    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: żarówka 100W vs LED
    Date: Wed, 23 Nov 2011 14:34:25 +0100

    Am 23.11.2011 14:28, schrieb RoMan Mandziejewicz:
    > Hello EM,
    >
    > Wednesday, November 23, 2011, 2:19:04 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Dobrze wiedzieć... Jakiś czas temu opracowywałem dla klienta zasilacz
    > do LED o mocy ok. 100W. Z PFC aktywnym. Klient w prototypie uzyskał
    > sprawność 90% i narzekał...

    No bo sprawność podaje się (tak jak kotłów CO) w stosunku do
    stabilizatora liniowego. Napiszesz, że twój stabilizator ma sprawność
    211% i klient będzie się cieszył.

    Waldek

    PS
    Powyższe należy potraktować jako kawał

    PS2
    Wczoraj wymieniłem żarówkę halogenową 50W, która postanowiła zejść
    śmiertelnie, na LEDy 4.5W, chyba OSRAM. Jasność "na oko" taka sama.