  • 21. Data: 2009-09-16 17:59:53
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: "Quent" <x...@x...com>

    > Może trza dać zarobić komuś, kto się zna? ;-)
    > I dyskretnie wprosić się na sesję, pociągnąć za język...

    Jakos nie wyobrazam sobie tego wpraszania sie. Poza tym nie znam nikogo
    takiego :-/

    Pozdr.

  • 22. Data: 2009-09-16 18:48:33
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    pwz wrote:

    > Ten "myk" nazywa się filtr polaryzacyjny.

    Przeczytaj o takich dwóch zagadnieniach:
    1. polaryzacja światła po odbiciu od powierzchni dielektryka
    2. metale

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 23. Data: 2009-09-16 19:18:29
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-09-16 19:59:53 +0200, "Quent" <x...@x...com> said:

    > Jakos nie wyobrazam sobie tego wpraszania sie.

    Przy sesjch komercyjnych nie jest to nic nadzwyczajnego. Przynajmnij
    później klient nie marudzi, że to nie tak, a tamto owamto.

    > Poza tym nie znam nikogo takiego :-/

    Dobry pakszociarz powinien spokojnie dygnąć temat. Bo nie jest to żaden
    kosmos, ale wymaga sporo cierpliwości i czasu kombinowanie, testowanie
    itede.

    de Fresz

  • 24. Data: 2009-09-16 19:50:00
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Roger from Cracow pisze:

    > niektorym sie wydaje ze polar jest lekarstwem na wszelki
    > bol tego swiata i na politykow tez :)

    Mimo wszystko chyba się da. Czy nie załatwią tu sprawy 2 filtry? Jeden
    na źródło światła, a drugi na obiektyw ?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2009-09-16 20:34:28
    Od: "Schweinchen" <k...@i...de>

    "quent" <x...@x...com> schrieb im Newsbeitrag
    > Witam!
    >
    > Poszukuje jakichs tutoriali, poradnikow itp. - "jak robic w studio zdjecia
    > obraczek i podobnej bizuterii" :-)
    >
    > Eksperymentuje ostatnio ale nie jestem zadowolony z efektow.
    > Szczegolnie nie podobaja mi sie odbicia na wewnetrznej stronie obraczki.
    > Oczywiscie wprawny szopowiec moglby to retuszowac ale wolalbym jednak
    > lepiej opanowac warsztat w studio...
    >
    > Pozdr.

    Nie wiem jak Twój niemiecki, alu tu jest dobry poradnik:

    http://www.goettgen.de/journal/beitraege/2006/115044
    8488.html

  • 26. Data: 2009-09-16 20:41:41
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    "Paweł W." wrote:

    > Mimo wszystko chyba się da. Czy nie załatwią tu sprawy 2 filtry? Jeden
    > na źródło światła, a drugi na obiektyw ?

    I co to mialoby spowodować?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 27. Data: 2009-09-16 20:41:57
    Od: "Schweinchen" <k...@i...de>

> [...]
    > Szczegolnie nie podobaja mi sie odbicia na wewnetrznej stronie obraczki.
    > Oczywiscie wprawny szopowiec moglby to retuszowac ale wolalbym jednak

    Albo tu, angielski:
    http://www.photoflexlightingschool.com/Lighting_Less
    ons/Basic_Lighting/Product___Still_Life/Ring/index.h
    tml

  • 28. Data: 2009-09-16 20:59:19
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > I co to mialoby spowodować?

    Jeśli światło spolaryzowane po odbiciu od metalu zachowywałoby swoją
    polaryzację, to część odbić można by wytłumić filtrem na obiektywie. Ale
    nie jestem pewien, czy przypadkiem po odbiciu od metalu światło nie
    traci swojej polaryzacji.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 29. Data: 2009-09-16 21:21:54
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 16 Wrz, 22:59, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > polaryzację, to część odbić można by wytłumić filtrem na obiektywie. Ale
    > nie jestem pewien, czy przypadkiem po odbiciu od metalu światło nie

    W dobrym kierunku kombinujesz.
    Podpowiedź - same filtry nie wystarczą...
    Pozdro Marcin

  • 30. Data: 2009-09-16 21:25:18

    On 16 Wrz, 17:51, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    wrote:
    > Natomiast czarny karton z dziurą na
    > obiektyw owszem.

    Biały karton . Czasami potrzeba wręcz ringflasha.
    Pozdro Marcin