  • 91. Data: 2017-07-12 18:05:25
    Temat: Re: zarobki w elektronice
    Od: wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    to żeście kurwa znowu pojechali... no to jakie granty za ideały tak
    zgodne z wytycznymi kc-ue?

  • 92. Data: 2017-07-12 18:31:53
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    jacek pozniak pisze tak:

    > To że ktoś jest najlepszy nie znaczy że będzie z niego najlepsze
    > przełożenie na zyski

    znaczy się Messi niekoniecznie nam porzebny?

    > więc lepiej niech ktoś będzie średni i tani
    > a resztę postaramy się załatwić "czynnikiem organizacyjnym"

    To rozumiem. Pracowałem w takiej firmie.

    > I dlatego tam gdzie ten "czynnik organizacyjny" jest lepiej
    > rozwinięty; przekłada się to na wyższe płace.

    A tego już nie. To po co wyższe płace miernijszym?
    Chyba że płace zarządu hyhy.

    Są dwie firmy. Jedna płaci 12 f na godzine wolne soboty.
    Druga płaci 10 f na godz wszystkie soboty robocze.

    Tu tez jest informacja, która firma jest lepsza.
    W Polsce nie wiadomo bo wszystko jest tajne.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 93. Data: 2017-07-12 22:48:31
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 12 Jul 2017 10:47:10 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Kolejnosc wymowna, ale nie wiadomo - moze tyle samo zarabia :-)

    oj nie były równe, nie były...

    --
    Marek

  • 94. Data: 2017-07-13 00:57:14
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Cieszyłbym się gdybyś dostrzegł w swoich pracownikach na
    > produkcji ludzi, którzy również marzą o swoich mercedesach
    > i być może nigdy ich nie osiągną ale być może ciężko pracują

    Ja nie mam nic przeciwko temu, żeby mieli po 5 mercedesów.
    Mam na przykład gościa, którego zresztą poznałem jeszcze w czasie, kiedy
    razem pracowaliśmy na etacie w innej firmie.

    Facet jeszcze w tamtych czasach zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie
    - bo było widać jak się przykłada. I dlatego bardzo jestem szczęśliwy,
    że mogę go zatrudniam. Wiem, że facet myśli o własnym interesie.
    I zachęcam go, żeby się zebrał i działał. Nawet mu pomogłem (niewiele),
    kupując na siebie tam różne drobiazgi w rodzaju jakichś programatorów.
    No ale nie jest mu łatwo - bo nigdy nie jest łatwo.

    Moja ostatnia praca etatowa, to była firma, z której ludzie pozakładali
    chyba 5 firm. W większości konkurencyjne. Właściciela, u którego wtedy
    pracowałem wspominam pozytywnie - nie był to ideał, ale ludzi szanował.

    Więc nie musisz mi tłumaczyć, że ludzie to podstawowy kapitał.
    No ale ludzie, którym się chce.
    I kiedy się widzi, że ktoś się stara, to naprawdę nie ma żadnego
    problemu, żeby się dogadać, że jak musi iść dziś do domu, to niech
    idzie, żeby tylko zrobił co trzeba jutro.
    Nie jest też żal takim ludziom płacić więcej. Zwłaszcza, kiedy czasem
    taki osobnik się zarzeka, że nie weźmie, bo umawialiśmy się na mniej.
    No są tacy, którym trzeba na siłę kasę wciskać :) Takie perełki...

    Oczywiście - znam też firmy, gdzie polityka jest inna, gdzie się ludzi
    ciśnie i terroryzuje mniej lub bardziej. No ale na Boga Urojonego -
    ludzie, przecież to wasze życie - wasz los w waszych rękach.
    Dlaczego moja koleżanka małżonka (kosmetolożka po studiach) ostatnio
    stwierdziła, ze może by się nauczyła programowania ?
    No i okazuje się, że jakoś tam przyswaja powoli. Można ? Można.

    Oczywiście - nie mam nic do ludzi, którzy mieli "pecha" albo inne realne
    powody, że im się mniej lub bardziej pod górkę układało.
    No ale też z drugiej strony - znam osoby, które np. zostały sierotami w
    wieku kilkunastu lat, i udało im się jakoś nie zostać menelem, skończyć
    studia i robić coś sensownego. Bo po prostu im na tym zależy - nie na
    zasadzie "dać mi" tylko "dam radę".

    Moim zdaniem, 85% tych nieszczęśliwych i narzekających to właśnie lenie
    i matoły z wyboru. Niestety.

    > A więc nie tylko obwiniaj siebie za swoje porażki ale też podziękuj
    > INNYM ludziom za SWOJE sukcesy! Bo nie jesteś wyłącznym
    > ojcem swoich sukcesów:

    Nigdy nie twierdziłem, że tak jest. Ale też widzę, czy ktoś, komu daję
    pracę (w interesie obu stron), docenia to, że to ja mi pracę daję, a nie
    on mnie. Bo to jednak jest subtelna różnica.

    > lekarze, tramwajarze, mechanicy, piekarze itp,itd. Nie żyjesz na
    > bezludnej wyspie, czerpiesz z korzyści z życia w społeczeństwie,
    > nawet jeśli nie są to korzyści wyraźnie finansowe w postaci jakichś
    > socjalistycznych kartek na żywność czy zapomogi dla biednych.

    To jest imo cokolwiek sofistyka, bo jakoś często mam wrażenie, robiąc
    przelewy do US, że to raczej społeczeństwo zawdzięcza coś mnie...
    No ale to już mniejsza o dyskusję na ten temat :)

  • 95. Data: 2017-07-13 01:16:08
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Słusznie. Znaczy się... za co konkretnie?

    Znaczy, że jeżeli mimo mimo tyrania po kilkanaście godzin dziennie,
    codziennie (tak, piszę to z pracy godz. 01.10), i płacenia nieraz
    podatków w kwotach pięciocyfrowych, mam nie wyremontowanego od lat
    mieszkania, bo jakimś cudem nie stać mnie na bezproblemowe wydanie
    kilkudziesięciu tys. zł. na to. I nie o mnie nawet tutaj najbardziej
    chodzi, że mieszkam nie tak jak bym chciał, bo ja w domu jestem krótko.
    Wracam w nocy, śpię, wstaję i wychodzę. Tylko żony mi żal, bo zasługuje
    na lepszy dom.

    I mógłbym powiedzieć, że gdybym żył w USA, i zasuwał tak jak tu, to
    dawno miałbym rezydencję i lokaja. Że socjalistyczno-boszewicki rząd
    mnie rucha przy każdej okazji, co zresztą robią coraz chętniej wszystkie
    rządy począwszy od lat 90-tych. No a wcześniej to lepiej nie wspominać.

    Oczywiście - jest w tym jakaś prawda. Ale nie wiem czemu mam wrażenie,
    że to jednak przede wszystkim moja wina - widocznie robię coś nie tak. I
    widocznie mam jakiś problem w mojej organizacji i działaniu.
    I staram się to robić. Z efektem słabym... :)

    Myślę jednak, że na rząd można sobie jeszcze ponarzekać publicznie - i
    to jakoś da się zaakceptować. Ale kiedy ktoś nadmiernie się roztkliwia
    nad tym, jak to zły szef go gnębi, koledzy są wredni, nikt go nie kocha,
    a ludzie są podli - po prostu mówi więcej złego o autorze tych słów.
    Nawet, jeżeli znowu jest to jakaś tam częściowa prawda.

  • 96. Data: 2017-07-13 01:20:36
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Ale wiesz skąd się wziął sukces człowieka? Bynajmniej nie z
    > pracowitości, a wręcz przeciwnie - z lenistwa. Człowiek zrobi wszystko
    > żeby nic nie robić. Żeby nie lenistwo to byśmy dalej siedzieli na
    > drzewach i banany jedli.

    Uhum, to jest taka sama mądrość jak "Steva Jobsa wyjebali ze studiów, a
    jaki osiągnął sukces !".

    95% ludzi, których znam, i o których można by powiedzieć jakoś, że
    osiągnęli sukces (bo ocena tego często jest ryzykowna, ale załóżmy), to
    ludzie którzy pracują nie ciężko - tylko bardzo ciężko. Z
    zaangażowaniemi determinacją. Być może nawet ktoś z nich powie, że to z
    lenistwa. No, ale bądźmy poważni...

  • 97. Data: 2017-07-13 01:24:12
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Daj parę linków
    > ToMasz

    A obiadek też ci włożyć łyżeczką do dziubka ?

  • 98. Data: 2017-07-13 01:26:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 12.07.2017 o 18:05, wół, wół roboczy, wół dojno roboczo obronny
    'POPIS/EU pisze:
    > to żeście kurwa znowu pojechali... no to jakie granty za ideały tak
    > zgodne z wytycznymi kc-ue?

    Muszę cię zmartwić. Byłem ostatnio na szkoleniu dotyczącym kasy z UE, i
    zapewniam cię, że już teraz ją wyrwać jest baaardzo trudno. A za chwilę
    już jej prawie nie będzie.

    Tak, że te twoje granty to pieśń przeszłości. Twoi koledzy z PIS (choć
    nie tylko) mocno się starali i starają, żeby tych pieniążków nie było.
    Musisz więc zaktualizować komentarze, bo się robisz passe.

  • 99. Data: 2017-07-13 01:40:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze (słusznie):

> [...]

    [...]

    > Twoi koledzy z PIS (choć nie tylko)

    Ci "koledzy" się ani trochę do niego nie przyznają. Takie to towarzystwo.
    Prawo dżungli normalnie panie...

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2017-07-13 02:21:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Muszę jeszcze dopisać - z tym lub owym co pisze Pszemol można by