  • Data: 2010-03-14 10:03:26
    Temat: Re: zdjecia JPG+RAW
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 12 Mar 2010 08:32:13 +0100, zly napisał(a):

    > Ciekawa logika, chyba m.in po to się robi RAW, by móc poprawiać skopane
    > zdjęcia?

    Jak Ci się przestawi WB na "żarówkę" fotografując w dzień to i owszem - to
    możesz poprawić w dość szerokim zakresie. Błędne naświetlenie RAW ratuje
    tylko w niewielkim zakresie. Nieostrości i nietrafione kadry RAW w ogóle
    nie uratuje.
    A ja robię zdjęcia proste i nie muszę do nich stosować highlight/shadows
    czy godzinami męczyć w PS (do czego przydaje się więcej bitów na kolor co
    oferuje RAW).
    RAW włączam tylko przy konkretnych zdjęciach (Pentak ma do tego specjalny
    guziczek), gdy wiem że warunki są trudne i muszę uważać, i podobnie jak
    napisał Jakub, żeby wyciągnąć jak najwięcej. A gdy warunki są bardzo trudne
    to po prostu zdjęcia nie robię, bo wolę poczekać aż będzie lepsza okazja.

    Pozdrawiam,
    Henry