  • Data: 2010-12-13 14:11:35
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 13 Gru, 10:36, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:7da70029-1a4a-4cf8-951f-11ff7577f092@k11g2000
    vbf.googlegroups.com...

    > Moje do wiadczenie jest zgo a odmienne.
    > Mia em (przez 8 lat) w jednym pokoju jedn 100W mleczn , a w drugim 2x100W
    > ( ar wki by y nie zas oni te) i w pokojach by o jasno.
    > Mleczne 100W mi wysz y wi c teraz mam w tym pierwszym yrandol a w nim
    > 5x60W, a w tym drugim 6x60W.

    Znasz zasade ze sie jasnosci zarowek nie sumuja?
    Czyli 2x100W nie daje takiej jasnosci jak 1x200W.

    > Normalnie w czam odpowiednio 3x60 i 4x60, ale do czytania (odrabiania
    > lekcji) jest jakby za ciemno wi c wtedy 5x60 i 6x60.

    Najlepiej jest do odrabiania lekcji miec jedno silne zrodlo swiatla
    (swietlowka) jako glowne i dodatkowo lampke na stole z halogenem.
    Dzieki temu nie ma duzych kontrastow a powierzchnia robocza jest
    oswietlona normalnym swiatlem.