  • 1. Data: 2011-07-07 15:13:08
    Temat: zdjecia, geo tag i google
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Co mam:

    W skrocie sytuacja wyglada tak: mam zdjecia zrobione gdzies tam (nieistotne do
    problemu),
    mam wspolrzedne GPS do tych zdjec odczytane z googla i zapisane (na razie) w jakims
    tam pliku txt.

    Co potrzebuje:
    zapisac te wspolrzedne do exifow zdjec (najlepiej jakims automatem), a potem moc
    na mapie googla jakos te zdjecia porozmieszczac.

    Jak to zrobic, ktos podpowie jakis kierunek lub krok?

  • 2. Data: 2011-07-07 15:24:19
    Temat: Re: zdjecia, geo tag i google
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 07/07/2011 17:13, Pan Peresada wrote:
> [...]
    >
    > Co potrzebuje:
    > zapisac te wspolrzedne do exifow zdjec (najlepiej jakims automatem), a potem moc

    Nie jest mi jasne, co to jest "jakiś tam plik txt", ale ze standardowego
    pliku gpx potrafi współrzędne do exifów zapisać program Geosetter.

    http://www.geosetter.de/en/
    http://en.wikipedia.org/wiki/GPS_eXchange_Format

    Ludek

  • 3. Data: 2011-07-07 15:35:14
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Ludek Vasta wrote:

    >Nie jest mi jasne, co to jest "jakiś tam plik txt", ale ze standardowego
    >pliku gpx potrafi współrzędne do exifów zapisać program Geosetter.

> [...]

    Dzieki.
    Co do "jakiegos tam pliku txt" to sprawa jest prosta,
    po prostu na googlu odczytywalem recznie wspolrzedne GPS
    miejsca gdzie robilem zdjecia, a potem te wspolrzedne zapisywalem w notatniku,
    ot tak to wyglada:

    +67° 53' 24.19", +13° 1' 22.68"
    +67° 53' 18.80", +13° 0' 27.43"
    ... itd

    Jesli potrzeba zlikwidowac jakies niepotrzebne znaki w liniach to nie problem.

  • 4. Data: 2011-07-07 15:51:02
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 07/07/2011 17:35, Pan Peresada wrote:
> [...]
    > po prostu na googlu odczytywalem recznie wspolrzedne GPS
    > miejsca gdzie robilem zdjecia, a potem te wspolrzedne zapisywalem w notatniku,

    To ja bym próbował wziąć jakiś przykładowy plik gpx i podmienić w nim
    współrzędne i czas (by godzina zrobienia zdjęcia pasowała do danych
    współrzędnych), a potem całość potraktować geosetterem.

    Program geosetter już mam zainstalowany, więc nie opłacałoby mi się
    szukać innego programu i innego rozwiązania. Zależy też od tego, ile
    tych zdjęć masz.

    Ludek

  • 5. Data: 2011-07-07 15:56:56
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Ludek Vasta wrote:

    >To ja bym próbował wziąć jakiś przykładowy plik gpx i podmienić w nim
    >współrzędne i czas (by godzina zrobienia zdjęcia pasowała do danych
    >współrzędnych), a potem całość potraktować geosetterem.

    Chyba musze przejsc jakis porzadny kurs geo tagowania bo nie rozumiem, jakie
    znaczenie ma
    tu godzina - przeciez wspolrzedne sie nie zmieniaja...? I czemu ma to pasowac?

    >Program geosetter już mam zainstalowany, więc nie opłacałoby mi się
    >szukać innego programu i innego rozwiązania. Zależy też od tego, ile
    >tych zdjęć masz.

    Troche ponad setke.

  • 6. Data: 2011-07-07 16:44:33
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 07/07/2011 17:56, Pan Peresada wrote:
    > Chyba musze przejsc jakis porzadny kurs geo tagowania bo nie rozumiem, jakie
    znaczenie ma
    > tu godzina - przeciez wspolrzedne sie nie zmieniaja...? I czemu ma to pasowac?

    Zadanie zazwyczaj jest takie:
    1) Mam zdjęcia z aparatu fotograficznego.
    2) Mam track z odbiornika GPS (plik gpx).
    Jak przypisać współrzędne z GPS do poszczególnych zdjęć?

    Okazuje się, że jest tylko jeden jedyny atrybut, który mają zdjęcia i
    punkty z GPS wspólny - czas (godzina, minuta, sekunda). Zakładając
    oczywiście, że czas w aparacie fotograficznym był prawidłowo ustawiony.

    Więc biorę po kolei zdjęcia, patrzę do exifu, kiedy zostało dane zdjęcie
    zrobione i szukam tego samego czasu w tracku GPS, gdzie (=współrzędne)
    byłem w danym czasie.

    Ludek

  • 7. Data: 2011-07-07 18:16:37
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Ludek Vasta wrote:

> [...]
    >
    >Więc biorę po kolei zdjęcia, patrzę do exifu, kiedy zostało dane zdjęcie
    >zrobione i szukam tego samego czasu w tracku GPS, gdzie (=współrzędne)

    No i rozjasniles temat powiazania. Poza tym narobiles
    mi wstydu, bo sobie biegasz z podrecznym GPSem
    (jakim?) a ja mozolnie szukalem miejsc na mapie poswiecajac
    na to dlugie godziny.

    I - jak rozumiem - potem do laczenia gpx z exifami uzywasz
    GeoSittera? A co z robieznoscia czasu, np. kilkunastu sekund?
    GeoSetter poradzi sobie?

  • 8. Data: 2011-07-07 18:31:24
    Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl>

    On 07/07/2011 20:16, Pan Peresada wrote:
    > sobie biegasz z podrecznym GPSem
    > (jakim?) a ja mozolnie szukalem miejsc na mapie poswiecajac
    > na to dlugie godziny.

    Mam klasykę - Garmin GPSmap 60CSx, przymocowaną do kierownicy roweru.
    Ale oczywiście mogę odbiornik przyczepić do plecaka lub kurtki podczas
    wędrówek górskich. Ustawiłem sobie zapis punktów co sekunda (to z tego
    powodu, żeby potem na podstawie śladów rysować w UMP).

    > I - jak rozumiem - potem do laczenia gpx z exifami uzywasz
    > GeoSittera? A co z robieznoscia czasu, np. kilkunastu sekund?
    > GeoSetter poradzi sobie?

    Mam prawidłowo ustawiony zegar w aparacie, ale w razie czego to
    geosetterze możesz zawsze wprowadzić poprawkę, która ma się podczas
    kalkulacji doliczać.

    O ile wiem, to przeglądarka zdjęć irfanview potrafi wyświetlić dla
    danego zdjęcia punkt na mapie, jeżeli w exifie zdjęcia są wgrane
    współrzędne. Ja używam faststone image viewer z dodatkowym
    oprogramowaniem opanda iexif.

    Ludek

  • 9. Data: 2011-07-07 18:47:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Ludek Vasta" <q...@X...onet.pl> wrote:

    > Mam prawidłowo ustawiony zegar w aparacie, ale w razie czego to
    > geosetterze możesz zawsze wprowadzić poprawkę, która ma się podczas
    > kalkulacji doliczać.

    He, he, zupełnie nie mam praktyki w temacie, ale pozwolę sobie na
    sugestię, że w tej sytuacji pewnie najwygodniej skasować ewentualne
    niedokładności czasowe generując nadmiarowy plik dla synchronizacji
    - po prostu dla każdej sekundy.

    [mr.]

  • 10. Data: 2011-07-07 20:34:17
    Od: Pan Peresada <p...@p...pl>

    Ludek Vasta wrote:

    >Mam klasykę - Garmin GPSmap 60CSx, przymocowaną do kierownicy roweru.

    Natchnales mnie na cos podobnego :)

    >Ale oczywiście mogę odbiornik przyczepić do plecaka lub kurtki podczas
    >wędrówek górskich. Ustawiłem sobie zapis punktów co sekunda (to z tego
    >powodu, żeby potem na podstawie śladów rysować w UMP).

    Nie za czesto? W sekunde przejdziesz ile, nie wiem, metr? To
    sie przeciez zawiera w granicy bledu pomiaru.

    >Mam prawidłowo ustawiony zegar w aparacie, ale w razie czego to
    >geosetterze możesz zawsze wprowadzić poprawkę, która ma się podczas
    >kalkulacji doliczać.

    Tak, zauwazylem juz, ze jest mozliwosc podania offsetu, jaki uwzgledni
    przy kojarzeniu.

> [...]
    >danego zdjęcia punkt na mapie, jeżeli w exifie zdjęcia są wgrane
    >współrzędne. Ja używam faststone image viewer z dodatkowym

    IrfanView takie rzeczy potrafi? Nie wiedzialem :)