  • 11. Data: 2024-06-13 23:03:26
    Temat: Re: zasilanie fleksy z samochodu
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.06.2024 o 20:42, PiteR pisze:

    > ukradziony
    >
    > wystawiona goła maszyna za 80zł

    Noto przy 12 Voltach brzeszczot jest szybszy i mocniejszy :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 12. Data: 2024-06-14 07:16:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 Jun 2024 19:47:53 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Ja, gdy obkurczałem nią potem termokurczki :D
    >
    > Generalnie i lutownica i przetwornica przeżyły tę operację.

    > Nie ma trafo na 50 Hz. Mówię że "modyfikowany sinus" :) Tam są na wyjściu
    > tranzystory w mostku. Pewnie przed nimi jest przetwornica, która podnosi
    > napięcie przy wysokiej częstotliwości, i ono jest potem prostowane, zanim
    > trafi na mostek.

    Wiele UPS ma "modyfikowany sinus" i trafo w srodku.
    Mostek na niskim napieciu.

    > Nie widziałem. Jak wygląda?

    Jakas orgia, trudno to opisac :-)

    J.

  • 13. Data: 2024-06-14 15:37:21
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Wiele UPS ma "modyfikowany sinus" i trafo w srodku.
    > Mostek na niskim napieciu.

    To jaki to ma wtedy sens? Skoro i tak dają trafo na 50 Hz...

    --
    Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
    warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.

  • 14. Data: 2024-06-14 16:01:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 14 Jun 2024 13:37:21 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > To jaki to ma wtedy sens? Skoro i tak dają trafo na 50 Hz...

    No ale to 50Hz trzeba jakos wyprodukować z akumulatora.

    Wiec 4 albo 2 tranzystory i produkują, trafo podnosi napięcie i
    jedziemy.

    J.

  • 15. Data: 2024-06-15 02:53:32
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale to 50Hz trzeba jakos wyprodukować z akumulatora.
    >
    > Wiec 4 albo 2 tranzystory i produkują, trafo podnosi napięcie i
    > jedziemy.

    Ale trafo na 50 Hz jest duże i drogie. Zrobienie przetwornicy na
    dziesiątki lub setki kHz i wygenerowanie 50 Hz już po stronie wysokiego
    napięcia wydaje się mieć więcej sensu.

    --
    W kinie:
    - Wolicie popcorn słodki czy słony?

  • 16. Data: 2024-06-15 22:36:06
    Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>

    > Ale trafo na 50 Hz jest duże i drogie. Zrobienie przetwornicy na
    > dziesiątki lub setki kHz i wygenerowanie 50 Hz już po stronie wysokiego
    > napięcia wydaje się mieć więcej sensu.

    Dawniej miedź i stal były tańsze :)
    Stosowano zwykłe trafa prostokątem napędzane.
    Po dodaniu dwójnika RC na wyjściu przy małym obciążeniu
    cuda wianki się działy...

    Teraz za przetwornicą DC spokojnie można dorzucić moduł
    EGS002 czyli EG8010 + IR2113 do tego mosfety i filtr LC
    wtedy będzie piękny sinus.
    Wszystkie przetwornice pure sine jakie otwierałem miały
    w sobie EG8010, często właśnie moduł EGS002...
    --
    pzdr, j.r.

  • 17. Data: 2024-06-17 17:43:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 15 Jun 2024 22:36:06 +0200, Rutkowski Jacek wrote:

    > Dawniej miedź i stal były tańsze :)

    Tak jest :-)

    W dodatku ... IMO - te przetwornicę i mostek na wysokim napięciu
    trzeba będzie dobrze zabezpieczyc, bo tranzystory płoną szybko.
    A trafo jednak troche izoluje obciązenie..

    > Stosowano zwykłe trafa prostokątem napędzane.
    > Po dodaniu dwójnika RC na wyjściu przy małym obciążeniu
    > cuda wianki się działy...

    Od dwójnika RC ?

> [...]
    > wtedy będzie piękny sinus.
    > Wszystkie przetwornice pure sine jakie otwierałem miały
    > w sobie EG8010, często właśnie moduł EGS002...

    A jest gdzies wersja angielska PDF?

    J.