  • 51. Data: 2009-05-23 01:40:01
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - ?wieżyzna :-)
    Od: Baseciq <n...@b...org>

    Dnia Fri, 22 May 2009 14:23:44 +0200, MarekM napisał(a):

    > W Krakowie było podobnie. Taxi Dwójki (czyli 222222 -> 422222), Rotunda
    > (333333 -> 633333), Wawel (666666 -> 2666666), Royal (232323 ->
    > 4232323), MPT (445555 -> 6445555), Krak (676767 -> 2676767).
    >
    > Marek

    Aż się prosi by przytoczyć ten oto kawałek filmu:

    http://www.youtube.com/watch?v=Fvx7xP86d5g&fmt=18

    P.
    --
    www.baseciq.org
    "Rozmowa z Kolejami Mazowieckimi tym się różni od rozmowy z

  • 52. Data: 2009-05-23 06:14:17
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh1ee97.44l.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    > Wiem, to o mnie jest. Ale nie tylko o mnie, bo takich co wolą, jet
    > więcej.
    > A jeśli tym wolącym jest klient czyli abonent, to już wtedy żaden
    > argument
    > nie może więcej znaczyć od jego woli. W szczególności taki, że kto
    > inny,
    > czyli operator, woli swoją wygodę.

    Powiem ci krótko i konkretnie - mam gdzieś KLIENTA (nie ciebie), do
    którego nie trafiają argumenty. Może idź się poskarż do Federacji
    Konsumentów, do Prokuratury, do UKE, do samego Ojca Rydzyka. Będąc
    operatorem nie chcę takiego klienta jak ty. Nie wykazałes choćby minimum
    dobrej woli, nie dajesz mi szansy, chocby po to, abym ci mogł prywatnie,
    czy oficjalnie, zrekompensowac jakoś niedogodność, czy choćby
    przeprosić, zatem - krótko - jeśli nie będę operatorem "wiodącym",
    możesz zapomnieć o skorzystaniu ze mnie. Idź sobie do innego.
    Jak siedziałem na kasie w sklepie i trafiał się klient marudny,
    upierdliwy, w sensie nie trafiają argumenty (nie chodzi o sytuację, gdy
    np nie może sie zdecydować na coś, albo rezygnuje nagle z zakupu, wtedy
    pomaga się mu do konca) i nie daje sobie wytłumaczyć (np,. wziął nie ten
    towar z półki i cena jest inna) mimo jasnego wykazania, że to on się
    myli, to odruchowo wręcz, doprowadzałem go do stwierdzenia "więcej tu
    nie przyjdę". I BARDZO DOBRZE. nie przyjdzie jeden płacący np. 50
    złotych, ale na jego miejsce przyjdzie pięciu płacących po stówie i
    mających bardziej otwarte umysły. Co się opłaca? Rachunek jest prosty.
    Po prostu czas straony na marudę poświęce następnym razem tym
    niemarudzącym. Oczywiście, to nie działo sie codzień, a jedynie wtedy,
    gdy sytuacja naprawde była nazbyt nietypowa, nazbyt nie taka, 99.99%
    było OK. Dla normalnego klienta potrafiłem miesiąc czekać, aby wydać mu
    4 (cztery) grosze niedopłaconej reszty. I jak się pojawił, oddawałem.
    Możesz sobie teraz odpowiedzieć, do której z kategorii się zaliczyć.
    Podpowiem tylko, nie było specjalnego podziału wiekowego wśród garstki
    (na dwa lata może pięciu łącznie, wiec nawet nie było jak
    zaklasyfikować), którą odrzuciłem.
    No niestety, taki jestem i nie da rady tego zmienić.

  • 53. Data: 2009-05-23 06:24:55
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>
    napisał w wiadomości news:gv891u$gh6$1@news.onet.pl...

    > Ale to nie tylko wygoda, to również koszty, i to niebagatelne.

    Maćku, ten argument, jak zauważyłeś, do kolegi nie trafia w ogóle.

    > Pamietajmy, że rozmawiamy o przełomie lat '80 i 90, kiedy udział
    > central mechanicznych, w tym biegowych był znaczny. Może nie był aż
    > tak znaczny

    Nawet nie przełom... tylko rok 1985. Jak ja przyszedłem na ACMM-PC-GCI,
    w sierpniu 1987, to już sytuacja wyglądała sporo lepiej.

    > w liczbie abonentów - elektorniczne centrale budowano od razu na np.
    > 10 000 NN, ale w liczbie central, i to najróżniejszych typów.

    Samych Strowgerów, mniejszych, większych, naliczyłem w Warszawie (i
    okolicach) ok. 50. Kto zapłaci za przestopniowanie tychże? Tylko
    Ząbkowska K66 mogła by sobie pozwolić na manewr wchłonięcia sąsiedniego
    Strowgera, ze względu choćby na bliskość lokalizacyjną, położyć te
    "kilka" kabli między sąsiednimi budynkami i dostopniować jedno
    kilkudziesiecioliniowe obejście to już nie taki ogrom roboty... Ale tez
    kosztuje! KTO za to zapłaci, nie mając pieniędzy?

    > Natomiast faktem jest, że wszelkie zmiany w planie numeracji -
    > przynajmniej z dzisiejszego punktu widzenia - wprowadzano bez
    > koncepcji docelowej (a przynjamniej ja jej nie widziałem i nie widzę).

    Pocieszę cię, nie jesteś sam w tym spostrzeżeniu :)
    Przede wszystkim, były dwie duże dziury, które jak najbardziej można
    było wykorzystać i nie było by konfliktu numeracji! (przynajmniej na
    początku, bo w ostatecznym rozwiazaniu zawsze się coś z czymś
    skonfliktuje, to nie IPv6...) Ale o tym, to napiszę w osobnym poście.

  • 54. Data: 2009-05-23 06:39:43
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

> [...]
    > przynajmniej z dzisiejszego punktu widzenia - wprowadzano bez
    > koncepcji docelowej (a przynjamniej ja jej nie widziałem i nie widzę).

    Maciek, ale po co mu tłumaczysz, i tak zaraz przekręci to po swojemu i
    ci coś wytknie. Dla niego liczy się wygoda, tylko i wyłącznie. Nieważne,
    że pewne rzeczy były jak to w Seksmisji gadali - awykonalne. Liczy się,
    że numer 20 lat temu w notesie dziś jest nieaktualny. No, paczpan, tylu
    Londyńczyków jest poszkodowanych, tylu Duńczyków, tylu Greków, tylu
    Czechów i Słowaków, tylu Niemców z byłego Honeckerowa aka DDR... Biedni
    ludzie, prawda? Tak bezczelnie im numerację zmieniać... O, o Włochach
    zapomniałem... jakieś zero im wpadło... Już o krajach byłej WNP, a dziś
    niektore w Unii... ajajaj, ja sam jestem poszkodowany, komu mam mordę
    obić za to, ze w Wilnie numery (i abonentów, i kierunkowe) się
    pozmieniały, a ja o tym nie wiedziałem i mi numer z notesu nie
    zadziałaaaał? Ja jestem wygodnicki i jak tak można mi nie pójść na rękę?
    Jebać operatora, ichnia tepsa suxx :P

    Jasna sprawa, ze ówczesne zmiany można było zrobić znacznie lepiej...
    tylko do licha, dlaczego to ja mam obrywać, że to JA mam podobno jakiś
    burdel (cholernie nie lubię, gdy bezpodstawnie zarzuca mi się coś, czemu
    nie jestem winien i na co nie mam wpływu)... Ale co mi tam... chyba
    skorzystam z klawiszy CTRL-W,Z i będę mieć święty spokój...
    A z tymi numerami w Wilnie zrobiłem tak - znalazłem jakąś stronkę z
    wileńskimi numerami telefonów, obczaiłem różnicę w porównaniu z tym, co
    było wcześniej, dodałem co trzeba (do numeru dwójka z przodu, a
    kierunkowy zmieniony na 5) i poszło natychmiast. I wcale mnie to tak
    dużo nie kosztowało - 3 minuty spokojnego szukania w necie. Nawet do BN
    nie dzoniłem... Można jak się chce? Można! Ale jebać litewskiego
    operatora, bo mnie zmusił do 3 minut, nie mogłem zadzwonić od razu,
    tylko musiałem włożyć trochę wysiłku w znalezienie wzorca zmian... :PP

  • 55. Data: 2009-05-23 07:36:26
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

> [...]

    przynajmniej z dzisiejszego punktu widzenia - wprowadzano bez koncepcji
    docelowej (a przynjamniej ja jej nie widziałem i nie widzę).

    M.

  • 56. Data: 2009-05-23 08:19:28
    Od: w...@g...pl

    On 23 Maj, 09:36, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"

> [...]
    > przynajmniej z dzisiejszego punktu widzenia - wprowadzano bez koncepcji
    > docelowej (a przynjamniej ja jej nie widziałem i nie widzę).

    Podstawowy zarzut można mieć do krótkowzroczności w zakresie wzrostu
    liczby abonentów i nowych technologii. Ale w okresie
    "przedkomórkowym", musicie przyznać, wiele w skali kraju
    uporządkowano. Mam na myśli okres likwidacji TON-ów, ujednolicenie
    numeru krajowego do 8D, doprowadzenie do geograficznej tożsamości SN z
    województwami ,poza jedną gminą (Tuszyn), a nawet numeracyjne
    uporządkowanie na poziomie Okręgów Telefonicznych.
    Podkreślam- mam na myśli skalę kraju. To,że np. w Krakowie było zbyt
    mało systematycznie- nie neguję, ale już w skali SN 12 wyglądało to
    inaczej.

    Ps. któryś raz na forum przypomnę, że potem w swoje ręce wzięła to
    niejaka pani Porowska z Ministerstwa ( wtedy łączności ?- nie
    pamiętam) i zaczęły się kłopoty.

  • 57. Data: 2009-05-23 10:13:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Ale to nie tylko wygoda, to również koszty, i to niebagatelne.

    Wszystko kosztuje, to chyba żadne odkrycie.

> [...]
    > w liczbie abonentów - elektorniczne centrale budowano od razu na np. 10
    > 000 NN, ale w liczbie central, i to najróżniejszych typów.

    Rozmawialiśmy dokadnie o roku 1985. Wtedy to jeszcze można było takie
    myślenie usprawiedliwiać wiarą w wieczne trwanie socjalizmu. Ale na
    początku lat '90?

    > Natomiast faktem jest, że wszelkie zmiany w planie numeracji -
    > przynajmniej z dzisiejszego punktu widzenia - wprowadzano bez koncepcji
    > docelowej (a przynjamniej ja jej nie widziałem i nie widzę).

    No i teraz za tamto wygodnictwo wszyscy ponosimy koszty, i to niebagatelne.
    Przecież zrobienie tego z głową (wtedy) nie było awykonalne. Ale robiono
    to tak, jakby liczyła sie wygoda. Tylko i wyłącznie tego, kto raobi,
    a nie wygoda użytkowników.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2009-05-23 10:16:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    Przecież zrobienie tego z głową (wtedy) nie było awykonalne. Ale robiono
    to tak, jakby liczyła się wygoda. Tylko i wyłącznie tego, kto to robi,
    a nie wygoda użytkowników.

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2009-05-23 10:18:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    w...@g...pl napisał:

> [...]
    > ujednolicenie numeru krajowego do 8D, doprowadzenie do
    > geograficznej tożsamości SN z województwami

    Zawsze odczuwam pewien niepokój, gdy widzę sprzątaczkę zabierającą
    się z miotłą za robienie porządku w pomieszczeniu z precyzyjną
    aparaturą. Jak się od podstaw planowało numery kierunkowe dla
    49 województw, to można było to zrobić przy użyciu pięciu cyfr,
    a nie od razu wszystkich dziewięciu.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2009-05-23 10:18:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

    > Powiem ci krótko i konkretnie - mam gdzieś KLIENTA (nie ciebie),
    > do którego nie trafiają argumenty.

    To zdanie jest najlepszą pomocą naukową w zrozumieniu odpowiedzi
    na wcześniej zadane pytanie: kto to jesteż my MY, a kto WY.
    Pytanie dotyczyło tepsy (czy nawet PPTiT), ale jest bardziej
    uniwersalne, innych firm też dotyczy.

    Jarek

    --
    Klient w krawacie jest mniej awanturujący się.