  • 41. Data: 2009-09-04 23:39:56
    Temat: Re: zawyzony poziom elektrolitu w akumulatorze
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl> wrote:

    >Wyraznie z tego wynika ze twierdzisz iz plynu przybedzie po ladowaniu a
    >wszyscy inni ze jesli juz to w trakcie ladowania, bo po to wszystko
    >wroci do normy a pecherzyki gazu sie uwolnia z cieczy.

    Tej, no. Z przyczyn "technicznych" nie wiem co twierdzil Grzybol a nie
    sledzilem tez, co "wszyscy inni" ale jesli twierdzili to co
    twierdzisz, to chyba niecalkiem sie nie mylili;)
    To, ze poziom elektrolitu w rozladownym akumulatorze jest nizszy niz w
    naladowanym jest na tyle oczywistym, ze nie ma sensu przeprowadzac w
    tej kwestii glosowania, wystarczy sie przekonac wlasnorecznie;)
    Wnioski co do mozliwych nastepstw powinny nasunac sie same, chociaz bo
    ja wiem...

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 42. Data: 2009-09-05 14:17:38
    Od: "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Jacot" <j...@m...pl> napisal w wiadomosci

    > To, ze poziom elektrolitu w rozladownym akumulatorze jest nizszy niz w
    > naladowanym jest na tyle oczywistym, ze nie ma sensu przeprowadzac w
    > tej kwestii glosowania, wystarczy sie przekonac wlasnorecznie;)

    Mi sie nie udaje, u mnie w rozladowanym i w naladowanym poziom jest taki
    sam jak juz akumulator ostygnie i wroci do normalnej temperatury sprzed
    ladowania :(
    U Ciebie widocznie sam prad zajmuje tyle miejsca ze poziom jest wyzszy
    jak go duzo lezy w akku :)

    Niestety na poziomie metafizycznym ze mna nie pogadasz :(
    Wyjasnij skad fizycznie przybywa elektrolitu to postaram sie zrozumiec i
    przemyslec czemu w moim akku nie przybywa ?

    pozdrawiam, Leszek

  • 43. Data: 2009-09-05 16:47:39
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    "cpt. Nemo" <c...@p...onet.pl> wrote:

    >Mi sie nie udaje, u mnie w rozladowanym i w naladowanym poziom jest taki
    >sam jak juz akumulator ostygnie i wroci do normalnej temperatury sprzed
    >ladowania :(

    Musisz go eksperymentalnie rozladowac do stanu krytycznego i wtedy
    porownaj;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 44. Data: 2009-09-05 17:14:35
    Od: falco <m...@w...pl>

    Jacot pisze:

    > Musisz go eksperymentalnie rozladowac do stanu krytycznego i wtedy
    > porownaj;)

    Siema,

    akurat mam w garażu 2 aku kwasówki samochodowe (stare, rozładowane) i po
    pełnym ładowaniu prostownikiem z poziomem nic się nie dziej - czary...? ;)

    Co więcej po dłuższym ładowaniu poziom się... zmniejsza, bo woda
    wyparowuje... - kolejne czary...? ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT