  • 1. Data: 2014-06-01 18:26:54
    Temat: zdjęcie simlock'a z SONY CMD-CD5
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Znalazłem w garderobie stary telefon którego chcę użyć do sterowania
    - czy ktoś wie jak zdjąć z niego sim-locka?

    Działa - o dziwo! - z SIMem Orange ale nie chce działać z Heya.

    Swoją drogą jestem w szoku że telefon tak stary loguje się dziś do sieci...
    :-)

  • 2. Data: 2014-06-01 20:05:42
    Temat: Re: zdjęcie simlock'a z SONY CMD-CD5
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" lmfk7v$n15$...@d...me

    > Swoją drogą jestem w szoku że telefon tak stary loguje się dziś do sieci...

    Ja mam sprawny telefon sprzed 20 lat. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2014-06-01 20:17:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:lmfq8b$m3$1@node1.news.atman.pl...
    > "Pszemol" lmfk7v$n15$...@d...me

    > Ja mam sprawny telefon sprzed 20 lat. :)

    Nie wiem, jest pewnie ryzyko że nasze telefony nie będą mogły łapać
    wszystkich BTSów, jak te nowocześniejsze łapią... Ale akurat to w moim
    przypadku mi nie przeszkadza, bo mój telefon będzie robił jako modem
    komórkowy do mojego urządzenia zbudowanego na procku ARM...

    A Twój 20-letni telefon to co jest? Jakaś Nokia? :-)
    Ten mój Sony jest opisany w instrukcji następująco:

    http://download.qrz.ru/pub/hamradio/schemes/phone/ce
    llular/sony_cmd-cd5(sm).pdf
    2.1 Multi-band :
    CMD-CD5 support E-GSM 900 and DCS 1800 multi-band functionality.
    Because the usage of multi-band depends on network capabilities, the phone
    is able to operate as a single band
    mobile in GSM 900 as well as in DCS 1800; In addition, it supports the extra
    functionality required for multi-band
    mobile stations: Inter-band/"seamless" hand-over, channel assignment, cell
    selection and re-selection, all between
    both bands within a Public Land Mobile Network.
    The manual and automatic PLMN selection in both bands is given.
    The user does not need any special action to use the multi-band
    functionality of the phone.
    Users are able to manually roam between PLMN's operating in GSM 900 and DCS
    1800 bands.
    The CMD-CD5 is a phase II, GSM 900 class 4, DCS 1800 class 1 mobile phone.
    The nominal maximum output power for GSM 900 is 2W, for DCS 1800 1W.

    Wychodzi z tego, że najpopularniejsze pasma GSM900 i DCS1800MHz ma...
    Nie jest źle. Patrz, nawet potrafi automatycznie przełączyć się "seamless"
    :-)))
    Jaja! Pewne funkcje dzisiejszych telefonów nie doceniamy, bierzemy jako mus,
    tak ma być, "oczywiście że ma" - a kiedyś przecież tak nie było :-)))

    Tak czy inaczej - potrzebuję mu zdjąć SIM-locka, ktoś potrafi to zrobić?

  • 4. Data: 2014-06-01 20:50:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" lmfqo9$6lg$...@d...me

> [...]

    > A Twój 20-letni telefon to co jest? Jakaś Nokia? :-)
    > Ten mój Sony jest opisany w instrukcji następująco:

    Motorola. Ma nieco (około 3) mniej niż 20 lat i oczywiście nie ma 3G.
    Tak w okolicach 1996 lub 1997 roku.

    > Tak czy inaczej - potrzebuję mu zdjąć SIM-locka, ktoś potrafi to zrobić?

    IMO trzeba szukać (w necie) programów generujących kody.
    IMO najtrudniej z nowymi modelami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2014-06-01 21:02:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> wrote in
    message news:lmft2u$3n4$1@node1.news.atman.pl...

    > "Pszemol" lmfqo9$6lg$...@d...me

    > Motorola. Ma nieco (około 3) mniej niż 20 lat i oczywiście nie ma 3G.
    > Tak w okolicach 1996 lub 1997 roku.

    Ten mój Sony z tego co widzę wypuszczony na rynek w 1999 roku.

    > IMO trzeba szukać (w necie) programów generujących kody.
    > IMO najtrudniej z nowymi modelami.

    Nie zawsze był soft potrzebny - wiem że starsze modele samsunga
    miały stałe kody pasujące do wszystkich telefonów danego modelu...
    Wstukiwałeś to z klawiatury telefonu i telefon sobie sam SIM-locka
    zdejmował permanentnie... Nie wiem czy do Sony też takie kody były.

  • 6. Data: 2014-06-01 21:52:02
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sun, 1 Jun 2014 13:17:30 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Tak czy inaczej - potrzebuję mu zdjąć SIM-locka, ktoś potrafi to zrobić?

    Jest na to sposób ale wiem czy zadziała. Program nazywa się crux
    calculator, ostatnia wersja to 5, to jest generator do starych noki
    ale widzę że ma też generator kodów do simlocka właśnie do tego sony
    więc poszukaj i wypróbuj, jak nie to podaj imei to ci wygeneruje kod,
    czy działa to nie wiem z nokii dużo simlocków tym programem
    ściągnąłem, z innych nie sprawdzałem.
    Swoją drogą nawet fajny telefon kiedyś go używałem jakiś czas, da radę
    go teraz używać jeśli nie będize problemów z nowymi kartami sim, co
    prawda ma tylko gsm 900/1800 ale powinno wystarczyć przynajmniej w
    Polsce.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-06-01 22:08:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dizel" <x...@x...xx> wrote in message
    > podaj imei to ci wygeneruje kod,

    masz jakiś działający e-mail adres?
    bo to coś co podajesz w niusach to sam wiesz... ;-)

  • 8. Data: 2014-06-01 22:38:13
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Sun, 1 Jun 2014 15:08:22 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >"dizel" <x...@x...xx> wrote in message
    >
    >masz jakiś działający e-mail adres?
    >bo to coś co podajesz w niusach to sam wiesz... ;-)

    Nie chcę podawać email na grupie bo mnie zaraz spam zaleje,
    podaj imei na grupie albo sam poszukaj w necie tego kalkulatora
    powinien gdzieś być.
    Jeśli kod nie zadziała to tylko jakieś serwisy online w necie ale
    płatne zostają, albo lokalny serwis z telefonami tylko może być
    problem ze sprzętem do obsługi tego bo to dość stary telefon jest,
    pamięta czasy gdy ericsson i sony robiły telefony oddzielnie pod swoją
    marką.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2014-06-02 04:30:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "dizel" <x...@x...xx> wrote in message

    > Nie chcę podawać email na grupie bo mnie zaraz spam zaleje,

    To napisz do mnie na priva, proszę.

  • 10. Data: 2014-06-02 18:00:21
    Od: dizel <x...@x...xx>

    .

    >To napisz do mnie na priva, proszę.

    napisałem na tą skrzynkę polbox jak by co