  • Data: 2010-12-29 21:13:34
    Temat: Re: zarobki elektryka
    Od: RadekNet <r...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.12.2010 13:01, R2r pisze:
    > Wszystko w życiu sprowadzasz do pieniędzy? Bo przyczyny niemożliwości
    > zrobienia tam specjalizacji raczej tkwią gdzie indziej.

    Dokladnie - w Ire dopiero po spacjalizacji masz kontrakt w jednym
    szpitalu, wczesniej co 6 lub 12 miesiecy zmiana miejsca pracy. Z rodzina
    sie tak dlugo nie da, a u nich spacjalizacja to min 8 lat (gdzie w
    Polsce zwykle max 5, minus max 2 lata moga byc uznane z innego panstwa).

    > Piszesz o czymś, o czym tak naprawdę pojęcia nie masz. Znajdź ośrodek,
    > który przyjmie na specjalizację lekarza, który nie pracował w nim co
    > najmniej kilka ostatnich lat. Zresztą nawet tacy niekoniecznie mają
    > otwartą drogę do specjalizacji, a praktyki specjalizacyjne coraz
    > częściej odbywają się na zasadzie wolontariatu.

    Akurat anestezjologow w Polsce brakuje, wiec kwestia tylko czy zwykly
    szpital czy np. wysoko oceniania urazowka w Piekarach. A jako, ze pensja
    jest jaka jest to i pew ie kilka godzin w przychodzi u nas na wsi ;)

    > Zdanie Radka podważyłeś ze względu na to, ze jest związany ze
    > środowiskiem. Tymczasem Ty pokazujesz coraz wyraźniej, że problematyka,
    > w sprawie której chcesz zabierać głos, jest Ci znana jedynie z Twoich
    > własnych mglistych wyobrażeń.

    Dziekuje :)
    Dyskusja w sumie rozpoczela sie od tego, kto musi wiecej wiedzy
    przyswoic .. i dla mnie to jest bezdyskusyjne. Bo to, ze trafi sie sk..
    w kazdym zawodzie to niestety fakt.

    > Z pretensjami do NFZ. To specjaliści od zarządzania w tej instytucji tak
    > dysponują Twoimi pieniędzmi aby lekarzom nie opłacało się wysyłać Cię na
    > badania.

    I to jest niestety fakt.
    W Ire pewne leki sa przed zabiegiem otwierane i na wszelki wypadek leza
    przy stole gotowe do uzycia - dla bezpieczenstwa pacjenta. Po zabiegu w
    90% przypadku ida do utylizacji nie uzyte. W PL sa to leki scisle
    rozliczane z lekarzem. Kasa rzadzi.

    > Być może znasz taki przypadek. Dlaczego nie zgłosiłeś korupcji
    > odpowiednim służbom? Nie chciało się? A może nie znasz, ale się domyślasz?

    To tak jak z pijanymi lekarzami...

    > Drugie jakby przeczy pierwszemu. Wystarczy nawet jedna wizyta by
    > stwierdzić, czy Ci odpowiada czy nie.

    Ja tak zmienilem dentyste, ktorego polecila mi moja mama w Polsce.
    Niestety ten punktualny wiecej sobie liczy za wizyte.

    > Nie, kolego. Jak w każdej grupie zawodowej znajdują się w niej osoby
    > psujące obraz. Pijany lekarz na dyżurze, czy skorumpowany specjalista
    > jest świetnym tematem dla mediów, który jednocześnie rozdmuchiwany
    > kreuje fałszywy obraz o całym środowisku.

    Dokladnie, mechanik nie jest tak medialny.

    Jak bylem dzieckiem leczyla mnie swietna lekarka-pediatra (zreszta
    chodzilem do niej prywatnie jeszcze dlugo po tym jak przestalem byc
    dzieckiem) - ograniczala chemie do minimum, zalecala metody naturalne.
    Ludzie jej niezbyt lubili, "bo nie daje tabletek i choruje sie 2
    tygodnie a nie 5 dni".

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk