  • Data: 2009-09-17 16:19:19
    Temat: Re: zdjecia obraczek
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Sep., 17:54, cichybartko <c...@g...com> wrote:

    > autobrecking zmodyfikuje mi czas ekspozycji. Uważasz że błysk lamp
    > studyjnych inaczej oświetli scenę na czasie 1/60 czy 1/180. Oczywiście
    > biorąc pod uwagę że aparat obsłuży taki czas synchronizacji. Już Ci
    > napisano że w studio można wszystko pięknie kontrolować i nie ma sensu
    > sięgać po HDR. Poza tym też Ci napisano że prawdopodobnie otrzymasz trzy
    > ekspozycje z różnicami w rozkładzie odblasków, co spowoduję masę roboty
    > w przeciwieństwie do obróbki jednego poprawnie naświetlonego zdjęcia.
    >
    > --
    > Pozdrawiam.
> [...]

    jesli powiesz AB expozycji dla ustalonej przyslony to mowi wszystko.

    zapomnij o czasach nastawy migawki jesli poslugujesz sie lampami
    blyskowymi.
    po co to wogole przywolujesz : czy nie slyszales ze czas blysku to od
    ok 1/400 do 1/10 000 i mniej ?
    mozesz se zmieniac czasy nswietlania migawki jak chcesz w przypdku
    lampy blyskowej nie sterujesz w ten sposob expozycjii.
    tak pleciesz bez zwiazku.

    niezalenie od tego iz nie wiemy aby autor zdjec obraczek poslugiwal
    sie swiatlem blyskowym ,osobiscie watpie , choc oczywiscie jet to
    mozliwe achkolwiek w takim przypadku bardziej ucioazliwe od swiatla
    ciaglego.

    a ja jesli komus zalezy moge zrobic prosty experyment pod warunkiem
    ze w ciagu 15 minut poprosza o to 3 osoby.
    na komputerze na ktorym teraz pisze poloze metaliczna monete taka jak
    mam pod reka.
    oswietle jedna lampka nocna kt0ra mam przy komputerze z b. malej
    odleglosci ok 10 cm.( halogen 5 w )
    wykonam 3 zdjecia na jpeg bez obrobki na A.B za pomoca taniej hybrydy
    ze statywu .
    hybryda ma jakies tam makro , nie chce mi sie zmieniac obiektywo dslr
    wykonam 4-te zdjecie dslr calosci zeby pokazc jak to w jakich
    warunkach to zrobilem .

    pokaze zdjecie monety exp srodkowe i obrobione w hdr.- bez zadbnych
    specjlanych przgootpwan studyjnych - w najprostszych warunkach.
    z exifow bedzie mozna odczytc kiedy bylo robione - mam czas do 19 .00
    wiec czekam.jesli tos zainteresowan

    ps

    zdjecia tych saxofonow mam na dysku zewntrznym podpinanym przez usb-
    jest tam paredziesiat giga

    przeglad tego to zabawa na godzine , nie mam szybkiego komputera. nie
    chce mi sie w to bawic , wolalbym zrobi nowe .