  • Data: 2009-09-05 11:50:39
    Temat: Re: zarowki
    Od: "Desoft" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ze swoich doświadczeń wiem, że świetlówki używane np. w toalecie szybo
    > kończą żywot, zapalane na krótko i często. Tak więc do dziś mam tam zwykłą
    > żarówkę.

    To pierwszy przykład, gdzie świetlówka nie jest bardziej ekonomiczna niż
    zwykła żarówka.
    W moim przypadku takich miejsc miałem trochę więcej.

    > Uważam, że wprowadzenie rozporządzenia o stopniowym wycofywaniu żarówek to
    > dobry pomysł. Zmusi to powoli ludzi do spróbowania użycia świetlówek
    > kompaktowych.

    Tak, zmuszanie to dobry pomysł. Jeszcze lepszy to niewolnictwo.
    Gdyby świetlówki były takie dobre, to mielibyśmy sytuację odwrotną brak
    świetłowek
    w sklepach, a na półkach same żarówki. Od kiedy to dobry towar (jakościowo i
    cenowo)
    ma mały popyt?

    > świetlówki i operacja skończy się zniechęceniem do takiego źródła światła.
    > Dlatego warto kupować lepsze świetlówki.

    Lepsze, droższe i umieszczać ich w łazience?

    > Jedyne wady jakie posiadają, to efekt rozgrzewania, zwykle nie świecą
    > pełną jasnością gdy są zimne oraz zmniejszona trwałość przy częstym
    > wyłączaniu. Kolejna wada, to mnóstwo 'badziewia'. Człowiek nie
    > zorientowany narażony jest na zakup świetlówek o marnej jakości i
    > zniechęcenie o jakim wspominałem. A zniechęcenie wynika głównie z faktu,
    > że świetlówka świeci znacznie słabiej niż to jest napisane na opakowaniu -
    > np. zamiennik 100W, a w rzeczywistości 60W. Druga bardzo ważna sprawa to
    > barwa.

    Same wady.
    Bo jeżeli nie świeci jak żarówka "setka" to też i mniej prądu pobiera.
    Jaka jest sprawność świetlówki? Nie mierzyłem, ale biorąc standardową (z
    dławikiem)
    można zauważyć jak jest gorący. Elektroniczna? z gorącym startem? jaką
    sprawność może mieć przetwornica? myślę że przy firmowej - 80%

    > Nie wiem dlaczego ludzie się upierają przy stosowaniu żarówek, szczególnie
    > tych mocy 100W i więcej. Taka żarówka to jest dobra w piwnicy na
    > korytarzu, bo jest jasno, a nie płacisz za prąd przez nią zużywany
    > bezpośrednio.

    Bo są tanie, dają się łatwo ściemniać - i nie chodzi tu o oszczędność, tylko
    o "nastrój"
    A czy w wolnym kraju nie wolno mi wydawać pieniędzy na to co mi się podoba?
    i włączyć sobie dwa telewizory od rana do wieczora nawet ich nie oglądając?
    Te świetlówki to wprowadzono dla skompensowania włączonych żarówek w
    samochodach?

    > Ta grupa dyskusyjna myślę, że gromadzi grono osób na tyle świadomych, że
    > widzą główną zaletę świetlówek, czyli energooszczędność.

    Tia.... telewizory włączane ręcznie (pobór stanby), samochody 0,5 litra
    pojemności i wiele
    innych przykładów ułatwiających życie lub ich umilających.
    Niedługo może będzie "trendy" siedzienie wieczorem bez światła, bo to
    oszczędność.

    > Wracając do kwestii rachunków za prąd. Owszem, zmiana żarówek na
    > świetlówki nie koniecznie przyniesie duże odbicie na zmniejszeniu
    > rachunków.

    > Inna kwestia to rozpowszechnione oświetlenie oparte na spotach
    > halogenowych. Mimo to, że żarówka halogenowa jest sporo sprawniejsza od
    > zwykłej, to punktowe oświetlenie to zjadacz prądu. Np. u znajomej w
    > toalecie jest 3x50W i jest ciemno, dobrze, że jest drugie światło :)

    Świetlówka jest lepsza bo świeci dookólnie, a halogen nie może świecić
    dookólnie.
    Ciekawy dowód.

    Z tym się zgadzam.

    --