-
11. Data: 2024-06-13 23:03:26
Temat: Re: zasilanie fleksy z samochodu
Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 13.06.2024 o 20:42, PiteR pisze:
>>> fleksa niestety na 20v samochód na 14v
>>> Czy pójdzie na wprost? Powinno pójść.
>>>
>>> krótie prace uciąć śrube zapieczoną.
>>>
>>
>> To ta gumówka nie ma swojego akumulatora?
>
> ukradziony
>
> wystawiona goła maszyna za 80zł
>
Noto przy 12 Voltach brzeszczot jest szybszy i mocniejszy :D
--
LordBluzg(R)??
<<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>
-
12. Data: 2024-06-14 07:16:04
Temat: Re: zasilanie fleksy z samochodu
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Thu, 13 Jun 2024 19:47:53 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
> J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>> Ciekawe co bardziej cierpiało - lutownica czy przetwornica :-)
>
> Ja, gdy obkurczałem nią potem termokurczki :D
>
> Generalnie i lutownica i przetwornica przeżyły tę operację.
>
>> Przetwornica ciężka? Ja sama ma transformator na 50Hz, to jej
>> trafolutownica nie powinna przeszkadzać ... czy zwarte trafo
>> to jednak cos innego?
>
> Nie ma trafo na 50 Hz. Mówię że "modyfikowany sinus" :) Tam są na wyjściu
> tranzystory w mostku. Pewnie przed nimi jest przetwornica, która podnosi
> napięcie przy wysokiej częstotliwości, i ono jest potem prostowane, zanim
> trafi na mostek.
Wiele UPS ma "modyfikowany sinus" i trafo w srodku.
Mostek na niskim napieciu.
>> Oscylogramm napięcia wyjsciowego z trafa zasilanego z takiego UPS jest
>> ciekawy :-)
>
> Nie widziałem. Jak wygląda?
Jakas orgia, trudno to opisac :-)
J.
-
13. Data: 2024-06-14 15:37:21
Temat: Re: zasilanie fleksy z samochodu
Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>> Nie ma trafo na 50 Hz. Mówię że "modyfikowany sinus" :) Tam są na wyjściu
>> tranzystory w mostku. Pewnie przed nimi jest przetwornica, która podnosi
>> napięcie przy wysokiej częstotliwości, i ono jest potem prostowane, zanim
>> trafi na mostek.
>
> Wiele UPS ma "modyfikowany sinus" i trafo w srodku.
> Mostek na niskim napieciu.
To jaki to ma wtedy sens? Skoro i tak dają trafo na 50 Hz...
--
Gdybyś była owocem, to byłabyś najsłodszą truskawką. A gdybyś była
warzywem, to odwiedzałbym cię codziennie w szpitalu.
-
14. Data: 2024-06-14 16:01:29
Temat: Re: zasilanie fleksy z samochodu
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Fri, 14 Jun 2024 13:37:21 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:
> J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> Nie ma trafo na 50 Hz. Mówię że "modyfikowany sinus" :) Tam są na wyjściu
>>> tranzystory w mostku. Pewnie przed nimi jest przetwornica, która podnosi
>>> napięcie przy wysokiej częstotliwości, i ono jest potem prostowane, zanim
>>> trafi na mostek.
>>
>> Wiele UPS ma "modyfikowany sinus" i trafo w srodku.
>> Mostek na niskim napieciu.
>
> To jaki to ma wtedy sens? Skoro i tak dają trafo na 50 Hz...
No ale to 50Hz trzeba jakos wyprodukować z akumulatora.
Wiec 4 albo 2 tranzystory i produkują, trafo podnosi napięcie i
jedziemy.
J.
-
15. Data: 2024-06-15 02:53:32
Temat: Re: zasilanie fleksy z samochodu
Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>> To jaki to ma wtedy sens? Skoro i tak dają trafo na 50 Hz...
>
> No ale to 50Hz trzeba jakos wyprodukować z akumulatora.
>
> Wiec 4 albo 2 tranzystory i produkują, trafo podnosi napięcie i
> jedziemy.
Ale trafo na 50 Hz jest duże i drogie. Zrobienie przetwornicy na
dziesiątki lub setki kHz i wygenerowanie 50 Hz już po stronie wysokiego
napięcia wydaje się mieć więcej sensu.
--
W kinie:
- Wolicie popcorn słodki czy słony?
- Chcę taki jak moja dziewczyna.
- Nie sprzedajemy brzydkiego popcornu.
-
16. Data: 2024-06-15 22:36:06
Temat: Re: zasilanie fleksy z samochodu
Od: Rutkowski Jacek <j...@w...pl>
W dniu 15.06.2024 o 02:53, Arnold Ziffel pisze:
> J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>>> To jaki to ma wtedy sens? Skoro i tak dają trafo na 50 Hz...
>>
>> No ale to 50Hz trzeba jakos wyprodukować z akumulatora.
>>
>> Wiec 4 albo 2 tranzystory i produkują, trafo podnosi napięcie i
>> jedziemy.
>
> Ale trafo na 50 Hz jest duże i drogie. Zrobienie przetwornicy na
> dziesiątki lub setki kHz i wygenerowanie 50 Hz już po stronie wysokiego
> napięcia wydaje się mieć więcej sensu.
>
Dawniej miedź i stal były tańsze :)
Stosowano zwykłe trafa prostokątem napędzane.
Po dodaniu dwójnika RC na wyjściu przy małym obciążeniu
cuda wianki się działy...
Teraz za przetwornicą DC spokojnie można dorzucić moduł
EGS002 czyli EG8010 + IR2113 do tego mosfety i filtr LC
wtedy będzie piękny sinus.
Wszystkie przetwornice pure sine jakie otwierałem miały
w sobie EG8010, często właśnie moduł EGS002...
--
pzdr, j.r.
-
17. Data: 2024-06-17 17:43:23
Temat: Re: zasilanie fleksy z samochodu
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Sat, 15 Jun 2024 22:36:06 +0200, Rutkowski Jacek wrote:
> W dniu 15.06.2024 o 02:53, Arnold Ziffel pisze:
>> J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>>> To jaki to ma wtedy sens? Skoro i tak dają trafo na 50 Hz...
>>>
>>> No ale to 50Hz trzeba jakos wyprodukować z akumulatora.
>>> Wiec 4 albo 2 tranzystory i produkują, trafo podnosi napięcie i
>>> jedziemy.
>>
>> Ale trafo na 50 Hz jest duże i drogie. Zrobienie przetwornicy na
>> dziesiątki lub setki kHz i wygenerowanie 50 Hz już po stronie wysokiego
>> napięcia wydaje się mieć więcej sensu.
>>
> Dawniej miedź i stal były tańsze :)
Tak jest :-)
W dodatku ... IMO - te przetwornicę i mostek na wysokim napięciu
trzeba będzie dobrze zabezpieczyc, bo tranzystory płoną szybko.
A trafo jednak troche izoluje obciązenie..
> Stosowano zwykłe trafa prostokątem napędzane.
> Po dodaniu dwójnika RC na wyjściu przy małym obciążeniu
> cuda wianki się działy...
Od dwójnika RC ?
> Teraz za przetwornicą DC spokojnie można dorzucić moduł
> EGS002 czyli EG8010 + IR2113 do tego mosfety i filtr LC
> wtedy będzie piękny sinus.
> Wszystkie przetwornice pure sine jakie otwierałem miały
> w sobie EG8010, często właśnie moduł EGS002...
A jest gdzies wersja angielska PDF?
J.