  • 141. Data: 2009-09-18 09:16:54
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: John Smith <u...@e...net>

    XX YY napisał(a):
    > Od czego wiec zalezy jasnosc tych cieni - jak ja mozna zmieniac ?
    >
    > Od stopnia skupienia oswietlenia , czyli od tego jaka czesc swiatla ze
    > zrodla zostaje skiertowana na tzw oswietlenie ogolne ( ono zawsze
    > wystpuje w jakims stopniu ). Stad cienie przy oswietleniu swiatlem
    > skupionym z kondensorem sa mocniejsze od cieni w przypadku
    > oswietlenia przez dyfuzor.
    > Ale dla okreslonego rodzaju swiatla/ refelktora nie zmienia sie
    > rozklad cieni ze zmiana natezenia oswietlenia.
    >
    > tyle - krotka pilka , proste fakty.

    Chyba, że problemem jest jakaś śladowa ilość światła ambientowego, nad
    którą nie mamy kontroli.

    --
    Mirek

  • 142. Data: 2009-09-18 09:18:48
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.str>

    > Teraz jeśli ktoś potrafi
    > zrobić to szybciej i taniej HDR-em, nikt mu nie zabroni. Podobnie jak
    > nikt mu nie zabroni w pewnych sytuacjach zrezygnować ze światła
    > błyskowego w studio.

    OK. Ja zalozylem wstepnie: studio = softboxy stoja w kacie i tylko
    trzeba je ustawic. Jesli lampy sa i tylko trzeba je odpowiednio ustawic.
    Wtedy rezygnowanie ze swiatla blyskowego, sieganie po HDR dla
    utrudnienia sobie zycia wydalo mi sie nieuzasadnione.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 143. Data: 2009-09-18 09:19:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 02:08, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" napisałhttp://picasaweb.google.de/fotografie25/Deskt
    op#slideshow/53824864644...

    > To bardziej wygląda jak efekt zastosowania w kilu miejscach ekranu
    > odbijającego, chociażby w postaci białej kartki papieru.
    > Ja jednak wolałbym doprowadzić do równomiernego dopalania cieni niż chrzanić
    > się w skladanie różnych ekspozycji.
    >
    > adam

    dolozylem zdjecie zrobione aps c 100 mm z reynoxem - a wiec zaden
    demon ostrosci.
    roznice sa teraz wyraznie widoczne - jednak hdr w macro daje ssie
    zrobic i rozni sie od oryginalu.
    oczywiscie kazdy musi sam zadecydowac czy o taki efekt chodzi - nie
    ulega najmniejszej watpliwosci ze to cos zmienia.

    oryginal :

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#538
    2725291572009346

    na prawo hdr

  • 144. Data: 2009-09-18 09:26:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Sep., 10:45, Waldemarrr <m...@n...mojej.str> wrote:

    > Nikt nie zabrania ale to bez sensu.

    zrob probe

    ustaw sobie swiatla tak rownomiernie jak chcesz , zrob zdjecie raz
    pojedynczue traz hdr
    zobaczycz jak hdr wygladzi przejscia tonalne.

    juz pomijam teoretyczny fakt , ze zdjecie zlozone z trzech powinno
    miec wieksza rozdzielczosc i mniejsze szumy , ale to rzeczywiscie
    teoria wiec nie zajmujmy sie tym.

    > Panowanie nad swiatlem wlasnie to oznacza, by rozpietosc sceny nie
    > przekraczala ok. 5EV. To nie jest moje widzimisie tylko przeznaczeniem
    > profesjonalnego zdjecia studyjnego jest najczesciej papier. A papier nie
    > przeniesie wiekszej dynamiki.

    i wlasnie dzieki hdr udaje sie takj spalszyc krzywa obrazu iz mozna
    zmiescic sie w krzywej papieru.

    Przynajmniej tak ucza na szkoleniach ELFO
    > a szkolenia Hensla zdaja sie temu nie przeczyc.
    > HDR jest po to by "opanowac" scene o zbyt kontrastowa.

    nie tylko

    z jednej strony pozwala rzeczywiscie " zaciesnic " kontrast
    sceny ,czyli jakby zwieksza rozpietosc tonalna ale z drugiej takze
    poprawia tonorozdzielczosc - przenoszenie tonow jest subtelniejsze.

    Po co w studiu
    > utrudniac sobie prace i na dzien dobry robic scene zbyt kontrasowa?

    nikt nie mowi o utrudnieniu , HDR pozwala na dalsze " wygladzenie
    oswietlenia" nawet dla sceny majacej dynmike 5 EV.
    to rzecz smaku czy ktos stosuje , czy nie .
    dla mnie nie ma zadnej najmniejszej watpliwosci ze o ile da sie wogole
    zastosowac to sens ma.

    XXX

  • 145. Data: 2009-09-18 09:49:29
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    >Ja widzę ;-) Panaceum, pozwalające lamerowi udawać profesjonalistę.
    >Jak ktoś nie umie czegoś sfotografować, to wciska to do namiotu
    >bezcieniowego. Wychodzą koszmarki.
    >Oczywiście, jak ktoś ma odpowiednią wiedzę i umie posługiwać się takim
    >namiotem, to... nie musi go używać :)
    >
    >Czarek

    popieram wypowiedź

  • 146. Data: 2009-09-18 09:51:32
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Pokażesz jakieś swoje zdjęcia biżuterii zrobione bez namiotu, czy tak się
    > będziesz tylko lansował na miszczunia?

    a skad wiesz ze robił?
    poza tym czym sie różni zdjecie biżuterii od zdjecia innego przedmiotu któy
    odbija wszystko dookoła?:)

  • 147. Data: 2009-09-18 09:52:02
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    > Ale jak ktoś pyta na początek to właśnie powinien leźć do namiotu, a
    > dopiero potem myśleć co dalej bawiąc się w wycinanki. Bez pieluchowca może
    > i wynik będzie lepszy, ale już subtelnie, natomiast roboty po pachy i na
    > pewno nie jest to dobra droga na etapie pytania ''jak'' na newsach.

    powinno sie uczyć od poczatku tak jak nalezy a nie dawać półśrodki któe dają
    marne efekty

  • 148. Data: 2009-09-18 10:00:35
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-18 11:51:32 +0200, "Kokos" <k...@k...com> said:

    > a skad wiesz ze robił?

    Nie wiem, ale skoro tak stanowczo twierdzi, że rada o namiocie jest
    nędznym panaceum dla leszczy, to przecież musi za nim stać siła
    własnych doświadczeń. Chyba że to taki sam "praktyk", jak XX YY...

    > poza tym czym sie różni zdjecie biżuterii od zdjecia innego przedmiotu któy
    > odbija wszystko dookoła?:)

    Detalami, na które można stracić z pół dnia. Ale wszystko jedno, niech
    da co bądź.

    de Fresz

  • 149. Data: 2009-09-18 10:01:37
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-18 11:52:02 +0200, "Kokos" <k...@k...com> said:

    > powinno sie uczyć od poczatku tak jak nalezy a nie dawać półśrodki któe dają
    > marne efekty

    Ach ta siła teorii.

    de Fresz

  • 150. Data: 2009-09-18 10:05:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-18 08:33:06 +0200, "Kokos" <k...@k...com> said:

    > trzeba sfotografowac tak żeby odbijało sie to co chcemy... troche pomyśl
    > najpierw a nie lecisz na grupe i piszesz zeby dac ci natychmiastowe
    > rozwiązanie...

    Tey, panie krytyk, pokażesz swoje osiągnięcia w tym temacie, czy dalej
    będziesz rzucał autorytarne mundrości nie poparte żadną praktyką?

    de Fresz