE,
    chcemy zamówić nowe zegary". Z dorobieniem zewnętrznego zasilania silnika
    krokowego nie powinno być problemu, powinno się udać nawet ze wstecznym
    biegiem. Zrobienie wielostrefowego zegara master z peceta (laptopa a nawet
    routera z Linuksem), to też żaden kłopot.

    Ludzie i tak najczęściej wieszają poprzestawiane zegarki i nie narzekają
    -- widziałem wielokrotnie. Najlepsze te bez sekundnika, bo jeśli nie są
    pędzone z mastera, to trudno je dokładnie zgrać. A jeśli komuś tak bardzo
    zależy na przestawianiu DST, to i tak najlepiej i najtaniej wychodzą
    zegary na monitorach. Nie dość, że mogą wyraźnie sygnalizować porę doby
    (AM/PM), to jeszcze potrafią informować, że w Sydney zaraz będzie zmiana
    czasu albo że niedawno się odbyła.

    Jarek

    PS
    Oceniałem niedawno postępy w oprogramowaniu pewnego urządzenia z Tajwanu.
    Zmianę czasu dało się opisac podając godzinę, miesiąc, dzień tygodnia
    i numer tygodnia. Pojęcie "ostatnia sobota miesiąca", tak potrzebne
    w Europie, było nieopisywalne. Ale to i tak postęp -- dwa lata wcześniej
    wyobrażali sobie, że zmiana czasu odbywa się konkretnego dnia miesiąca.
    Ludzie, którzy zyją w pobliżu równika, o pewnych rzeczach nie mają pojęcia.