  • Data: 2010-12-13 23:17:03
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.12.2010 22:25, janusz_kk1 pisze:

    > Wiesz nie kazdy ma ochotę się przymusowo grzac w lecie.
    Dlatego wszyscy mają ZAKAZ grzania się w zimie? Pokrętna logika...
    Żarówka to źródło "ładnego" światła i całkiem niezły grzejnik. Jeżeli
    komuś to odpowiada to używa, nie odpowiada to nie używa, po co przymus?

    > Na żarówkach żarnikowych? jakby to było możliwe to dawno by było,
    > dlatego ulice oświetlają sodówki a nie żarówki.
    Jeszcze raz - zużycie energii przez całe oświetlenie "domowe" to oidp
    ~15..20% poboru prądu. Poprawienie sprawności oświetlenia o połowę
    przynosi więc jedynie 7..10% zmianę w całości. Są miejsca gdzie tych
    oszczędności można szukać znacznie więcej.

    > Bo mniej energi zużywają. Poza tym już ci pisali widmo jest coraz lepsze.
    Ale to zużycie ma pomijalny wpływ przy zużyciu przemysłu. Dla mnie
    "lepsze" to ciągle nie jest "wystarczajaco dobre".

    > Jasne szczególnie jak se ściągniesz utwór który ktoś skompresował
    > i ci np dzwoni na niektórych częstotliwościach to sobie możesz ale w
    > d... pogrzebać.
    Też nie ściągam kiepsko skompresowanych utworów. Najlepiej jak się
    samemu kompresuje do VBR prosto z płyty. Ewentualnie z FLAC'a. Słucham
    muzyki dla przyjemności - słuchanie mocno skompresowanych utworów
    przyjemne nie jest.

    > Poza tym robili już badania i brak niektórych częstot w widmie upośledza
    > słuch.
    Możesz dać linke? Chętnie poczytam.

    > Nigdzie nie pisałem o słuchawkach. Była mowa o widmie.
    To, że uszy się psują to kwestia tego, że "kiepskie" słuchawki przenoszą
    słabo skraje ludzkiego zakresu słyszalności. żeby "dobrze" słyszeć modne
    basy i popularną perkusję trzeba znacznie podnieść głośność.

    Michoo