  • 61. Data: 2011-07-01 16:37:18
    Temat: Re: zapinanie kasku
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "The_EaGle" napisał w wiadomości grup

    (..)
    Im dalej na PD w Europie tym więcej wolności i
    liberalizmu - mam wrażenie. Wystarczy popatrzeć jak jeżdżą włosi na
    skuterach czy motocyklach. Chcą to zakładają kombinezon w +30 a jak nie
    chcą to jadą w klapkach - ich sprawa mi nie szkodzą.

    =================================

    Jakiś rok temu głośno było o pomyśle chyba właśnie włoskich urzędasów
    nakazujących jazdę w ciuchach - w zależności od mocy motocykla.

    Przy mocy ponad 70 KM wymagać mieli nie tylko kasku, ale i kurtki (a może
    nawet spodni). Czyżby pomysł upadł?

  • 62. Data: 2011-07-01 16:51:31
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-01 16:53, de Fresz pisze:

    > Bo edukacja kosztuje, a obowiązek jest tańszy do wprowadzenia, a wręcz
    > można jeszcze na nim zarobić.

    Noż to wpisuje mi się pięknie w to co mowię. Zakazy i zakazy zamiast
    zalecać, edukować itd. Nie zakazywać niczego co nie robi krzywdy innym.

    > I w którym kraju europejskim można jeździć bez kasku?

    Nie wiem, natomiast we Włoszech jeżdżą na skuterach bardzo często bez
    kasku. Widać podejście do prawa jest tam dość lekkie. Carabinierri z
    tego powodu nie aresztują każdego skuterzystę.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 63. Data: 2011-07-01 16:53:19
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-07-01 18:36, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > Przy mocy ponad 70 KM wymagać mieli nie tylko kasku, ale i kurtki (a
    > może nawet spodni). Czyżby pomysł upadł?

    Tak samo głupi pomysł jak ograniczenie mocy motocykli do 100KM - chyba
    już UE dała spokój w adoptowanie Francuskiego idiotyzmu na teren
    pozostałych krajów. Czarno na biały pokazano urzędasom że ilość KM nie
    przekłada się w większej ilości wypadków.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 64. Data: 2011-07-01 16:56:50
    Od: Monster <a...@o...pl>

    W dniu 2011-07-01 18:37, Marcin N pisze:

> [...]
    > nakazujących jazdę w ciuchach - w zależności od mocy motocykla.
    >
    > Przy mocy ponad 70 KM wymagać mieli nie tylko kasku, ale i kurtki (a może

    Dopiero od niedawna na południu jeżdżą w kaskach,niby obowiązek był,ale
    martwy,dopiero dużymi karami wymogli,było coś o konfiskacie sprzęta.

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 65. Data: 2011-07-01 17:16:00
    Temat: Re: zapinanie kasku [OT]
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    Marcin N pisze:

> [...]
    > nakazujących jazdę w ciuchach - w zależności od mocy motocykla.
    >
    > Przy mocy ponad 70 KM wymagać mieli nie tylko kasku, ale i kurtki (a może

    bys se kurde jakies znaczniki cytowania sprawił jak biały człowiek. Ja
    wiem że im wyzsza wersja wynalazków małego mietkiego tym trudniej ale
    sie da.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 66. Data: 2011-07-01 17:46:28
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-01 16:47:59 +0200, The_EaGle <e...@j...com> said:

    > Tak jak i chodzenie po górach - bezpieczniej jest chodzić po dolinach.

    Ale rzecz w tym, że nikt nie zabrania chodzenia po górach (no, prawie)
    jak i jeżdżenia motocyklem.

    > A wiesz jak niebezpieczne są lodowce? Na szczęście jeszcze nie ma
    > zakazu wchodzenia na nie.

    Który przewodnik z Tobą pójdzie na lodowiec bez kasku i związania liną?

    > Swego czasu była taka nagonka na kaski na rowerach do czasu aż nie
    > pokazano statystyk z których wynikało że jadący i nie jadący w kasku na
    > rowerze umierają tak samo.

    Coś mi się nie do końca chce wierzyć w te statystyki, bo sam ze
    słyszenia znam przypadki, gdzie brak kasku przełożył się na bardzo
    niefajne konsekwencje związane z urazami czaszki.

    > Każda forma ograniczania wolności jest idiotyczna. Natomiast pod
    > pretekstem "twojego dobra" można zakazać niemal wszystkiego.

    Ale nie zabrania się "wszystkiego", tylko nakłada pewne wymogi które
    są: a) zgodne ze zdrowym rozsądkiem, b) nie są nazbyt upierdliwe. I
    nawet jeśli dzięki temu choćby 1 osoba rocznie przeżyje wbrew swej
    woli, to IMHO warto. Jeśli ktoś jest oportunistą, to zawsze może
    jeździć w atrapie pt. braincap, czy inny "niemiec". Stylowe, małe,
    tanie, chroni tyle co nic.

    > Nie lepiej wsadzić se strusie piórko w
    >
    > Ale dlaczego zabraniasz ludziom paradować z łysą głową po mieście na
    > motocyklach? Jak im się to podoba to ich sprawa. Nie mam nic do tego.

    Ja nie zabraniam. Wyjątkowo zgadzam się ze stanowiskiem ustawodawcy.

    de Fresz

  • 67. Data: 2011-07-01 18:23:03
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    W dniu 2011-06-29 11:22, de Fresz pisze:

    > Z praktycznego punktu widzenia jeżdżenie bez kasku jest bardzo głupie i
    > ma szanse skończyć się tragicznie. Dlaczego uważasz że podnoszenie
    > ryzyka tam gdzie jest to zupełnie niepotrzebne jest akurat dobrym
    > sposobem manifestowania wolności? Nie lepiej wsadzić se strusie piórko w
    > dupę i paradować po ulicy?

    A dlaczego ktos ma mi mowic co jest dla mnie dobre ? Chcesz chronic swoj
    lep ? dobrze, chron go, ale nie zakazuj mi go nie chronic.

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 68. Data: 2011-07-01 18:35:53
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "de Fresz" napisał w wiadomości grup

    (...)
[...]

    =============

    Otóż właśnie nie warto. Statystyka tego typu jest bardzo szlachetna, ale w
    życiu ludzkie zdrowie przelicza się na pieniądze.

    Przykład? Opracowano kiedyś inny układ foteli pasażerów w samolotach.
    Powodował znacznie większą przeżywalność w katastrofach, w których da się
    przeżyć (w większości się nie da). Jednak podniosłoby to koszty przewoźników
    o bodajże 20%. Projekt trafił do kosza, jako ekonomicznie nieuzasadniany.

    Podobnie jest w wielu sprawach. Statystycznie ludzkie życie jest zawsze
    precyzyjnie przeliczane na pieniądze. Wyjątkiem są właśnie politycy, którzy
    tłuką na oślep idiotycznymi dekretami, które potrafią kosztować NAS setki
    milionów, a korzyści nie przynoszą prawie żadnych. Świetnie ilustruje to
    obowiązek jazdy na światłach. Niestety politycy są bezkarni w swoich
    pomysłach.

  • 69. Data: 2011-07-01 18:38:13
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Arni" napisał w wiadomości grup

    Marcin N pisze:

> [...]

    bys se kurde jakies znaczniki cytowania sprawił jak biały człowiek. Ja
    wiem że im wyzsza wersja wynalazków małego mietkiego tym trudniej ale

    Ubolewam nad brakiem tych znaczników. Jestem już naprawdę bliski
    wypieprzenia tego gównianego programu. Daj mi jeszcze chwilę i pęknę.

  • 70. Data: 2011-07-02 00:07:23
    Od: moto moto <p...@g...com>

    > Kt ry przewodnik z Tob p jdzie na lodowiec bez kasku i zwi zania lin ?

    A to muszę iść z przewodnikiem? A jak znajdę takiego co pójdzie, to co
    wtedy? Bąka puścisz?

    > Co mi si nie do ko ca chce wierzy w te statystyki, bo sam ze
    > s yszenia znam przypadki, gdzie brak kasku prze o y si na bardzo
    > niefajne konsekwencje zwi zane z urazami czaszki.

    > Ale nie zabrania si "wszystkiego", tylko nak ada pewne wymogi kt re
    > s : a) zgodne ze zdrowym rozs dkiem, b) nie s nazbyt upierdliwe. I
    > nawet je li dzi ki temu cho by 1 osoba rocznie prze yje wbrew swej
    > woli, to IMHO warto. Je li kto jest oportunist , to zawsze mo e
    > je dzi w atrapie pt. braincap, czy inny "niemiec". Stylowe, ma e,
    > tanie, chroni tyle co nic.

    Pardon z góry za argument ad personam, ale Ty musiałeś być upuszczony
    przez rodziców jak byłeś bardzo młody i teraz Ci zostało. Znajdujesz
    wydumane uzasadnienei do tego, żeby ludzi zmuszać do pewnych zachowań.
    Zmuszanie wszystkich ludzi do jeżdzania w kasku nie ma nic wspólnego
    ze zdrowym rozsądkiem. To jest wyłącznie moja sprawa. Co mi się stanie
    jak szlifa zaliczę. FYI: nie tylko jeżdzę w zapiętym kasku, a także
    latam w porządnym skórzyanym wdzianku, nawet jak jest gorąco, bo
    uważam, że moje życie i zdrowie jest ważniejsze niż trochę potu. Na
    szczęśnie ustawo-tfu-dawca nie wymaga tego ode mnie. A przecież jadąc
    po bułki do sklepu ryzykuyję! Panie, co mi z kasku jak szlifa zaliczę
    w szrotach! Nie wspominając o sytuacji w której przy 50km/h wfasonuję
    się w drzwi debila, który mi wyjechał z podporządkowanej nie ustępując
    pierszeństwa. Tożto skóra to za mało, wdzianko z nadmuchiwanymi
    poduszkami powietrznymi powinno być standardem. Aaa i ze spadochronem
    hamującym, cobym jak nie wyrobię ściągnął mnie z siodła. Ewentualnie
    jakiś mały rakietowy fotel katapultujący jako obowiązek wprowadzić. Co
    tam ABS!

    Czy teraz rozumiesz pod jakim idiotyzmem się podpisujesz? No nie wiem,
    może jesteś na tyle ograniczony umysłowo, że nie jesteś w stanie
    zakumać elementarnych spraw. Może jednak nie powinieneś się wypowiadać
    publicznie, co? Błogosławieni ci, którzy nie mając nic mądrego do
    powiedzenia nie oblekają tego w słowa!

    Jeszcze jedno, nie używaj słów, których nie rozumiesz. Oportunista,
    nie ma nic wspólnego z oporem.

    Ja mam nadzieję taką cichą, że jednak znacznie lepiej jeździsz niż
    myślisz.

    i tym optymistycznym akcentem...

    bye bye