  • 41. Data: 2010-08-30 23:30:48
    Temat: Re: zawracanie (długi)
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 23:13:03 +0200, Excite napisał(a):

    > Przełączki są jednokierunkowe i dwukierunkowe.

    co wyraźnie widać po znakach, takie czerwone kółko z białym poziomym
    paskiem po środku...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 42. Data: 2010-08-31 00:44:37
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 30.08.2010 23:30, Waldek Godel pisze:
    > co wyraźnie widać po znakach, takie czerwone kółko z białym poziomym
    > paskiem po środku...

    Piszesz tak niejasno że już sam nie wiem co chcesz udowodnić. Jakieś
    bajki że przełączki są tylko jednokierunkowe, wcześniej zaskoczyło cię
    że pasy ruchu mogą być nie wyznaczone. Teraz trzeba udowadniać że
    przełączki są również jednokierunkowe ? To ja mówię pass.

  • 43. Data: 2010-08-31 00:46:56
    Od: Excite <n...@n...pl>

    W dniu 30.08.2010 23:30, Waldek Godel pisze:
    > co wyraźnie widać po znakach, takie czerwone kółko z białym poziomym
    > paskiem po środku...

    Piszesz tak niejasno że już sam nie wiem co chcesz udowodnić. Jakieś
    bajki że przełączki są tylko dwukierunkowe, wcześniej zaskoczyło cię że
    pasy ruchu mogą być nie wyznaczone a jak wnioskuje prawo jazdy
    posiadasz. Teraz trzeba udowadniać że przełączki są również
    jednokierunkowe ? To ja mówię pass.

  • 44. Data: 2010-08-31 00:54:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 00:46:56 +0200, Excite napisał(a):

    > Piszesz tak niejasno że już sam nie wiem co chcesz udowodnić. Jakieś
    > bajki że przełączki są tylko dwukierunkowe, wcześniej zaskoczyło cię że
    > pasy ruchu mogą być nie wyznaczone a jak wnioskuje prawo jazdy

    taaa... z pewnością, mnie zaskoczyło.

    > posiadasz. Teraz trzeba udowadniać że przełączki są również
    > jednokierunkowe ? To ja mówię pass.

    szkoda że tak późno, nie byłoby tak głupio

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 45. Data: 2010-08-31 07:34:49
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-08-30 23:12:22 Waldek Godel

    > uuu... może jeszcze obowiązek?

    To powinno wynikać z czystej kultury drogowej.
    Zatem nie, nie musi to być obowiązek.

    > widocznie wiesz doskonale w jakiej sytuacji
    > są twoi znajomi, więc nie będę polemizował

    Tylko z Tobą tutaj dyskutuję.

    > Szkoda tylko, że bez przestrzegania PoRD

    Wykaż. Jak narazie to robisz wywody i usprawiedliwienia
    dla pajaców biegających po ulicy z kluczem do kół, bo
    mają problem z podstawowymi czynnościami na drodze.

    > i dlatego tyle syfu na drogach.

    Zgadzam się.

    --
    Pozdor Myjk

  • 46. Data: 2010-08-31 08:21:34
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2010-08-31 00:54:11 Waldek Godel

    > taaa... z pewnością, mnie zaskoczyło.

    Najwyraźniej tak, bo na tej zawrotce są maksymalnie
    trzy pasy ruchu, a temu starasz się zaprzeczać.
    Popatrz sobie na oczy, jeśli wyobraźni braknie:
    http://emide.pl/mazda6/zawrotka.jpg
    Jak widzisz samochody mieszczą się w trzech
    rzędach z zachowaniem należytych odstępów.
    Nawet biały dostawczak się mieści bez problemu.

    W zależności od tego, z której strony jest więcej
    "klientów" do zawracania, należy wykorzystać jeden
    bądź dwa pasy ruchu. Pasy celowo nie są na sztywno
    wyznaczone, żeby dać ELASTYCZNOŚĆ dla myślących
    kierowców. Czy to takie trudne do pojęcia?

    --
    Pozdor Myjk

  • 47. Data: 2010-08-31 08:56:27
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-08-30 18:12, Waldek Godel pisze:
    > stojąc na jedynym pasie miał prawo zająć dowolny wolny pas.
    > Ty też bądź łaskaw trzymać się tematu

    Gdyby stał na jedynym pasie, to powinien stać przy jego lewej
    krawędzi planując manewr skrętu w lewo/zawracania. Tak jak to
    zrobił _instynktownie_ drugi kierowca. Jakbyś nie rozpatrywał
    tej sytuacji to i tak nie wyjdzie Ci, że ten trąbiący i plujący
    się wariat miał rację.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 48. Data: 2010-08-31 09:55:44
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-08-31 08:56, Rychu pisze:
> [...]
    > zrobił _instynktownie_ drugi kierowca. Jakbyś nie rozpatrywał
    > tej sytuacji to i tak nie wyjdzie Ci, że ten trąbiący i plujący

    Zapomniałem dodać.
    ...wariat w dużym BMW z przyciemnianymi szybami. ;)

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 49. Data: 2010-08-31 10:57:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.08.2010 09:55, Rychu pisze:

    > Zapomniałem dodać.
    > ...wariat w dużym BMW z przyciemnianymi szybami. ;)

    Oj, nic mi nie mów o wariatach w dużych BMW...

    Wczoraj był taki miszcz - trasa katowicka, prawy pas zajęty, na lewym ja
    i szykuję się do skrętu w lewo (kierunkowskaz włączony dla wyjaśnienia).

    "Na plecach" siedzi burak w BMW, pogania - a niech sobie pogania.

    Zmienia pas z jednego na drugi... w końcu skurwiel wyprzedza po
    poboczu... i pędzi do skrętu w lewo i czeka na wolne z przeciwka.

    I wytłumaczcie mi: po cholerę się tak gimnastykował, skoro i tak skręcał
    tam, gdzie ja sygnalizowałem że skręcę? Czy te kilka metrów długości
    samochodu tyle mu różnicy sprawia?

    Jeszcze jakby jechał dalej prosto...

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć proces myślenia takiego dupka?

  • 50. Data: 2010-08-31 11:55:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 08:56:27 +0200, Rychu napisał(a):

    > Gdyby stał na jedynym pasie, to powinien stać przy jego lewej
    > krawędzi planując manewr skrętu w lewo/zawracania. Tak jak to

    No i stał przy lewej krawędzi pasa.
    A ten drugi pojechał po lewo od tej krawędzi jak anglik. Pewnie jakby ktoś
    jadący od drugiej strony też chciał zawrócić, to jeszcze by pyskował,
    dlaczego mu się pcha od przodu i jak on śmie, bo przecież jest kierowcą
    który jeździ z rodziną i jeździ bezpiecznie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel