  • 41. Data: 2021-01-12 23:04:58
    Temat: Re: zasilacz i obudowa nowe
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 12.01.2021 o 22:23, marfi pisze:
    > Użytkownik "Smok Eustachy" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    >  Niestety to szukaj gdzie indziej.
    Niestety Intel to zmrole i przyciśnięci są w stanie rzucić na rynek
    dumpingowy procek za 400zł o parametrach deklasujących AMD.

  • 42. Data: 2021-01-12 23:07:58
    Temat: Re: pora na Ryzena.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2021 21:15:20 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ja to widzę tak: PRzejście z komputera o wydajności commodore 64, na
    > współczesny komp - około 1tysiąc złotych przyrost prędkości 700%. czy da
    > się jeszcze poprawic prędkość, może enenrgochłonność? tak, o 8%,(albo
    > z 700% na 800%) ale koszt takiej zmiany to drugi tysiąc złotych.
    > jaśniej się nie da

    Potęga krzywej wykładniczej :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 43. Data: 2021-01-12 23:12:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 12 Jan 2021 23:04:58 +0100, Smok Eustachy napisał(a):

    > Niestety Intel to zmrole i przyciśnięci są w stanie rzucić na rynek
    > dumpingowy procek za 400zł o parametrach deklasujących AMD.

    No i co? Za rok znowu ktoś zacznie wygrywać z Intelem, jak nie AMD to
    Qualcom czy ktoś całkiem nowy. Intel ma kasę, więc póki co, nadgoni.
    Musisz kibicować w tym wyścigu? Posłuż się rozumem i odklej się od
    etykietek.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 44. Data: 2021-01-13 00:56:16
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > Potęga krzywej wykładniczej :)

    Chyba że z tysiaka sie robi tysiąć pińcset

  • 45. Data: 2021-01-13 00:57:28
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-12, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:

    > Polizingowe za ok 2000 nie przewyższają mojej propozycji (raczej idę w
    > stronę Intela za ok 1900zł) i trzeba się tam szarpać z dyskiem nvme 1Tb
    > Teraz mam system na dysku 1 Tb i /home/smok zajmuje 420 Gb bez
    > specjalnych maszysn wyrtualnych, bo wywaliłem. ok 300 mam wolnego
    > miejsca na /home.
    > Komfort taki se kupuję za 200 zł, że nie będe musiał głowkowac że się
    > miejsce skończy.

    No raczej myślałbym o czymś do połowy tej ceny....

    > Za rok, pól dołoże se do kompa karte graficzną za 700 zł i będę miał
    > wypas. I se kupię jakąś grę i se będę grał.

    Tę GT1030?

    > Oj widziałem. Szukanie takiego z szybkim dyskiem nvme i miejscami na 2
    > talerzowce może być nużące.
    >
    > A to nie ma miejsca na kartę graficzną, a to zasilacz nie wydoli, a to
    > to a to sio,

    Na kartę graficzną zawsze jest mniejsce. Zasilacz może być problemem,
    ale jesli będziesz szukał pełnowymiarowych ustrojstw, to pewnie i
    zasilacz da się wymienić. Kwestia nvme i przyspieszonego ładowania z
    takiej pamięci to jest efekt łoł, robi wrażenie, ale przyzwyczajasz się
    szybko. Poza "bootowaniem" różnice pomiędzy sata SSD a takim dyskiem są
    często trudne do zauważenia. Poza tym co z tego, że Linuks/Windows
    ładuje mi się w tej chwili w 3-5s jak dojście maszynie do bootloadera
    zajmuje ze 20-30?

    Ale ok, chyba rozumiem, jest to trochę, jesli nie więcej pierniczenia,
    szczególnie jeśli w tym nie siedzisz, a nie masz kogoś pod ręką na
    codzień aby zapytać..

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2021-01-13 07:51:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W czasach win 10?
    Win 10 sam produkuje pamięć :-)
    Wpadło parę groszy to wymieniłem 4 GB RAM na 32 GB, ponad sześć stówek (w polskich).
    Nigdy więcej niż ok. 4,7 GB nie udało się zapełnić, a i to na siłę.
    Wyrzucone pieniądze, 8 GB RAM wystarczy dla 99% użyszkodników.

    -----

  • 47. Data: 2021-01-13 10:01:14
    Od: "Kamil" <nospamtlen.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał:

    > Odnoszę wrażenie, że ulegasz stereotypom, że jak coś jest
    > używane to zajechane i generalnie do d.

    Bo najczęściej tak jest. Jest jakiś powód pozbywania się takiego sprzętu.
    Najczęściej szwankowanie. A komputer za 1 tys zł? Może? Ja kupiłem za 1300
    zł blaszaka na i7 3400 GHz i 8 GB RAM. Niby świetny, ale ciągle coś się w
    nim chrzani. Za takie pieniądze nie ma dobrego, pewnego sprzętu. Co prawda
    Ryzen jest tańszy przy porównywalnej wydajności, ale bez przesady.

    Pzdr

  • 48. Data: 2021-01-13 10:10:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Na kartę graficzną zawsze jest mniejsce. Zasilacz może być problemem,

    Trzeba szukać w poleasingowych maszynach typu workstation.
    Ewentualnie niektóre platformy serwerowe.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 49. Data: 2021-01-13 10:13:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-01-13 o 07:51, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Nigdy więcej niż ok. 4,7 GB nie udało się zapełnić, a i to na siłę.
    > Wyrzucone pieniądze, 8 GB RAM wystarczy dla 99% użyszkodników.

    Zapomniałeś o maszynach wirtualnych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 50. Data: 2021-01-13 10:39:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-13, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Trzeba szukać w poleasingowych maszynach typu workstation.
    > Ewentualnie niektóre platformy serwerowe.

    Dokładnie tak. Np. Delle Precision. Choć one mają akurat chyba mocno
    niestandardowe zasilacze, ale miewają w zestawach całkiem przyzwoitą
    grafikę, np. GTX1050.

    --
    Marcin