  • 51. Data: 2021-01-13 11:55:34
    Temat: Re: pora na Ryzena.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście.
    99,9% użyszkodników używa maszyn wirtualnych.
    Nawet wiedzą, jak w BIOS to włączyć.

    -----

  • 52. Data: 2021-01-13 14:25:23
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Jan 2021 07:51:46 +0100
    doszła do mnie wiadomość <5ffe9883$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
    >W czasach win 10?
    >Win 10 sam produkuje pamięć :-)
    >Wpadło parę groszy to wymieniłem 4 GB RAM na 32 GB, ponad sześć stówek (w polskich).
    >Nigdy więcej niż ok. 4,7 GB nie udało się zapełnić, a i to na siłę.
    >Wyrzucone pieniądze, 8 GB RAM wystarczy dla 99% użyszkodników.

    Odsprzedaj połowę, wyjdziesz na plus(pamięci idą cenowo w górę).

  • 53. Data: 2021-01-13 16:32:59
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 11:55, ąćęłńóśźż pisze:
    > Oczywiście.
    > 99,9% użyszkodników używa maszyn wirtualnych.
    > Nawet wiedzą, jak w BIOS to włączyć.

    To ja jestem ten 0,1% bo zgłaszałem taki postulat. Dręczenia Windows i
    Ubuntu co najmniej. A dzie Mint?

  • 54. Data: 2021-01-13 16:34:23
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../

    > Tę GT1030?

    GTX 1650

    > Na kartę graficzną zawsze jest mniejsce.

    Low profile albo cos.

  • 55. Data: 2021-01-13 16:51:17
    Temat: pora na nieRyzena.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /..../

    > No raczej myślałbym o czymś do połowy tej ceny....

    1000zł za kompa - 100zł za brak dysku = 900zł

    Dysk SSD GoodRam CL100 Gen3 960 GB 2.5" SATA III (SSDPR-CL100-960-G3)
    Bestseller 379
    do tego inwestycja w RAM stary DDR3 120-240zł

    Do tego jakaś grafika musi być na już bo integra MaSzyny nie wydoli.

    To jest 1400-1500zł (zależy jaka pamięć jest włozona) + 100-200 za grafikę.

    Nówka bezkompromisowa wyjdzie zaś 1900-2100 (zalezy czy sie na kupon
    załapię.

    Zestaw nieryzenowy:
    Procesor Intel Core i3-10100, 3.6GHz, 6 MB, BOX (BX8070110100)
    519 zł
    Płyta główna Gigabyte B460M DS3H
    449 zł
    Pamięć G.Skill Aegis, DDR4, 16 GB, 3000MHz, CL16 (F4-3000C16D-16GISB)
    279 zł
    Dysk SSD Intel 665P 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe (SSDPEKNW010T9X1)
    429 zł
    Zasilacz Chieftec ECO 500W (GPE-500S)
    189 zł
    Obudowa Akyga AK13BK
    93,90 zł

    Intel I3 ma integrę na razie.

    Nie mam pojęcia ile to wszystko żre i dlatego dałem 700w. te 40 czy 50
    zł dokładam żeby kiedyś się nie pierniczyć z wymiana, kabelkami itp.
    Zauważam, że były kwęki że zasilacz za mocny ale nikt nie podał
    wystarczającej mocy. No to niech będzie 500w.

    Podobnie dysk ssd 1Tb daje określony komfort poprzez wielkość partycji
    /home. na której się znajdują wszak programy uruchamialne (WINE!)
    I dyski Virtualboxa do dręczenia.

    AMD wtopiło coś ostatnio bo jest niedostępne a jego procki z grafiką są
    na Zenie + i są słabe.

  • 56. Data: 2021-01-13 19:38:57
    Temat: Re: pora na nieRyzena.
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak swoją droga niech żre średnio 350 wat przez 12 godzin dziennie.
    Ile to $$ na prąd, wliczając ekran?

    -----

  • 57. Data: 2021-01-13 20:00:51
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Zestaw nieryzenowy:
    > Procesor Intel Core i3-10100, 3.6GHz, 6 MB, BOX (BX8070110100)
    > 519 zł
    > Płyta główna Gigabyte B460M DS3H
    > 449 zł

    i wartość poleasingowca została przekroczona.
    (...)
    > Podobnie dysk ssd 1Tb daje określony komfort
    i poczucie bezsilności jak Ci ten "tera" padnie bez ostrzeżenia. Tym
    bardziej ze to jest dysk TLC

    mnie talerzowy hdd przeżył dwa ssd, patrz moje posty, grupa linux, nie
    dalej niż tydzień temu

    ToMasz

  • 58. Data: 2021-01-13 20:32:51
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Jan 2021 20:00:51 +0100
    doszła do mnie wiadomość <rtng13$78j$1@dont-email.me>
    od ToMasz <t...@p...fm.com.pl> :

    >i wartość poleasingowca została przekroczona.
    >(...)
    >i poczucie bezsilności jak Ci ten "tera" padnie bez ostrzeżenia. Tym
    >bardziej ze to jest dysk TLC

    Ten Smoka dysk to nie TLC tylko QLC(ma spory cache pSLC), może nie jest to jakimś
    demon
    szybkości, ale jest tani i ma 5 lat gwarancji.
    No i właśnie, jak padnie dysk w składaku z Allegro czy jakimś poleasingowcu, to co
    robisz
    dalej? Odsyłasz sam dysk czy całość do naprawy, bo komputer plombowany, a gwarancja
    dotyczy CAŁEGO komputera i sprzedawca samego dysku nie weźmie?
    Smok sobie zakłada nowy dysk, instaluje system i pracuje dalej czekając na wymianę.

    >mnie talerzowy hdd przeżył dwa ssd, patrz moje posty, grupa linux, nie
    >dalej niż tydzień temu

    Ten twój dysk nie wygląda na uszkodzony, pisałem na innej grupie co można zrobić, ale
    skoro masz same przechodzone trupy, znaczy się poleasingowce, to postawienie diagnozy
    może być dość trudne:

    199 UDMA_CRC_Error_Count -O--CK 100 100 000 - 59

    To by wskazywało na kabel lub wadliwy port SATA, przepiąć na inny port, wymienić
    kabel
    SATA i może zasilający.

    Przepraszam, ale zaczyna mnie irytować to wciskanie trupiarni, znaczy się
    poleasingowców
    lub składaków z szemranych firm człowiekowi, który chce nówki z oddzielnymi
    gwarancjami

  • 59. Data: 2021-01-13 21:17:46
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 20:00, ToMasz pisze:

    > i wartość poleasingowca została przekroczona.

    Nie bo to 1500zł jest.
    > (...)
    > i poczucie bezsilności jak Ci ten "tera" padnie bez ostrzeżenia. Tym
    > bardziej ze to jest dysk TLC

    O backupie słyszałeś?

    > mnie talerzowy hdd przeżył dwa ssd, patrz moje posty, grupa linux, nie
    > dalej niż tydzień temu

    Wszystkiego na backup nie będę przecież zrzucał. Za dyskami Virtualboxa
    nie zapłaczę.
    Backup będzie na starym kompie.

  • 60. Data: 2021-01-13 21:22:42
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 20:32, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    poleasingowców
    > lub składaków z szemranych firm człowiekowi, który chce nówki z oddzielnymi

    Nie do końca szemranych. Amso jest OK, kupiłem ostatnio od nich monitor
    24 cale Samsung za 160 zł z wbudowanym komputerkiem. Mogę sobie to
    postawić gdzieś i oglądać filmiki.
    Jak na używany monitor 24 cale to cena okazyjna, obraz ładny.

    Gdybym nie miał kompa w ogóle i miał kupić to albo polizingowiec za 500
    zł albo nówka za 2000.

    Albo mocno budżetowa nówka, której cenę można zbić do 1500 zł.
    Na wszystkim po parę złotych, dysk 512 GB, itp.
    Ale wtedy trzeba robić jakieś symlinki na talerzowca i inne cuda. Jak
    talerzowiec się nie zamontuje albo coś to są jaja.