  • 1. Data: 2009-09-01 18:42:17
    Temat: zarowki
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Ze sklepow zniknely zarowki.

    Mowilo sie od dawna .. ale ktos w koncu wie jaka jest podstawa prawna
    tego [rzekomego ?] zakazu handlu zarowkami 100W ?

    J.

  • 2. Data: 2009-09-01 19:06:43
    Temat: Re: zarowki
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Tuesday 01 September 2009 20:42, J.F. wrote:
    > Ze sklepow zniknely zarowki.

    No patrz, a w moim pobliskim Auchan mają pełne półki wszelkiej maście
    wolframowych żarówek...

    Zakaz unijny ponoć "ma być", ale kiedy, to nie mam pojęcia...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 3. Data: 2009-09-01 19:18:01
    Od: Andrzej <w...@w...pl>

    J.F. pisze:
    > Ze sklepow zniknely zarowki.
    >
    > Mowilo sie od dawna .. ale ktos w koncu wie jaka jest podstawa prawna
    > tego [rzekomego ?] zakazu handlu zarowkami 100W ?
    >
    > J.

    Weszło to od dzisiaj (1 września) w całej Unii.
    Zakaz dotyczy żarówek >= 100 W.
    Za rok >= 75 W
    Za dwa lata >= 60 W
    We wrześniu 2012 ma obowiązywać całkowity zakaz.
    Po w/w terminach żarówki mogą być sprzedawane
    tylko do wyczerpania zapasów.

    A.

  • 4. Data: 2009-09-01 19:18:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Sep 2009 21:06:43 +0200, Mateusz Viste wrote:
    >No patrz, a w moim pobliskim Auchan mają pełne półki wszelkiej maście
    >wolframowych żarówek...

    A w Obi jakeis nedzne resztki, a w Tesco .. albo przestawili stoisko,
    albo nic co swieci juz nie ma.

    >Zakaz unijny ponoć "ma być", ale kiedy, to nie mam pojęcia...

    48,_Setka__juz_nas_nie_oswieci.html?skad=rss

    rzekomo od dzis, skoro od wrzesnia.

    I dlatego pytam o przepis - moze to np wrezesien 2012 chodzi ?

    J.

  • 5. Data: 2009-09-01 19:21:06
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Ze sklepow zniknely zarowki.
    >
    > Mowilo sie od dawna .. ale ktos w koncu wie jaka jest podstawa prawna
    > tego [rzekomego ?] zakazu handlu zarowkami 100W ?
    >
    > J.

    Ty chyba chory na głowę jesteś, że pytasz o podstawę prawną. Setek w sklepach
    nie będzie jak się skończą zapasy. Nie można ich produkować i już. Jak został
    wprowadzony zakaz produkcji okładzin hamulcowych z azbestem to też o podstawę
    prawną pytałeś? Ktoś kto rządzi Europą zadecydował że starodawnych żarówek ma
    nie być i nie będzie. Możesz się podporządkować albo siedzieć po ciemku.

  • 6. Data: 2009-09-01 19:25:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Tuesday 01 September 2009 21:18, J.F. wrote:
    > I dlatego pytam o przepis - moze to np wrezesien 2012 chodzi ?

    Wygląda na to, że jednak od dziś, tzn. od pierwszego września 2009. Zakaz
    dotyczy jednak tylko żarówek 100 watowych i mocniejszych, a nie
    wszystkich.
    Poza tym, zakaz dotyczy nie sprzedaży, a produkcji... Więc na pewno szybko
    znajdą się na Allegro spekulanci sprzedający zapasy. ;-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 7. Data: 2009-09-01 19:38:54
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Mateusz Viste" napisał:
    > Zakaz unijny ponoć "ma być", ale kiedy, to nie mam pojęcia...

    a co z tymi wolframowymi energooszczędnymi, też mają zakazać?

    a jak wejdzie zakaz w UK to bendom produkować w chinach i nas zalewać tym
    swoim chłamem, no lae dzięki uprzejmości uni w chinach przybędczie miejsc
    pracy a u nas ubędzie, ale to filantropy:O)

  • 8. Data: 2009-09-01 19:45:24
    Od: Konop <k...@g...pl>

> [...]
    > nie być i nie będzie. Możesz się podporządkować albo siedzieć po ciemku.

    A kolega pytanie zrozumiał?? Pytający pytał nie o podstawę
    "zdroworozsądkową" a prawną... skoro JEST zakaz (sam piszesz, ze jest)
    to GDZIE jest?? W jakiejś ustawie, rozporządzeniu ministra siakiegoś,
    czy w czym?? Pytający oczekiwał że ktoś mu odpowie jakimś magicznym
    numerkiem albo datą ;)... podstawa prawna albo jest, albo w ogóle zakazu
    nie ma ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 9. Data: 2009-09-01 19:46:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Sep 2009 21:21:06 +0200, kogutek wrote:

    >Ty chyba chory na głowę jesteś, że pytasz o podstawę prawną. Setek w sklepach
    >nie będzie jak się skończą zapasy.

    Juz sie skonczyly :-)

> [...]
    >nie być i nie będzie. Możesz się podporządkować albo siedzieć po ciemku.

    No ale nawet on jakies postanowienie wydaje, bedace podstawa prawna.

    J.

  • 10. Data: 2009-09-01 20:01:26
    Od: mk <r...@m...remove>

    J.F. pisze:
    > Ze sklepow zniknely zarowki.
    >
    > Mowilo sie od dawna .. ale ktos w koncu wie jaka jest podstawa prawna
    > tego [rzekomego ?] zakazu handlu zarowkami 100W ?
    >
    > J.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=OJ:L:2009:076:0003:0016:PL:PDF

    pzdr