eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetzasilacz ATX, ktorego wiatrak nie obraca przy niskim obciazeniuRe: zasilacz ATX, ktorego wiatrak nie obraca przy niskim obciazeniu
  • From: "Eryk" <ble ble ble>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: zasilacz ATX, ktorego wiatrak nie obraca przy niskim obciazeniu
    Date: Tue, 6 Jul 2010 23:08:23 +0200

    > Tej klasy? To znaczy jakiej? Bo to co wynika z tych sponsorowanych
    > tekstów, których pełno wszędzie w sieci nic nie wynika. Nie dajmy sie
    > zwariować.

    Ja kupiłem zasilacz Enermaxa 500 W z serii 87+ i rachunki za prąd spadły mi
    o około 10 zł. Wcześniej miałem też markowy zasilacz firmy Tagan ale o
    mniejszej sprawności.

    Chcę go używać 3 lata a potem sprzedać (pewnie za 100 zł znajdę kupca, za
    tyle poszedł 3 letni Tagan 430 W). Zapłaciłem za Enermaxa 500 zł.
    Oszczędność na prądzie to 360 zł przez te 3 lata + 100 zł z Allegro daje
    razem 460 zł. Czyli Enermax będzie mnie kosztował 40 zł. Tylko dwa razy
    więcej niż Twój zasilacz za 20 zł. Myślę, że to niezły wynik :)
    Oczywiście jeśli ten Twój zasilacz za 20 zł będzie miał taką samą sprawność
    jak Enermax to będziesz te pieniądze do przodu ale ja jakoś nie odważyłbym
    się na wstawienie do komputera zasilacza za 20 zł. Mógłbym się ewentualnie
    zdecydować na jakiegoś Fortrona za 80 zł ale też miałbym obawy.

    Dodatkowo mój komputer jest bardzo stabilny, tzn nigdy się nie wiesza ani
    wcześniej pod Windows XP ani teraz pod 7-mką. Mieszkam na poddaszu i mam
    teraz w pokoju ukrop. Gram godzinami w BC2 i nic się nie dzieje z komputerem
    gdy inni żalą się, że im w czasie chłodnych dni komputery siadały podczas
    gry. Nie znam się ale może to właśnie kwestia dobrego zasilacza :)

    Pzdr